Gå til innhold

Handlevaner, kjenner noen seg igjen?


amber sun

Anbefalte innlegg

hmm.. det er jeg jammen ikke sikker på. Vet at det var snakk om det tidligere , at det skulle være poser uten reklame på om man skulle ta betalt.

Selv syns jeg det var pyyyton å måtte ta betalt for posene.. Når sjefa ikke var der lot jeg som regel være å ta betalt for posene. :)

Men - syns det er litt idiotisk av kunder å bli forbanna for den 50-øringen også da. Når jeg handler selv så tenker jeg ikke over den 50-øringen engang..

Husker bare om en mann som laget skikkelig kvalme på, daværende, prix. Så det er jo noen år siden. Det har vel kanskje endret seg siden da. Og som du sier hvem orker å krangle på en 50 øring. Litt dumt for dem som jobber der når det kommer inn slike som lager bråk for sålite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    27

  • flisa

    9

  • Anki

    5

  • shandy

    4

Mest aktive i denne tråden

Husker bare om en mann som laget skikkelig kvalme på, daværende, prix. Så det er jo noen år siden. Det har vel kanskje endret seg siden da. Og som du sier hvem orker å krangle på en 50 øring. Litt dumt for dem som jobber der når det kommer inn slike som lager bråk for sålite.

mm, helt enig. det er jo tross alt ikke de som jobber der som har bestemt at det skal være sånn heller :)

Husker forresten en gang da jeg var liten. Jeg var på butikken, og ei dame hadde handlet for nøyaktig 1000 kr. Så trengte hun en pose til, og da måtte hun pokker meg ta høl på en ny tusenlapp kun for å betale den bæreposen til 25 øre som de kostet da.. I sånne tilfeller syns jeg man bare bør la kunden få bæreposen. Men at en kunde syns det er sååå ille å betale 157,50 i stedet for 157 kr skjønner jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm, helt enig. det er jo tross alt ikke de som jobber der som har bestemt at det skal være sånn heller :)

Husker forresten en gang da jeg var liten. Jeg var på butikken, og ei dame hadde handlet for nøyaktig 1000 kr. Så trengte hun en pose til, og da måtte hun pokker meg ta høl på en ny tusenlapp kun for å betale den bæreposen til 25 øre som de kostet da.. I sånne tilfeller syns jeg man bare bør la kunden få bæreposen. Men at en kunde syns det er sååå ille å betale 157,50 i stedet for 157 kr skjønner jeg bare ikke.

Helt enig med deg!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG chips og blader + salat kommer nederst så all brusen o.l skviser den helt.

Traff dessuten på en som ikke visste hva noe av grønnsakene var, så han satt og sammenlignet de med bildene i den blokka si og brukte en eeeevighet.

Mange "sløkkete kassadamer", ja, men noen greie og kjappe også. (selv om erfaringer i det siste viser til at de fleste er trege og vet heller lite om det de driver med)

Men dere... Det kommer jo an på hvilken rekkefølge dere legger varene på båndet, da.

Legger dere eggene på før en kasse øl, så vil jo eggene havne i et dilemma.

Det er jo ikke kassadama's feil.

Jeg pleier å legge på de tyngste varene først og så potetgull, salat, egg osv. til slutt. Litt enklere å pakke også, hvis varene kommer i den rekkefølgen.

Merkelige ting vi diskuterer her, gitt.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Man må betale en purre som veier så lite at den abre koster en krone også ,.-)...men den er det jo ikke reklame på da ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen problemer med å kjøpe testen (kanskje litt flaut, men det er jo mange som kjøper det - helt naturlig) MEN når hun bak kassen gir meg det "jasså-ja-lille-dumme-venn" blir jeg sint. Var en dame i 40-50årene. Trodde vel at jeg var en 17åring som hadde hatt meg i helgen. MEN så har det seg slik at jeg er 20 og er i et fast forhold (og har vært det i 3 år).

Kan nok klage, ja, men jeg lar det heller ligge. Kan jo heller klage litt over det her inne på DOL.

Jeg kjøpte graviditetstest til datra og hormonspiral til meg selv på samme handel jeg! :-) Føltes litt teit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du Jessheim? Jeg bor på Jessheim, men jobber ikke her. :-) Men ikke så langt unna, da.

Ja - mente Jessheim, men ble litt usikker på om det var ok å si stedsnavnet her ;-) prøvde å være litt diskret *s*

Synd det ikke var på Jessheim da...Hm...ikke langt unna....Gjerdrum? Eneste Rema'n jeg kommer på i nærheten, men er litt lite kjent utover der....

