Gå til innhold

Gravid igjen

Anbefalte innlegg

Hei, har ikke vært her inne så mye.

Men vil bare si at nå er jeg gravid igjen-

Mistet min datter for 1 1/2 år siden.

Er så spent, og samtidig redd.

Har hatt en følelse av at jeg ikke tør å besje i fryk for at det lille frøet skal komme ut.

Helt teit egentlig, men det er nå slik jeg føler det.

Er det noen andre som har blitt gravid igjen? Og hvordan gikk det ?

Takker for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74798-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Geddo

Gratulerer med graviditeten!

Jeg mistet en gutt i januar i år, og er nå gravid igjen. Er i uke 27 med termin 08.01.03.

For meg var det viktig å bli raskt gravid igjen selv om det har vært og er psykisk tungt. Jeg er nå 40 %sykemeldt da jeg mangler energi. Jeg tenker så mye på alt som kan gå galt. Heldigvis får jeg topp oppfølging både på Rikshospitalet og av gynekolog/jordmor.

Gleder meg utrolig til å holde en levende baby i mine armer.

Sørg for at du får god oppfølging. Regn med at psyken kommer til å hoppe opp og ned. Tanker og reaksjoner kan virke rare, men vi her inne forstår deg!

Lykke til

Hilsen Ingrid

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74798-gravid-igjen/#findComment-375777
Del på andre sider

Gjest tankefull

Hei!

Det er en underlig følelse å være gravid igjen etter å ha mistet et barn...Jeg mistet guttebabyen min 17.januar i år i 22. uke,en grusom opplevelse!

Jeg er gravid igjen nå,er 17 1/2 uke på vei med mitt 4.barn.Jeg kan ikke glede meg annet enn når jeg har vært på UL og har sett at det faktisk lever et nytt lite menneske i meg!Mellom kontroller har jeg lagt et "lokk" på følelsene mine:egentlig hverken håper eller tror jeg noen ting.Det er svært liten sjanse for at noe slikt skal skje igjen:sannsynligheten for at man skal få en levende og frisk baby er visst svært stor!Det MÅ vi tro på,jeg håper at det etterhvert skal bli min sannhet.Jeg lever stort sett som før,tar normale hensyn.Jeg jobber som normalt,det er godt å ha jobben å gå til.

Min mann og jeg er så heldige å ha to friske gutter å konsentrere oss om også,så vi får tiden til å gå.

Tanker melder seg dog både titt og ofte...

Jeg ønsker deg lykke til;prøv så godt du kan å nyte graviditeten din!Dette SKAL gå bra!!

Varme tanker og en klem fra Nestor sin mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/74798-gravid-igjen/#findComment-376986
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...