Gå til innhold

Mykje forskjel i kva det kostar å adoptera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle betaler det samme for selve adopsjonsprosessen, organisasjonene er ganske like der har jeg forstått. Sånn ca. regnet 75000kr. Men så spørs det hvor du adopterer fra, hvor lenge du må oppholde deg i det landet du/dere velger.

Men en hentereise kommer vel ca. på 35.000 og oppover. Derfor sier man en adopsjon totalt kommer på 100.000-150.000.

Man betaler ikke alt på en gang, den største summen kommer etter tildeling, for VB 46.000kr.

Tror man kommer billigest ut av det hvis man adopterer fra et land hvor man kan få barnet hjem med eskorte.Så vidt jeg vet er det india og sør korea.

Bare til orientering, altså:

Det er ikke lengre anledning til å få barn fra India hjem med eskorte. Dette er noe indiske myndigheter har besluttet, og bestemmelsen trådte i kraft på nyåret mener jeg å huske.

mvh

Gjest ikke undertegnet

Vi regner med å komme opp i 200 000 ( med adopsjonskostnadene i Norge, reise, opphold og tap av lønn)før vi er ferdig. Mannen min må ta seg fri i 4-6 uker uten lønn når vi drar på hentereise til Colombia. Videre koster det jo en god del å bo på hotell i 4-6 uker. Men vi tar opp lån, papirene er klare og vi bare venter på å få tildelt distrikt, barn og regning. :-) At det koster noe er ikke noe å legge under en stol, og vi får tenke slik at det er verdens beste investering vi gjør. Vet at det for noen kan være ganske vanskelig å skrape sammen slike midler, men jeg håper virkelig at alle som ønsker å adoptere får muligheten til det- at det ikk er økonomien som stopper prosessen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...