Gå til innhold

Handlevaner, kjenner noen seg igjen?


amber sun

Anbefalte innlegg

Det verste jeg veit er på OBS, der ser de deg rett i fjeset og sier HÆI! på en veldig uhyggelig måte, må se ned og vekk jeg da...:)

Men jeg sier hei på en hyggelig måte, jeg. De aller, aller fleste smiler og sier hei tilbake til meg, ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • amber sun

    27

  • flisa

    9

  • Anki

    5

  • shandy

    4

Mest aktive i denne tråden

Men dere... Det kommer jo an på hvilken rekkefølge dere legger varene på båndet, da.

Legger dere eggene på før en kasse øl, så vil jo eggene havne i et dilemma.

Det er jo ikke kassadama's feil.

Jeg pleier å legge på de tyngste varene først og så potetgull, salat, egg osv. til slutt. Litt enklere å pakke også, hvis varene kommer i den rekkefølgen.

Merkelige ting vi diskuterer her, gitt.

;-)

Det er veldig mange som putter lette ting først, og tunge ting tilslutt.

Jeg pleier likevel å fordele det nedover slik at det lette ikke blir ødelagt. Legger det til side, og sender det heller ned tilslutt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

................jeg har sagt det før og sier det nå: Alle fra DOL burde bære en binders på jakkeslaget,

_Det_ var en god ide! :-)

*Titter etter binderser på jobb imorgen...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

hehehe....artig :)

eg for min del irriterte meg tidligere masse over at kassadamen seier "tohundreogførtitre kroner, da". DA??? eg driter i kva det kosta DA, eg vil vite kva det koster NO! denne utelatelsen av heile setninga "da BLIR DET tohundreogførtitre kroner" klarte eg tidvis å hisse meg passelig opp over. no gir eg faen :)) det er godt man modnes med åra ;)

skavviseeee...det var noko meir eg la merke til....jo! det som flisa kommenterte, med kassadamer som seier "HÆI!" på ein uhyggelig måte. husker det, at plutselig begynte alle kassadamer i alle butikker å sei hei. og i starten var det så fryktelig tydelig at dei hadde fått beskjed om å sei det, og ikkje egentlig hadde lyst til det. men det kan være at kassadamene har funne ut at det egentlig ikkje er så verst å sei hei til kundene, for no synes eg dei fleste ser ut til å meine det når dei seier det. :) og da føler ikkje eg meg så ubekvem, heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe....artig :)

eg for min del irriterte meg tidligere masse over at kassadamen seier "tohundreogførtitre kroner, da". DA??? eg driter i kva det kosta DA, eg vil vite kva det koster NO! denne utelatelsen av heile setninga "da BLIR DET tohundreogførtitre kroner" klarte eg tidvis å hisse meg passelig opp over. no gir eg faen :)) det er godt man modnes med åra ;)

skavviseeee...det var noko meir eg la merke til....jo! det som flisa kommenterte, med kassadamer som seier "HÆI!" på ein uhyggelig måte. husker det, at plutselig begynte alle kassadamer i alle butikker å sei hei. og i starten var det så fryktelig tydelig at dei hadde fått beskjed om å sei det, og ikkje egentlig hadde lyst til det. men det kan være at kassadamene har funne ut at det egentlig ikkje er så verst å sei hei til kundene, for no synes eg dei fleste ser ut til å meine det når dei seier det. :) og da føler ikkje eg meg så ubekvem, heller. :)

He he, det har jeg ikke tenkt på. Det med å si "da" i tillegg til summen.

Men å si hei er hyggelig å gjøre, syns jeg. Gjør det ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Det er ikke alle som sier det hos oss heller, men jeg syns det er mye morsommere å si hei enn å se sur ut og kjøre varer gjennom scanningen hele dagen. _Da_ hadde jeg slutta fort, ja...

Det er all den hyggelige kundekontakten som gjør at jeg liker jobben min, jeg har det nesten alltid gøy på jobb :-)

Men det er helt greit om noen ikke har lyst til å si hei tilbake også, da. Man har ikke alltid like lyst til å prate med folk, og det må jo være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg kjøper sjelden brus og potetgull. Spør etter poser, og betaler med kort.

Veldig greit å betale med kort, det er vel det som som regel går aller raskest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

Jeg sitter også i kassa,og ja.jeg kjenner ogjen det meste.Ikke bare unger som "sniker"til seg bærepose,da.Hos oss ligger posene foran kassa,og det er ganske mange so venter med å ta pose til etter de har betalt :o).

En annen ting som slår meg er at jo mer overvektige folk er,jo mer godt kjøper de seg,spesielt veldig overvektige unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente litt eldre enn deg, da. ;-) Sånn over 50 og sånn.

Potetgull bare på lørdager...hmm...da er du jo flinkere enn meg, da. Jeg spiser det oftere enn det...

