Gjest vilbaresove Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Vi venter tildeling i løpet av et år, og derfor har jeg full jobb (må ha penger til hentereisen og få full permisjonslønn) + at jeg har 6-8 vekttall studier, et kurs på 3 timer uka og hobby som krever sitt (en syk hest som jeg ikke får solgt...) Nå er jeg så sliten at jeg bare griner, jeg klarer ikke mer men er redd for å ikke få adoptere hvis jeg f.eks går til legen (ikke så mye legen kan gjøre da, utenom sykemelding, men jeg kan jo ikke akkurat går sykemeldt i et år) Jeg er psykisk utslitt fordi jeg har fysisk mye å gjøre (skjønner...?) og det sliter også å vite at jeg har mye i lang tid framover. Har bare fri en dag i uka og da må jeg studere siden det ikke er så mye tid de andre dagene. Det er vel bare jeg selv som kan gjøre noe med dette, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får ikke sove om natten, klarer ikke være med andre mennesker og det røyner litt på forholdet til mannen min. Vi har et sterkt forhold, og det er ikke fare for skilsmisse eller noe sånt, men det er ikke så moro for han heller når jeg alltid er sur og deprimert :-/ Jeg er vel ikke så flink til å bite tennene sammen nå, for at jeg skal få det bra om et par år.. Er best til å leve i nuet, men akkurat nå lever jeg ikke. Jeg bare løper i fra det ene til det andre. . Takk for at du orket å lese så langt, og beklager sytingen min :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinesermor Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 1) du kan gå sykmeldt et helt år, men jeg tviler på at det er den beste medisinen for deg.. 2) hva med å kutte ut noe av alt det du gjør???? Må du studere de vekttallene, vil du bli en bedre mor av det????? Men jeg er sikker på at du vil bli en bedre mor om du er uthvilt og har tid til å ha forventninger og glede deg til det som skal skje om et års tid. TA VARE PÅ DEG SELV - DET ER INGEN SOM TAKKER DEG OM DU SLITER DEG HELT UT! Lykke til, det er vondt å ha det slik du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-368776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BlirMammaSnart? Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hvordan skal jeg begynne... Jo, du har desverre så rett i at det kun er du som kan gjøre noe med situasjonen. Ta signalene du føler på kroppen med alvor. Typisk tegn på og få folkesykdommen "utslitt" er at man bare vil sove og sove. Prøv og ta en pause "fra ditt eget liv". Kanskje du kan avspasere en uke eller to, for og finne ut om det hjalp og få ladet bateriene. Det er ikke alltid man kan spille rollen som "superkvinnen", og du burde ta en pause på det nå. Håper virklig alt løser seg. Kjempe klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-368781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bringrid Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei Jeg merket meg at du hadde en syk hest. Det er slitsomt. Hvordan syk er den? Og hvor holder du til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-368822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
isb Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Vet ikke akkurat svaret på hva du bør gjøre. Men jeg ville bare minne deg på at det viktigste må jo være å være uthvilt og med godt mot når barnet endelig kommer? Hva med å kutte ut noe av det du holder på med? Noe må jo antakeligvis kuttes ned på etter at barnet kommer uansett? Vil uansett ønske deg lykke til og god bedring! Det er tungt å ha det slik. Jeg har også hatt liknende perioder - og det som hjalp meg var avslapning. Ikke søvn, men turer på hytta, vennebesøk om kveldene, stearinlys og varmt bad i badekaret.....rett og slett koselige ting som jeg liker å gjøre. Synes det var rart i begynnelsen - å ta så mye hensyn til meg selv. Nå i ettertid er jeg blitt flinkerer til det - og har sluttet med dårlig samvittighet (nesten i hvert fall) God bedring og varme tanker fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-368852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg gikk selv sykemeldt i flere måneder mens vi ventet på det første barnet vårt, det vil jeg definitivt IKKE anbefale hvis det ikke er 100% nødvendig. Det gjorde ventetiden mye verre, ting gikk dobbelt så sakte som det ellers ville gjort. Hadde jeg vært deg ville jeg prioritert vekk studiene, de kan du ta igjen når du får energien tilbake. Lykke til uansett hva du velger å prioritere! Men for meg virker det mer enn tydelig at du må gjøre en prioritering for å komme helskinnet gjennom dette. Hilsen en som tok 20 vekttall sammen med full jobb og pendling for fire år siden 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-368904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nonymus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jada, jeg vet at jeg gjentar meg selv i overskriften. Men akkurat det der er en tung lekse å lære - for noen av oss. Selv har jeg lært den på den harde måten, ved å slite meg ut først... Det anbefales ikke! Ta signalene fra kroppen din på alvor og prioriter bort det som ikke er nødvendig akkurat dette året mens dere venter tildeling. Et hett tips er å prioritere bort studier og/ eller hest, siden dere trenger full opptjening til permisjonen. Kanskje noen andre kan ta seg av hesten en stund fremover? Sykemelding kan også være nødvendig for en periode, det vet bare du. Men jeg anbefaler ikke å gå sykemeldt i ventetiden, det forlenger månedene til det dobbelte - minst. Som andre her sier, kan avkobling også være god "terapi". Gjør noe koselig bare for deg selv eller også dere to som par. Reis bort om nødvendig og hvis det er mulig. Ønsker deg GOD BEDRING! Og husk at du nå sikkert ser mørkt på tingene, men det ER lys i andre enden av tunellen, det vet jeg! Trøsteklemmer fra en for anledningen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-369062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilbaresove Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei Jeg merket meg at du hadde en syk hest. Det er slitsomt. Hvordan syk er den? Og hvor holder du til? Takk for svarene deres! Dere sier det som jeg egentlig ser -at jeg må prioritere vekk noe. Jeg burde ta studiene ja, men vet ikke helt når jeg skal fortsette siden...? Dette blir det første barnet vårt, og vi trenger penger til neste adopsjon også = må jobbe fullt da og. Jobben jeg har nå er grei nok akkurat nå, men ikke noe jeg vil ha for alltid, derfor trenger jeg en liten utdannelse. Ja det skal ikke være enkelt, og når jeg leker "supermamma" for hesten, og tror at hun dør uten at jeg er der hver dag så går det ikke Neida, jeg har fått en flink hestepasser som kan ha henne et par ganger i uka, det hjelper mye. Jeg har lyst å dra på hytta med mannen min i helga, men vet ikke helt siden jeg har jobb på søndag (det blir å stresse hjem, men det er kanksje verdt det..?) Bringrid: hesten min har hatt kraftig betennelse i halsen og i lungene, er litt bedre nå, men vi vet ennå ikke om det blir bra. Det er blitt kronisk, men jeg håper hun kan brukes lett fordet. Jeg bor i nord, vil ikke bruke nicket nå men det er sikkert noen som kjenner meg igjen fordet Jeg føler meg _litt_bedre nå, det hjalp å få det litt ut. Takk for at dere er her! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-369195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bringrid Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Takk for svarene deres! Dere sier det som jeg egentlig ser -at jeg må prioritere vekk noe. Jeg burde ta studiene ja, men vet ikke helt når jeg skal fortsette siden...? Dette blir det første barnet vårt, og vi trenger penger til neste adopsjon også = må jobbe fullt da og. Jobben jeg har nå er grei nok akkurat nå, men ikke noe jeg vil ha for alltid, derfor trenger jeg en liten utdannelse. Ja det skal ikke være enkelt, og når jeg leker "supermamma" for hesten, og tror at hun