Gå til innhold

hvor mye melk?


Gjest theoline

Anbefalte innlegg

Gjest theoline

Jeg har en gutt på tre måneder,jeg har til nå fullammet,men har begynt forsiktig med litt grøt på etter-middag/kveld de siste dagene!

jeg pumper meg hver kveld og gir med flaske neste kveld,men jeg er så usikker på hvor mye en tre-måneders gammel baby skal spise!

Har ikke veid han siden 6-ukers kontrollen og da var han 5,5 kg,han er fornøyd og vokser og trives.

Han får alt fra 100-150 ml om kvelden og virker fornøyd med det og sover 12 timer i strekk.

Grunnen til at jeg har begynt med grøt er at han virker umettelig på ettermiddagene,og jeg går tom,så da er det skriking og mating i ett sett!

Skulle jeg ha ventet med grøten og satset på at melkemengden hadde blitt større etter hvert igjen,det er jo så vondt å høre på at han er sulten?

Hvor mye morsmelk trenger de egentlig,jeg holder på å fryse ned et lager til jeg skal reise bort i tre dager,men aner ikke hvor mye som trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære theoline.

Jeg forstår godt at det er vondt å høre at han ikke virker fornøyd om kvelden, men det er ikke anbefalt å gi grøt før ved 4 måneder pga tarmens umodenhet. Føler du at du må gi noe mere enn din melk og ikke klarer å øke produksjonen så er morsmelkserstatning det som anbefales ved den alderen. Behovet for ditt barn er det ikke lett å si noe om da alle er forskjellige, men du bør sette igjen ca 1000 ml per døgn for å være sikker. Dette blir jo endel å pumpe ut så da må du kanskje innstille deg på at han også må få noe morsmelkserstatning.

En internettkonsultasjon erstatter ikke kontakten med helsevesenet. For å få en sikker vurdering av problemet du presenterte i brevet bør du ta kontakt med din kontakt i helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...