Mamta Skrevet 29. september 2002 Skrevet 29. september 2002 Idag da vi hadde det litt travelt når vi skulle ut av døra, fikk ungene beskjed om å begynne å kle på seg yttertøy og sko selv. Lillesøster var i full gang med å ta på seg joggeskoene - på feil fot som nesten 3 - åringer flest. Noe jeg (upedagogisk som jeg er!) kommenterer. Da kommer det fra Storebror: - Mamma, du må jo ikke si at det var feil, hun gjør jo bare sitt beste! Og han hadde helt rett! --- Vi har vært i kirken idag. Der var det dåp av flere babyer, noe Lillesøster er veldig opptatt av. Plutselig sier hun: - Mamma, æ, døtt heiånsnan, æ åsså!!! (Mamma, æ e døpt i Den hellige Ånds navn æ åsså!) Da har hun altså fått med seg hva presten sier under dåpshandlingen, enda så liten hun ennå er og så ukonsentrert som hun kan virke. *mamma svulmer av stolthet* Ellers var det mye å se på og kommentere - høylytt - selvsagt. Dessuten kunne hun ikke begripe hvorfor ikke vi (hun og jeg) kunne sette igang og synge "Mikkel Rev" midt under dåpsseremonien... Ha en gyllen høstuke! :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. september 2002 Skrevet 29. september 2002 Herlig ung dame, det der. Men det hadde jeg vel en anelse om fra før. :-) 0 Siter
Gjest BlirMammaSnart! Skrevet 1. oktober 2002 Skrevet 1. oktober 2002 Bare sånn apropo barnedåper og barn. Får 3 år siden ble min niese døpt. Storebror var på den tiden helt fiksert på sverd. Noe han selvsagt ikke fikk lov av "tante" og ta med i Kirken. Når presten kom bærende inn med korset kom det høylytt prtester fra min lille nevø : "Tante, du må si i fra til presten at det ikke er lov med sverd her inne!" Tante (som ellers danser svært så lett, etter gullungens pipe) gjordet ikke det denne gangen, altså! Mvh 0 Siter
Mamta Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Skrevet 1. oktober 2002 Bare sånn apropo barnedåper og barn. Får 3 år siden ble min niese døpt. Storebror var på den tiden helt fiksert på sverd. Noe han selvsagt ikke fikk lov av "tante" og ta med i Kirken. Når presten kom bærende inn med korset kom det høylytt prtester fra min lille nevø : "Tante, du må si i fra til presten at det ikke er lov med sverd her inne!" Tante (som ellers danser svært så lett, etter gullungens pipe) gjordet ikke det denne gangen, altså! Mvh *LOL* Holder med deg i den avgjørelsen der, selvom presten sikkert hadde tatt det med godt humør! Ellers var det vel engang i middelalderen at kors var det samme som sverd... Slik er det heldigvis ikke idag. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.