;-)

Veeel...*host host*...det hender nok at jeg kjøper mer enn èn potetgullpose da. Da har jeg jo utover i hele uka. *hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)

Jeg sitter også i kassa,og ja.jeg kjenner ogjen det meste.Ikke bare unger som "sniker"til seg bærepose,da.Hos oss ligger posene foran kassa,og det er ganske mange so venter med å ta pose til etter de har betalt :o).

En annen ting som slår meg er at jo mer overvektige folk er,jo mer godt kjøper de seg,spesielt veldig overvektige unger.

Hvilken butikk jobber du på, da?

Trives forøvrig veldig bra, jeg. Syns det er gøy å treffe masse folk, så jeg har det stort sett gøy nesten hver dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel...*host host*...det hender nok at jeg kjøper mer enn èn potetgullpose da. Da har jeg jo utover i hele uka. *hehehe*

*puster lettet ut*

(og henter tortillachipsen fra skapet med litt bedre samvittighet... ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe....artig :)

eg for min del irriterte meg tidligere masse over at kassadamen seier "tohundreogførtitre kroner, da". DA??? eg driter i kva det kosta DA, eg vil vite kva det koster NO! denne utelatelsen av heile setninga "da BLIR DET tohundreogførtitre kroner" klarte eg tidvis å hisse meg passelig opp over. no gir eg faen :)) det er godt man modnes med åra ;)

skavviseeee...det var noko meir eg la merke til....jo! det som flisa kommenterte, med kassadamer som seier "HÆI!" på ein uhyggelig måte. husker det, at plutselig begynte alle kassadamer i alle butikker å sei hei. og i starten var det så fryktelig tydelig at dei hadde fått beskjed om å sei det, og ikkje egentlig hadde lyst til det. men det kan være at kassadamene har funne ut at det egentlig ikkje er så verst å sei hei til kundene, for no synes eg dei fleste ser ut til å meine det når dei seier det. :) og da føler ikkje eg meg så ubekvem, heller. :)

Handler du mye i Ålesund _DA_ eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode observasjoner. Jeg hadde nok også garantert gjort mine "sosiologiske" observasjoner, dersom jeg hadde jobbet i en matbutikk.

En annen ting jeg har hengt meg opp i er frasene når man betaler:

Kassadamen/mannen sier hvor mye jeg skal betale

Jeg gir pengene, uten å si noe, som regel.

Kassadamen/mannen sier heller ingenting.

Så gir de meg veksepengene tilbake og sier "Værsågod!" - som om jeg får noe av dem - ikke restsummen av mine penger.

...Så sier jeg gjerne takk, da, så sant ikke kassadamen er av den eldre, gretne sorten, da ser jeg bare dumt på henne...

Jeg har også en annen variant:

Dersom betjeningen sier "Takk" når jeg gir dem pengene, sier jeg gjerne "Takk i like måte", men det blir lett litt halvkvalmt, har jeg inntrykk av.

...og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

Dette har jeg tenkt en del på - men det er liksom ikke det man diskuterer i lunsjpausen på jobben (ikke har jeg lunsjpause - eller jobb, heller, da...) - så nå smyger jeg altså mine observasjoner inn under den temmelig fyldige tråden du har etablert her! Godt å få det ut!! ;-)))

og når man skal betale med kort, taster betjeningen inn beløpet, snur bankterminalen, og sier aller nådigst "Værsågod!". Gjett om jeg har lyst å si "Tusen takk" - eller "fuck you!"

haha..den hadde jeg ikke tenkt på..kanskje prøve neste gang? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken butikk jobber du på, da?

Trives forøvrig veldig bra, jeg. Syns det er gøy å treffe masse folk, så jeg har det stort sett gøy nesten hver dag. :-)

Jobber på Kiwi.Stortrives!!Ettersom vi bor i ei ganske lita bygd så kjenner vi nesten alle kundene,ihvertfall utenom sesongen.I sesongen er det helt utrolig mye folk,da står de tilogmed i kø for å få handlevogn :o)Ellers er det stille og rolig.

Hvor jobber du,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må betale en purre som veier så lite at den abre koster en krone også ,.-)...men den er det jo ikke reklame på da ..

Jeg går ikke å henter purre etter at jeg har betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Kiwi.Stortrives!!Ettersom vi bor i ei ganske lita bygd så kjenner vi nesten alle kundene,ihvertfall utenom sesongen.I sesongen er det helt utrolig mye folk,da står de tilogmed i kø for å få handlevogn :o)Ellers er det stille og rolig.

Hvor jobber du,da?

Jobber på Rema 1000, jeg. Det er ikke så stort sted det heller, så jeg kjenner etterhvert de fleste i kundekretsen. Det er da det blir koselig, å kunne småprate litt med de som kommer igjen nesten hver dag. :-)

Det er ihvertfall rette jobb for meg som bare _må_ treffe folk... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hemmelig hvem

Er du mann eller kvinne?

Det stemmer forøvrig at jeg jobber rett sør for Jessheim...

Lurte fælt da jeg var på jobb idag, og noen fra DOL var innom...

:-)

Jeg er dame :-)))

Tipper du er nyskjerrig nå, ja !!

*Erte berte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...