Gå til innhold

Adopsjon og helse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym denne gangen

Håper noen av dere kan hjelpe oss litt!

Etter 4 mislykkede IVF-forsøk, så hadde vi sett på adopsjon som eneste utvei til å få egne barn.

Men, så leser jeg i reglene til Adopsjonsforum osv. at vi ikke oppfyller kravene ang. helsen... Dvs. jeg er trygdet, men føler meg ikke uskikket til å ha barn.

Derfor lurer jeg på om dere vet om noen som av lignende grunn allikevel har fått adoptere, og isåfall hvor?

Takknemlig for seriøse svar.

Hilsen fortvilet par som ønsker egne barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75202-adopsjon-og-helse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest @nonym denne gang

Hei

Jeg har leddgikt og har vært i tvil om de ville godkjenne meg, men har fått flere tilbakemeldinger både her, sosialkontor og på sykhuset at dette ikke skulle bli et problem ifht adopsjon. Jeg har også hørt om andre som er trygdet og som har adoptert så jeg tror ikke at du skal ta sorgene på forskudd. Jeg er selv i jobb, men regner med at hvis vi får adoptere så må jeg trappe veldig ned på jobben..

Vi har også vært igjennom

2 1/2 IVF forsøk og valgte å ikke gjennomføre det siste. Vi har hele veien tenkt som så at hvis vi lykkes med IVF så ønsker vi i tillegg å adoptere. Det at det ikke lykkes har ikke vært for oss noe negativt- Vi føler at det er

Meant To Be This Way!!

Så gi ikke opp før dere har begynnt. Stå på og Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75202-adopsjon-og-helse/#findComment-379089
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...