Gå til innhold

Vil ikke slutte å tisse seg ut...- om natta

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gutt på 3 1/2 år, som har vært tørr på dagen lenge nå. Da var han ca. 2 år. Men siden han ikke var tørr om morran, har han ligget med bleie i håp om at han en morgen kanskje skulle være tørr. Men nei, det fungerte ikke. Dermed kuttet vi helt ut bleia, også om natta. Men nei,- uten hell. Holdt på i 3 uker, og vasket klær til den store gullmedaljen. Har hatt han oppe for å få han til å tisse før i 22-tida før vi legger oss, men han er våt om morgenen fordet.

Ønsker å høre gode råd om hva annet som kan gjøres. Eller om det bare er vi som prøver feil...?

Håper på tilbakemelding.

Mvh, Nina M

Fortsetter under...

Dessverre kan jeg ikke gi deg så mange gode råd, men jeg kan fortelle om våre erfaringer.

Min 6-årige skolejente er fortsatt like våt hver morgen. Hun sluttet med bleie om dagen i 3-årsaldern, men har bare vært tørr enkelte ganger.

Dette har ikke noe med barnets vilje å gjøre, så det har ingen hensikt å kutte ut bleia FØR barnet er tørr om natte. Det kan føre til dårlig selvtillit hos barnet og ikke minst dårlig nattesøvn for flere i familien.

I våres forsøkte vi med behandling av kiropraktor, noe som hjalp godt i hele sommerferien. Da var hun tørr veldig ofte, men nå er vi tilbake til våte bleier igjen. Skal forsøke kiropraktor en gang til men dersom dette ikke gir gode resultater går vi til lege.

Jeg syns du skal foreløpig skal ta tiden til hjelp fordi gutten er så ung. La ham bruke bleier ennå, og søk råd hos lege eller helsestasjon dersom han ikke blir bedre i løpet av 5-årsaldern.

Lykke til.

Dessverre kan jeg ikke gi deg så mange gode råd, men jeg kan fortelle om våre erfaringer.

Min 6-årige skolejente er fortsatt like våt hver morgen. Hun sluttet med bleie om dagen i 3-årsaldern, men har bare vært tørr enkelte ganger.

Dette har ikke noe med barnets vilje å gjøre, så det har ingen hensikt å kutte ut bleia FØR barnet er tørr om natte. Det kan føre til dårlig selvtillit hos barnet og ikke minst dårlig nattesøvn for flere i familien.

I våres forsøkte vi med behandling av kiropraktor, noe som hjalp godt i hele sommerferien. Da var hun tørr veldig ofte, men nå er vi tilbake til våte bleier igjen. Skal forsøke kiropraktor en gang til men dersom dette ikke gir gode resultater går vi til lege.

Jeg syns du skal foreløpig skal ta tiden til hjelp fordi gutten er så ung. La ham bruke bleier ennå, og søk råd hos lege eller helsestasjon dersom han ikke blir bedre i løpet av 5-årsaldern.

Lykke til.

Jeg reaerte også på at du skrev"vil ikke slutte å tisse seg ut". Jeg antar at du ikke mente det slik som det ble skrevet for barna tisser ikke i sengen med vilje.

Jeg er helt enig med Mmy, det beste er å burke bleier på ungene så lenge de tisser på seg. Å slutte med nattbleie når ungen ikke er klar til det er unødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...