Næh...kanskje på tide å styre nysgjerrigheten?

Ha en god dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg så _veldig_ mye igjen i det du skriver. Og det med at kjerringer (på min alder?) driver og har med seg pengepung til mynter høres jo helt fjollete ut. *himler*

Det eneste jeg følte meg truffet av var vel det med brusen. Jeg kjøper brus nesten hver gang jeg er på butikken. Men potetgull kjøper jeg bare på lørdager altså. :-)

Mente litt eldre enn deg, da. ;-) Sånn over 50 og sånn.

Potetgull bare på lørdager...hmm...da er du jo flinkere enn meg, da. Jeg spiser det oftere enn det...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

He he, morsomt å lese det der, ja! :-)

Disse frasene går jo mye igjen, da. Jeg får penger av kunden, sier "takk", og når jeg gir tilbake blir det "værsågod". Syns det blir lite hyggelig å ikke si noe, jeg. Så jeg sier både "hei" når de kommer, og så "takk" og "værsågod". Og prater gjerne litt utenom det, også, det er mange hyggelige kunder som kommer :-)

Du har rett i at det ikke egentlig er et tema for lunsjpausen, det var vel derfor jeg brakte det opp her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

For å få det helt riktig, så sier jeg også beløpet før jeg sier værsågod, som Anki nevner under her. "Ett hundre og femtifem, værsågod".

Sånn, da ble det vel helt riktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsliv!!!

Du må virkelig ha det morsomt der du sitter og registrerer både det ene og det andre.

Og ja, du har rett, vi mennesker er noen rare dyr!!!!

Kjempemorsomt å lese, kom med flere observasjoner etterhvert, er du snill!

Hilsen Bente!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Forresten, posene er billigere på Rema enn på Rimi. 50 øre på Rema, 70 øre på Rimi...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor litt sør for Jessheim :-))

Er du mann eller kvinne?

Det stemmer forøvrig at jeg jobber rett sør for Jessheim...

Lurte fælt da jeg var på jobb idag, og noen fra DOL var innom...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, morsomt å lese det der, ja! :-)

Disse frasene går jo mye igjen, da. Jeg får penger av kunden, sier "takk", og når jeg gir tilbake blir det "værsågod". Syns det blir lite hyggelig å ikke si noe, jeg. Så jeg sier både "hei" når de kommer, og så "takk" og "værsågod". Og prater gjerne litt utenom det, også, det er mange hyggelige kunder som kommer :-)

Du har rett i at det ikke egentlig er et tema for lunsjpausen, det var vel derfor jeg brakte det opp her...

Det verste jeg veit er på OBS, der ser de deg rett i fjeset og sier HÆI! på en veldig uhyggelig måte, må se ned og vekk jeg da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere... Det kommer jo an på hvilken rekkefølge dere legger varene på båndet, da.

Legger dere eggene på før en kasse øl, så vil jo eggene havne i et dilemma.

Det er jo ikke kassadama's feil.

Jeg pleier å legge på de tyngste varene først og så potetgull, salat, egg osv. til slutt. Litt enklere å pakke også, hvis varene kommer i den rekkefølgen.

Merkelige ting vi diskuterer her, gitt.

;-)

Jeg har også begynt å legge tunge varer først. Men skulle det slumpe seg til å snike seg inn en tomat mellom en kasse øl og en kasse cola, er det jo kjekt om kassadamen tar affere.

Sånn, da vet dere ENDA litt mer om hvordan jeg handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mann eller kvinne?

Det stemmer forøvrig at jeg jobber rett sør for Jessheim...

Lurte fælt da jeg var på jobb idag, og noen fra DOL var innom...

:-)

................jeg har sagt det før og sier det nå: Alle fra DOL burde bære en binders på jakkeslaget,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte graviditetstest til datra og hormonspiral til meg selv på samme handel jeg! :-) Føltes litt teit...

Kan tenke meg hva de tenkte da:

"Jasså, hun tror hun er gravid. Men hun håper hun ikke er det. Og hvis hun ikke er det skal hun hvertfall begynne å beskytte seg nå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg hva de tenkte da:

"Jasså, hun tror hun er gravid. Men hun håper hun ikke er det. Og hvis hun ikke er det skal hun hvertfall begynne å beskytte seg nå"

Ja, og så tenkte de,,,,,,"gamla" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...