Gå til innhold

Amming og tenner


kijjo

Anbefalte innlegg

Gutten min er 10 mnd. og jeg ammer fremdeles. Så lenge han bare hadde to tenner i underkjeven gikk dette helt greit. Nå har han også fått to tenner oppe, og stort sett går ammingen greitt. Men av og til biter han eller "gnager" med overtennene. Dette gjør ganske vondt, og medfører at jeg sitter og er redd for neste "bitt". Har andre lignende erfaringer og gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære kijjo. Vanligvis er det i en overgangsfase at barna biter litt. De må vende seg til hvordan de skal suge med tenner i munnen. Du kan legge merke til når det skjer og holde en finger klar til å sette inn i barnets munnvik for å få ham til å slippe taket. Ofte så er det på slutten av måltidet når det blir mindre melk at de biter. Da kan du ta ham tidligere fra brystet enn det du pleier. Om han biter er et alternativ å trekke ham inntil deg slik at nesen blokkeres, da vil han antagelig slippe taket. Prøv å ikke hyl eller bli sint slik at han blir redd.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...