Gjest theoline Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 Jeg har en gutt på tre måneder,jeg har til nå fullammet,men har begynt forsiktig med litt grøt på etter-middag/kveld de siste dagene! jeg pumper meg hver kveld og gir med flaske neste kveld,men jeg er så usikker på hvor mye en tre-måneders gammel baby skal spise! Har ikke veid han siden 6-ukers kontrollen og da var han 5,5 kg,han er fornøyd og vokser og trives. Han får alt fra 100-150 ml om kvelden og virker fornøyd med det og sover 12 timer i strekk. Grunnen til at jeg har begynt med grøt er at han virker umettelig på ettermiddagene,og jeg går tom,så da er det skriking og mating i ett sett! Skulle jeg ha ventet med grøten og satset på at melkemengden hadde blitt større etter hvert igjen,det er jo så vondt å høre på at han er sulten? Hvor mye morsmelk trenger de egentlig,jeg holder på å fryse ned et lager til jeg skal reise bort i tre dager,men aner ikke hvor mye som trengs? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7428-hvor-mye-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 23. oktober 2000 Del Skrevet 23. oktober 2000 Kjære theoline. Jeg forstår godt at det er vondt å høre at han ikke virker fornøyd om kvelden, men det er ikke anbefalt å gi grøt før ved 4 måneder pga tarmens umodenhet. Føler du at du må gi noe mere enn din melk og ikke klarer å øke produksjonen så er morsmelkserstatning det som anbefales ved den alderen. Behovet for ditt barn er det ikke lett å si noe om da alle er forskjellige, men du bør sette igjen ca 1000 ml per døgn for å være sikker. Dette blir jo endel å pumpe ut så da må du kanskje innstille deg på at han også må få noe morsmelkserstatning. En internettkonsultasjon erstatter ikke kontakten med helsevesenet. For å få en sikker vurdering av problemet du presenterte i brevet bør du ta kontakt med din kontakt i helsevesenet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7428-hvor-mye-melk/#findComment-36351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.