Gå til innhold

Handlevaner, kjenner noen seg igjen?


amber sun

Anbefalte innlegg

Kjenner meg overhode ikke igjen, men du, si meg en ting. Er det ikke flaut å ta betalt for poser når folk handler for flere hundre kroner?

Jeg er av typen som ikke betaler for poser, handler ikke noe særlig på Rema heller, men Kiwi.

Jeg syntes det er skammelig å skulle betale for handleposer når jeg kjøper varer for mange tusen kroner der i året. Går å henter poser etter at jeg har betalt.

Jeg synes også det er surt å betale for posen, men butikken betaler jo masse penger for poser i året. Også er det jo ikke kassadamenes feil, da jeg jobbet i butikk fikk jeg mye kjeft - ja, kjeft - for at jeg kunne være så frekk å finne på noe sånt.

Tror foressten jeg har hørt et sted at så lenge man tar betalt for poser må man ha hvite poser også for de som ikke vil gå rundt med reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    27

  • flisa

    9

  • Anki

    5

  • shandy

    4

Mest aktive i denne tråden

Kjenner ikke meg så mye igjen i det du har noterte ned men kan ramse opp en hel liste over hva som kjennetegner en kassadame på rema:

-smøret blir kastet ned på samlebåndet slik at en måskrape det opp igjen.

-Brusen blir veltet med et brak slik at spruten står i taket når en kommer hjem.

-12 pakkningen med egg havner alltid under 2 kg posen med hvetemel.

-summen blir 1399 kr og du har i allfirfjamselse glemt å ta poser,så kommer 1000 kroners spørsmålet "skal du ha pose",neeeeei jeg tok opå meg bukse med extra store lommer i dag,så det går nok bra skal du se.....hø.

-Såkommer det andre 1000 kroners spørsmålet,hvor mange trenger du??øæeee...

snakker om "sløkkete kassadamer"...

OG chips og blader + salat kommer nederst så all brusen o.l skviser den helt.

Traff dessuten på en som ikke visste hva noe av grønnsakene var, så han satt og sammenlignet de med bildene i den blokka si og brukte en eeeevighet.

Mange "sløkkete kassadamer", ja, men noen greie og kjappe også. (selv om erfaringer i det siste viser til at de fleste er trege og vet heller lite om det de driver med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er surt å betale for posen, men butikken betaler jo masse penger for poser i året. Også er det jo ikke kassadamenes feil, da jeg jobbet i butikk fikk jeg mye kjeft - ja, kjeft - for at jeg kunne være så frekk å finne på noe sånt.

Tror foressten jeg har hørt et sted at så lenge man tar betalt for poser må man ha hvite poser også for de som ikke vil gå rundt med reklame.

Butikken har betalt for poser, ja, og så er det en forskrift som sier at kunden må betale butikken for posen. Dette er en slags miljøskatt. Det skal liksom lønne seg å bruke handlenett (selv om det selvfølgelig går kraftig utover sex-appealen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken har betalt for poser, ja, og så er det en forskrift som sier at kunden må betale butikken for posen. Dette er en slags miljøskatt. Det skal liksom lønne seg å bruke handlenett (selv om det selvfølgelig går kraftig utover sex-appealen...)

Jeg bruker hvite lerretsposer og ryggsekk.

Jeg har noen ytterst få fornuftige griller. Bruker ofte trillebag når jeg skal ha mye tungt som 10 kg kattemat og 10 kilo kattesand.

(sex appealen min forsvant sakte men sikkert for en hel evighet siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ta det helt med ro. Jeg analyserer ikke hver kunde sånn, da. Dette var bare sånn som gjentar seg veldig ofte, og ikke ment negativt.

Selvfølgelig kan en ikke stemple noen utfra hva de har i handlekurven! Du så vel at dette var sånne ting som gikk igjen, ikke en personlig analyse av hver kunde. :-) Det var heller ikke meningen å tråkke på noen her, da.

Da er det verre med de som jobber på apotek. Tena Lady, Nutrilett og graviditetstester...

Jeg ble gransket opp og ned og fikk et rart blikk da jeg var og kjøpte graviditetstest. Hadde skolesekk med, men hun trenger da ikke å se sånn på meg for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken har betalt for poser, ja, og så er det en forskrift som sier at kunden må betale butikken for posen. Dette er en slags miljøskatt. Det skal liksom lønne seg å bruke handlenett (selv om det selvfølgelig går kraftig utover sex-appealen...)

*lol* en mann med handlenett ville jeg aldri tatt med meg hjem. En med Rimi-pose derimot.... *mmm, drømme seg bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lol* en mann med handlenett ville jeg aldri tatt med meg hjem. En med Rimi-pose derimot.... *mmm, drømme seg bort*

*ler*, skikkelig sexy med Rimi-pose, ja!

*ler litt mer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hvite lerretsposer og ryggsekk.

Jeg har noen ytterst få fornuftige griller. Bruker ofte trillebag når jeg skal ha mye tungt som 10 kg kattemat og 10 kilo kattesand.

