Gå til innhold

Navlestumpen.


vimsa

Anbefalte innlegg

Vi fikk en nydelig datter 6.oktober.

Det er nå over to uker siden, men navlestumpen har enda ikke falt av, er dette noe jeg bør bekymre meg for , eller ?

Det kommer littegrann blod defra.Syns det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

har du renset med pyrisept/klorheksidrin? Min datters navnestump brukte rundt to uker før den falt av. Jeg ville kontaktet helsestasjonen hvis den ikke faller av de nærmeste dagene, kanskje den holdes på plass av størkna blod? Har du prøvd å pirke forsiktig i den? Virker det som den snart løsner eller sitetr den helt fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære vimsa. Gratulerer med babyen. Det er nok like før navlestumpen faller av. Blodet kan du tørke forsiktig vekk med en ren bomullsdott med pyriseptvann, klorhexidin eller kokt vann. La gjerne helsesøster ta en titt på navlen hvis du er usikker.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tiril tok det 12 dager før den falt av og på slutten hang den bare på trass tror jeg - var bare to tynne tråder den hang i. Har du prøvd å løfte litt på den og se under? Jeg mener ikke at du skal rive den av, men dersom det ser ganske fint ut under kan kanskje et bad hjelpe til hvis det bare er litt verk som holder den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du renset med pyrisept/klorheksidrin? Min datters navnestump brukte rundt to uker før den falt av. Jeg ville kontaktet helsestasjonen hvis den ikke faller av de nærmeste dagene, kanskje den holdes på plass av størkna blod? Har du prøvd å pirke forsiktig i den? Virker det som den snart løsner eller sitetr den helt fast?

Nevøen min mistet ikke navlestrengen før etter tre uker han, og det gikk fint det også... Emma mistet sin navlestreng etter bare fire dager! Siden navlen hennes så ganske "ekkel" ut, og væsket endel, kjøpte vi et slags pulver på apoteket. Pulveret (klorhexidin?) drysset vi på navlen ved hvert bleieskift for å unngå betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...