dør uten at jeg er der hver dag så går det ikke Neida, jeg har fått en flink hestepasser som kan ha henne et par ganger i uka, det hjelper mye. Jeg har lyst å dra på hytta med mannen min i helga, men vet ikke helt siden jeg har jobb på søndag (det blir å stresse hjem, men det er kanksje verdt det..?) Bringrid: hesten min har hatt kraftig betennelse i halsen og i lungene, er litt bedre nå, men vi vet ennå ikke om det blir bra. Det er blitt kronisk, men jeg håper hun kan brukes lett fordet. Jeg bor i nord, vil ikke bruke nicket nå men det er sikkert noen som kjenner meg igjen fordet Jeg føler meg _litt_bedre nå, det hjalp å få det litt ut. Takk for at dere er her! Hei Jeg har også en syk hest, forfangen, så jeg tenkte at hvis du bodde i nærheten av meg, så kunne jeg ha passet din syke hest sammen med min og de kunne ha hatt selskap av hverandre. Dessverre så bor du laaaaaangt unna meg... Har du forresten prøvd utegang for hesten din? Fri adgang stall, men kan velge å være ute. Mine hester gjør det hele vinteren. Utegang kurerer ofte luftveislidelser. God bedring for både deg og hesten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-369838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilbaresove Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hei Jeg har også en syk hest, forfangen, så jeg tenkte at hvis du bodde i nærheten av meg, så kunne jeg ha passet din syke hest sammen med min og de kunne ha hatt selskap av hverandre. Dessverre så bor du laaaaaangt unna meg... Har du forresten prøvd utegang for hesten din? Fri adgang stall, men kan velge å være ute. Mine hester gjør det hele vinteren. Utegang kurerer ofte luftveislidelser. God bedring for både deg og hesten. Ja det var synd at jeg bor langt borte, skulle gladelig hatt hesten min på utegang Jeg har desverre ikke utegang, syns også at det er det beste for hesten både pga infeksjonen og psykisk (jeg liker ikke å sette den inn i 12 timer hver natt :-/ ) Her hvor jeg bor er det liksom ikke noen mellomting, det er enten vanlig stall eller ute hele året uansett vær -uten tilgang til isolert stall. Og det tåler ikke min, fordi hun ikke kan bli kald og skal ikke fryse.Været kan være temmelig surt og kaldt om vinteren her, så jeg er redd for at betennelsen skal blusse opp igjen. Men jeg har en ganske så bra stall da. Hun står i et eget rom sammen med en annen "hostehest", og da har vi gode muligheter til å begrense støvet. Kan muligens ordne til noe her hjemme, men da får jeg ikke mulighet til avlastning eller hjelp før og etter hentereisen. Lykke til med hesten din, forfangenhet er vondt Hadde en hest med det engang, han sto ute i snøfonna for å kjøle ned bena og lindre smerten Jeg babler i vei her, moro å skrive om det man interesserer seg for, slik som adopsjonen og hest 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-369848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bringrid Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Ja det var synd at jeg bor langt borte, skulle gladelig hatt hesten min på utegang Jeg har desverre ikke utegang, syns også at det er det beste for hesten både pga infeksjonen og psykisk (jeg liker ikke å sette den inn i 12 timer hver natt :-/ ) Her hvor jeg bor er det liksom ikke noen mellomting, det er enten vanlig stall eller ute hele året uansett vær -uten tilgang til isolert stall. Og det tåler ikke min, fordi hun ikke kan bli kald og skal ikke fryse.Været kan være temmelig surt og kaldt om vinteren her, så jeg er redd for at betennelsen skal blusse opp igjen. Men jeg har en ganske så bra stall da. Hun står i et eget rom sammen med en annen "hostehest", og da har vi gode muligheter til å begrense støvet. Kan muligens ordne til noe her hjemme, men da får jeg ikke mulighet til avlastning eller hjelp før og etter hentereisen. Lykke til med hesten din, forfangenhet er vondt Hadde en hest med det engang, han sto ute i snøfonna for å kjøle ned bena og