Gå til innhold

Gyldne søndagsopplevelser...(fra barnemunn)

Anbefalte innlegg

Idag da vi hadde det litt travelt når vi skulle ut av døra, fikk ungene beskjed om å begynne å kle på seg yttertøy og sko selv. Lillesøster var i full gang med å ta på seg joggeskoene - på feil fot som nesten 3 - åringer flest. Noe jeg (upedagogisk som jeg er!) kommenterer. Da kommer det fra Storebror: - Mamma, du må jo ikke si at det var feil, hun gjør jo bare sitt beste! Og han hadde helt rett!

---

Vi har vært i kirken idag. Der var det dåp av flere babyer, noe Lillesøster er veldig opptatt av. Plutselig sier hun: - Mamma, æ, døtt heiånsnan, æ åsså!!! (Mamma, æ e døpt i Den hellige Ånds navn æ åsså!) Da har hun altså fått med seg hva presten sier under dåpshandlingen, enda så liten hun ennå er og så ukonsentrert som hun kan virke. *mamma svulmer av stolthet*

Ellers var det mye å se på og kommentere - høylytt - selvsagt. Dessuten kunne hun ikke begripe hvorfor ikke vi (hun og jeg) kunne sette igang og synge "Mikkel Rev" midt under dåpsseremonien...

Ha en gyllen høstuke!

:-)

Fortsetter under...

Gjest BlirMammaSnart!

Bare sånn apropo barnedåper og barn.

Får 3 år siden ble min niese døpt. Storebror var på den tiden helt fiksert på sverd. Noe han selvsagt ikke fikk lov av "tante" og ta med i Kirken.

Når presten kom bærende inn med korset kom det høylytt prtester fra min lille nevø : "Tante, du må si i fra til presten at det ikke er lov med sverd her inne!"

Tante (som ellers danser svært så lett, etter gullungens pipe) gjordet ikke det denne gangen, altså!

Mvh

Bare sånn apropo barnedåper og barn.

Får 3 år siden ble min niese døpt. Storebror var på den tiden helt fiksert på sverd. Noe han selvsagt ikke fikk lov av "tante" og ta med i Kirken.

Når presten kom bærende inn med korset kom det høylytt prtester fra min lille nevø : "Tante, du må si i fra til presten at det ikke er lov med sverd her inne!"

Tante (som ellers danser svært så lett, etter gullungens pipe) gjordet ikke det denne gangen, altså!

Mvh

*LOL*

Holder med deg i den avgjørelsen der, selvom presten sikkert hadde tatt det med godt humør!

Ellers var det vel engang i middelalderen at kors var det samme som sverd... Slik er det heldigvis ikke idag.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...