Maimor1365380385 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Min datter på 16 og et halvt år ønsker intenst å blir utvekslingsstudent i USA. Hun går i første klasse på videregående. Hun er oppvakt, flink og har gode karakterer. Hun har ingen adferdsvansker, er sosialt oppegående med mange venner og interesser. Hun er vanligvis rolig og avbalansert. MEN hun har diagnosen ADHD og står på Ritalin. Uten Ritalin er hun svært annerledes og sliter fælt. Har noen erfaringer med tenåringer med ADHD som har vært ett år på skole i utlandet? Hva med medisiner og annen oppfølging? Hva slags helseattest kreves? Min datter opplever seg selv overhodet ikke som syk. Derfor tror jeg ikke at det engang har falt henne inn at dette skal bli noe problem i det hele tatt. Det er i og for seg positivt, men hva om hun blir avvist av utvekslingprogrammet? Den skuffelsen ønsker jeg helst å spare henne for.Har noen av dere noen erfaringer å dele? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74753-utvekslingsstudent-og-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.