lindre smerten Jeg babler i vei her, moro å skrive om det man interesserer seg for, slik som adopsjonen og hest Takk for svar. Mine adopterte barnebarn liker også hestene. Den yngste av dem fikk deleierskap i dåpspresang. Omtrent det første ordet hun kunne si var hest, hennes versjon "hehe" også kan hun vrinske som en hest. Jeg satser på at det er hun som kommer til å dele farmors sterke hesteinteresse. Eldstemann var veldig flink til å møkke ut av stallen med et lite møkkagreip da han bare var 2-3 år og han liker å ri litt, red til barnehagen i juni. Da fikk han mye oppmerksomhet. Og på fireårsdagen sin fikk alle de sytten små gjestene ri en runde på plenen sammen med ham. Snill hoppe som han eide sin del av, men hun måtte avlives pga forfangenhet i desember. Da var det en liten gutt som var lei seg. Men han ville ikke eie noen ny hest for når han ble død og kom til himmelen da var hesten hans bra i bena sine igjen, sa min lille filosof av et barnebarn. Det trøstet farmor også. Morsomst var det da han skulle lære å bli renslig, da gjorde han fra seg i stallen, akkurat som hesten min, sa han. Vel, som du sier når det blir snakk om mine to største interesser her i livet: barnebarn og hest da kan det bli lange innlegg. Gled deg til en liten en fra et annet land. Hvilket land adopterer dere fra? Hvordan gikk det din forfangne hest? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-370316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hallo! Synes absolutt du skal legge utdanning på is en stund! Har erfaring med å både jobbe og lese, og lesing henger over deg hele tida, så det er belastning 24t i døgnet. Driver selv med ny utdanning parallelt med to små og planlegger å fortsette når nr. 3 kommer. Med et realistisk syn på hvor rask progresjon du får, så er det fullt mulig å ha et liv som inkuderer både mamma og barn . Og så kan du nøye deg med jobb og syk hest akkurat nå. Hjelper lite å ha penger til hentereisen hvis du ikke orker å dra!! () () (Det skulle være to klemmer). Kjenner meg igjen i din situasjon, og kan garantere deg at du vil føle det som en helt herlig lettelse når du har tatt valget og kuttet ut noe. En annen ting som kan være god hjelp er å ta ut ferie. Er all ferie for i år brukt opp, kan du ta litt forskudd på neste års -- hvis sykemelding ikke er noen løsning akkurat nå. Kanskje du kan få til å ta en dag ekstra i uka over en periode. Eller kanskje det går å søke om redusert stilling for en måned, så har du mer tid til hest og lesing... Bare noen tanker. Ta vare på deg selv!! Og husk at for mye er for mye -- for alle 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-370360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirk Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hallo! Synes absolutt du skal legge utdanning på is en stund! Har erfaring med å både jobbe og lese, og lesing henger over deg hele tida, så det er belastning 24t i døgnet. Driver selv med ny utdanning parallelt med to små og planlegger å fortsette når nr. 3 kommer. Med et realistisk syn på hvor rask progresjon du får, så er det fullt mulig å ha et liv som inkuderer både mamma og barn . Og så kan du nøye deg med jobb og syk hest akkurat nå. Hjelper lite å ha penger til hentereisen hvis du ikke orker å dra!! () () (Det skulle være to klemmer). Kjenner meg igjen i din situasjon, og kan garantere deg at du vil føle det som en helt herlig lettelse når du har tatt valget og kuttet ut noe. En annen ting som kan være god hjelp er å ta ut ferie. Er all ferie for i år brukt opp, kan du ta litt forskudd på neste års -- hvis sykemelding ikke er noen løsning akkurat nå. Kanskje du kan få til å ta en dag ekstra i uka over en periode. Eller kanskje det går å søke om redusert stilling for en måned, så har du mer tid til hest og lesing... Bare noen tanker. Ta vare på deg selv!! Og husk at for mye er for mye -- for alle Vil nå bare minne om at ikke alle har mulighet