Gå til innhold

Colombia og aldersgodkjenning

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje Colombia?

Hei!

Vi er i midten av 30 - årene og blir godkjente i Norge for 0 - 3 år. Er de fleste som søker på Colombia godkjente for 0 - 2 år? Har inntrykk at det er mange unge søkere til Colombia (føler oss nesten "gamle" :-)). Er det vanligst å få et barn på rundt 3 år når man er på vår alder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74053-colombia-og-aldersgodkjenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi er også "GAMLE" (mannen min blir 34 år i desember e, jeg blir 35 i januar!) - og vi er forhåndsgodkjente fra 0-3 år.

Hvorvidt man tar hensyn til dette med aldersbestemmelser og godkjenninger er jeg ikke helt sikker på. Jeg har hørt om noen som har vært godkjente fra 0-1, men som har fått barn på over 2 år.

Om vi er gamle i våres alder???

:-) Hmm vet ikke helt, jeg føler meg yngre (uten at det står på papiret!!)

Lykke til med forberedelsene og håper at valget dere tar føles som det riktige for dere.

Hei

I Colombia er ingenting vanlig!!!

Jeg svarte deg også i ditt forrige innlegg. Vi var 29 år og var godkjent av SUAK for barn fra 0 inntil fylte 2 år. I Colombia var vi godkjent for barn under 12 mnd, og fikk tildelt en gutt på 2 år og 4 mnd. Vet mange "gamle" som har vært godkjent i Colombia for 2 til 4 år som har fått yngre barn. F.eks var den familien vi reiste sammen med 40 og 46 år, og fikk en jente på 1 1/2 år. I Colombia tilstreber de å finne en "perfekt" familie for det aktuelle barnet, og mitt inntrykk er at det med alder ikke er så nøye. Og når lillegutt kom må jeg absolutt si at det alder ikke spiller noen rolle.

Hei

Vi var 35 og 37 da vi i 2000

fikk tildelt en gutt på 2,5 år.

Var forhåndsgodkjent for 3-4 år

av ICBF (0-3 i BUFA)

VI kjenner familier der de har fått babyer 2. gang, selv om de

var i slutten av 30.årene.

Så jeg slutter meg til de andre; de har et regelverk på alder, men velger likevel ut de barna de mener passer best inn i den nye familien - heldigvis.

Lykke til!

Gjest Tobarnmamsen

Kjære "kanskje colombia"!

Colombianske myndigheter sier i utgangspunktet at man må være åpen for 0-3 år. Søker man ICBF (offentlig barnevern) setter de i sin forhåndsgodkjenning en kanskje snevrere alderskategori. Dette tror jeg er avhengig av søkernes alder og evt. alder på barn man har fra før. MEN allikevel; barnet dere til slutt får tildelt kan være utenfor også denne rammen. Dette er ganske åpent, så den spenningen må man bare "ta med på kjøpet" når man adopterer fra Colombia.

Vi var også "gamle" på papiret da vi fikk første tildeling (34 og 35 år), men fikk en gutt på få måneder. Gamle følte vi oss ikke da, og ikke nå; 38 år og er igang med nr. 3!

Lykke til, du har MYE å se fremt til som Colombia søker!

beste hilsner

Annonse

Hei :o)

Slenger meg på jeg også selv om du har fått mange gode svar, i den grad man kan gi et svar ;o)

Vi ble godkjent i SUAK for 0-2 år (vi var begge da 30 år) i Colombia ble vi godkjent for 1-2 år. Vi fikk ei jente på 4 mnd (ICBF).

Paret vi reiste sammen med var begge 46 år og godkjent for barn fra 4 år og eldre, de var nesten helt sikkre på å få ei jente på 5 år, de hadde en gutt på 10 år fra før. De får en gutt på 18 mnd.

Colombia og alder er ikke greit å bli klok på.

Lykke til med valg av land, Colombia anbefales. Vi starter opp med nr 2 i oktober, blir spennende å se hva det vil føre til.

Mange hilsner fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...