Gå til innhold

ADHD-barn og tempratur-følelse

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 12 som fikk diagnosen ADHD i vinter (veien frem dit var lang og kronglete..men men).

I likhet med sønnen til en venninne av meg med samme diagnose, så er det umulig å få på han klær som passer til tempraturet. I sommer da det var oppunder 30 varmegrader i skyggen...gikk han rundt i langbukse, tykk genser og lue...nå, når det er nesten null grader ute, vil han ha på seg singlet...? I fjor vinter, da det var over 30 kuldegrader, måtte jeg holde ham hjemme fra skolen på det kaldeste, for det var ikke mulig å få på han nok klær.

Noen andre som har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74265-adhd-barn-og-tempratur-f%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt , men datteren min som har diagnosen er også litt rar på dette med temeratur og vær.

Sender henne av gårde på skolen med jakke når det er kaldt , men kommer alltid ( nesten) hjem uten .

Regner det , tar jeg jo på henne regntøy , men hun kommer hjem kliss våt , uten regntøyet på selvsagt!

Og det virker ikke som hun bryr seg i det hele tatt!

Hilsen mor til ei som til stadighet er forskjølt ;o)

Hei!

Jeg har en sønn på 15,og jegkjenner godt til de tingene du nevner.Akkurat det med lue om sommer'n,det er noe de fleste gutter i den alderen gikk med i sommer;lue,sægging(vet ikke om jeg skrev det riktig..),tagging,skating,og alt det der...!

AD\HD'ere er ofte "varmblods",og det er ganske vanlig med nedsatt temp.regulering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...