til å ta ut ferie når de trenger det/vil. Lærere f.eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-370387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest villebaresove Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Takk for svar. Mine adopterte barnebarn liker også hestene. Den yngste av dem fikk deleierskap i dåpspresang. Omtrent det første ordet hun kunne si var hest, hennes versjon "hehe" også kan hun vrinske som en hest. Jeg satser på at det er hun som kommer til å dele farmors sterke hesteinteresse. Eldstemann var veldig flink til å møkke ut av stallen med et lite møkkagreip da han bare var 2-3 år og han liker å ri litt, red til barnehagen i juni. Da fikk han mye oppmerksomhet. Og på fireårsdagen sin fikk alle de sytten små gjestene ri en runde på plenen sammen med ham. Snill hoppe som han eide sin del av, men hun måtte avlives pga forfangenhet i desember. Da var det en liten gutt som var lei seg. Men han ville ikke eie noen ny hest for når han ble død og kom til himmelen da var hesten hans bra i bena sine igjen, sa min lille filosof av et barnebarn. Det trøstet farmor også. Morsomst var det da han skulle lære å bli renslig, da gjorde han fra seg i stallen, akkurat som hesten min, sa han. Vel, som du sier når det blir snakk om mine to største interesser her i livet: barnebarn og hest da kan det bli lange innlegg. Gled deg til en liten en fra et annet land. Hvilket land adopterer dere fra? Hvordan gikk det din forfangne hest? Kloke barnebarn du har og det var en god tanke i fra gutten om at hesten er frisk i himmelen, det er det jeg også trøster meg med Jeg har tantebarn som er helfrelst, og den første måkket i stallen før hun kunne snakke. Leide tur med gyngehesten i stua, satte den fast i skapdøra og snudde den på hodet for å sko den Nå river tante seg omtrent i håret når det kommer "nye" tantebarn som ivrig roper "hest hest", å neeei, ikke flere å leie rundt på, hehe! Min forfagne hest ble fort frisk av det, men han hadde vært grovt mishandlet som ung så han hadde både gikt og kroniske leddbetennelser. Jeg kjøpte han for slaktepris for å forsøke å redde han, men han varte bare tre år (tre gode år, så jeg angrer ikke) Vi skal adoptere i fra Colombia (Icbf), papirene er akkurat sendt dit. Og for de som ikke har gjettet det allerede, så kan jeg komme ut av skapet nå å fortelle at nicket mitt er "Betty" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-370760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilbaresove Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Vil nå bare minne om at ikke alle har mulighet til å ta ut ferie når de trenger det/vil. Lærere f.eks. Hva skulle jeg gjort uten dere? Det er godt å få et puff i baken til å gjøre noe med det som er tungt. Jeg har 5 dager ferie til gode og 5 dager avspasering, så jeg snakket med sjefen min i dag. Den snille dama gav meg lov til å ta ut de dagene i halve dager, dvs at jeg jobber halv stilling i en måned + at jeg kanskje tar noen dager uten lønn (jeg kunne selvfølgelig ta hele dager, men to uker går altfor fort syns jeg, så jeg foretrekker å jobbe halvt i en mnd) Da klarer jeg å kombinere jobb, skole og hest slik at jeg får tatt eksamene nå i høst. Så får jeg se til våren, jeg tror jeg hopper av studiene etter jul og tar de senere. Tidligere tenkte jeg at jeg MÅ gjøre meg ferdig på skolen, derfor var det godt å få svar i fra dere (og søsteren min som jeg har snakket med nå) om at jeg faktisk ikke MÅ være nyutdannet når vi får barn Og at dette kjøret kan gå galt... De siste dagene har jeg følt at jeg ikke har noe å gi et barn, men jeg vet jo egentlig at det ikke er sant. Og i morgen drar jeg og mannen min på hytta jeg gleder meg, for nå er det lenge siden sist. Her hjemme har vi aldri tid til hverandre, så det er godt å dra fra hest, data, jobb, tv osv. Takk for at du orket å lese så langt Klem fra en som føler seg bedre allerede 