(sex appealen min forsvant sakte men sikkert for en hel evighet siden)

Der kan du se. Vi har alle vårt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*, skikkelig sexy med Rimi-pose, ja!

*ler litt mer*

*ler enda litt mer enn deg*

De mest sexy posene:

- Rimi

- Obs

- Prix

- Dressmann

De minst sexy bæremåtene:

- Handlenett

- Trillebag

- Ryggsekk

- pose fra nille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det verre med de som jobber på apotek. Tena Lady, Nutrilett og graviditetstester...

Jeg ble gransket opp og ned og fikk et rart blikk da jeg var og kjøpte graviditetstest. Hadde skolesekk med, men hun trenger da ikke å se sånn på meg for det...

Det der kan du klage på. Ufin oppførsel. Vil du ha noe privat kan du faktisk forlange det av personalet. Du vil bli tatt med i et privat rom.

Når det er sagt, er jeg rystet over deres kompetanse. Jeg har mer enn en gang konfrontert dem med fakta - og fått rett.

Jeg forlanger kopier av resepter og sjekker selv hjemme i felleskatalogen. Jeg vet, men jeg må sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kan du klage på. Ufin oppførsel. Vil du ha noe privat kan du faktisk forlange det av personalet. Du vil bli tatt med i et privat rom.

Når det er sagt, er jeg rystet over deres kompetanse. Jeg har mer enn en gang konfrontert dem med fakta - og fått rett.

Jeg forlanger kopier av resepter og sjekker selv hjemme i felleskatalogen. Jeg vet, men jeg må sjekke.

Jeg har ingen problemer med å kjøpe testen (kanskje litt flaut, men det er jo mange som kjøper det - helt naturlig) MEN når hun bak kassen gir meg det "jasså-ja-lille-dumme-venn" blir jeg sint. Var en dame i 40-50årene. Trodde vel at jeg var en 17åring som hadde hatt meg i helgen. MEN så har det seg slik at jeg er 20 og er i et fast forhold (og har vært det i 3 år).

Kan nok klage, ja, men jeg lar det heller ligge. Kan jo heller klage litt over det her inne på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - kjenner igjen endel av det etter at jeg jobbet på butikk. Spesielt det der med eldre damer som har sedler i en lommebok og mynter i en pung. Og i at mannfolk har sedler i lommeboka og mynter i lomma.

Kjenner du deg igjen i at eldre damer ofte har med poser hjemmefra da? Sånn var det i hvert fall der jeg jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og vet du hvorfor? Det er faktisk noen som kunne finne på å bli litt snurt fordi jeg gir dem pose, også, for de har jo med nett/poser/kurv etc etc.

Så det er ikke alltid like lett å vite hvem som vil like å få poser, og hvem som aldeles ikke vil ha dem... :-) Så derfor spør jeg gjerne, og vil de ha flere etterat det er betalt, så får de det, såklart. Uten å betale for den, med mindre de insisterer ;-)

hehe - du har opplevd det du også ja. Me too.. Har opplevd at enkelte kunder blir dritfornærma når jeg har spurt om de trenger pose.. jaja..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe - kjenner igjen endel av det etter at jeg jobbet på butikk. Spesielt det der med eldre damer som har sedler i en lommebok og mynter i en pung. Og i at mannfolk har sedler i lommeboka og mynter i lomma.

Kjenner du deg igjen i at eldre damer ofte har med poser hjemmefra da? Sånn var det i hvert fall der jeg jobbet.

*Nikker gjenkjennende* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - du har opplevd det du også ja. Me too.. Har opplevd at enkelte kunder blir dritfornærma når jeg har spurt om de trenger pose.. jaja..:)

Trodde ikke det var lov å selge handle poser med reklame på. Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var lov å selge handle poser med reklame på. Tar jeg feil?

hmm.. det er jeg jammen ikke sikker på. Vet at det var snakk om det tidligere , at det skulle være poser uten reklame på om man skulle ta betalt.

Selv syns jeg det var pyyyton å måtte ta betalt for posene.. Når sjefa ikke var der lot jeg som regel være å ta betalt for posene. :)

Men - syns det er litt idiotisk av kunder å bli forbanna for den 50-øringen også da. Når jeg handler selv så tenker jeg ikke over den 50-øringen engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

hehe - det føles litt teit å si "Takk" når man får igjen pengene ja.

Men - er det ikke vanlig at man sier "Det var hundreogfemtitrekronerogfemtiøre tilbake" eller noe i den duren...? Det pleide jeg å gjøre. Og jeg pleide å takke når kundene ga meg pengene... sa ikke vær så god når de fikk penger tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg så _veldig_ mye igjen i det du skriver. Og det med at kjerringer (på min alder?) driver og har med seg pengepung til mynter høres jo helt fjollete ut. *himler*

Det eneste jeg følte meg truffet av var vel det med brusen. Jeg kjøper brus nesten hver gang jeg er på butikken. Men potetgull kjøper jeg bare på lørdager altså. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...