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-370769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hva skulle jeg gjort uten dere? Det er godt å få et puff i baken til å gjøre noe med det som er tungt. Jeg har 5 dager ferie til gode og 5 dager avspasering, så jeg snakket med sjefen min i dag. Den snille dama gav meg lov til å ta ut de dagene i halve dager, dvs at jeg jobber halv stilling i en måned + at jeg kanskje tar noen dager uten lønn (jeg kunne selvfølgelig ta hele dager, men to uker går altfor fort syns jeg, så jeg foretrekker å jobbe halvt i en mnd) Da klarer jeg å kombinere jobb, skole og hest slik at jeg får tatt eksamene nå i høst. Så får jeg se til våren, jeg tror jeg hopper av studiene etter jul og tar de senere. Tidligere tenkte jeg at jeg MÅ gjøre meg ferdig på skolen, derfor var det godt å få svar i fra dere (og søsteren min som jeg har snakket med nå) om at jeg faktisk ikke MÅ være nyutdannet når vi får barn Og at dette kjøret kan gå galt... De siste dagene har jeg følt at jeg ikke har noe å gi et barn, men jeg vet jo egentlig at det ikke er sant. Og i morgen drar jeg og mannen min på hytta jeg gleder meg, for nå er det lenge siden sist. Her hjemme har vi aldri tid til hverandre, så det er godt å dra fra hest, data, jobb, tv osv. Takk for at du orket å lese så langt Klem fra en som føler seg bedre allerede Ble så glad på dine vegne når jeg leste innlegget ditt i dag morges!!! Høres ut som en super ordning og en veldig grei sjef! Pass nå på at all tiden ikke trenger å gå med til å "produsere" noe, men at du heeeelt sikkert trenger litt deg-tid i sofaen også! Håper du får hodet godt over vann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-371115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bringrid Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Kloke barnebarn du har og det var en god tanke i fra gutten om at hesten er frisk i himmelen, det er det jeg også trøster meg med Jeg har tantebarn som er helfrelst, og den første måkket i stallen før hun kunne snakke. Leide tur med gyngehesten i stua, satte den fast i skapdøra og snudde den på hodet for å sko den Nå river tante seg omtrent i håret når det kommer "nye" tantebarn som ivrig roper "hest hest", å neeei, ikke flere å leie rundt på, hehe! Min forfagne hest ble fort frisk av det, men han hadde vært grovt mishandlet som ung så han hadde både gikt og kroniske leddbetennelser. Jeg kjøpte han for slaktepris for å forsøke å redde han, men han varte bare tre år (tre gode år, så jeg angrer ikke) Vi skal adoptere i fra Colombia (Icbf), papirene er akkurat sendt dit. Og for de som ikke har gjettet det allerede, så kan jeg komme ut av skapet nå å fortelle at nicket mitt er "Betty" Hei Tantebarn som skor gyngehesten sin, den var god!! Vi må nok snart ta ned den store gyngehsten vi har på loftet etter oldefar, så blir det kanskje skoning her også! Du kan glede deg til å hente barn i Colombia, der er mine to fra også. Vi hadde en fantastisk kveld sammen med dem i går. De er så herlige når vi setter på musikk, særlig musikk fra Colombia. Den yngste på 19 mnd er veldig glad i å danse for oss, det ser ut som hun prøver å steppe med sine hvite sko og hun holder på i det uendelige. Oldemor var der også og nikoste seg. Eldstemann kommer for å overnatte her i kveld, og det gleder han seg til, å sove på samme rom som farmor er flott, syns han. Hvis jeg har mye å gjøre, kan han godt hjelpe meg, sier han, 5-åringen som snart har vært fire år i Norge. Han kom, så og vant oss alle med sin sjarm og sitt nydelige smil. Det har vært fire lykkelige år. Med hesten går det bedre, skal kanskje skos i neste uke, men dette er er annen gangs forfangenhet på 5 mnd, så nå kan hun ikke lenger beite på de store jordene vi har her, men må bare spise tilmålt mengde med høy. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74155-jeg-er-s%C3%A5-sliten/#findComment-371854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.