Gå til innhold

Melken har plutselig blitt halvert


Gjest erty

Anbefalte innlegg

Jeg pumper hver kveld siden tulla på 3 måneder sover så lenge hver natt. I går kveld var det under halvparten så mye melk i puppen som kvelden før (pumpet ca 4 timer etter siste amming begge kveldene). Hvordan kan dette skje? I går og i dag har jentungen derfor hengt i puppen hele tiden og jeg er veldig redd for at hun ikke får nok mat. I ettermiddag hadde jeg en pitteliten sporblødning, så jeg trodde at mensen kom, men det har den ikke. Alikevel, melka skal vel ikke forsvinne sånn uten videre selvom mensen kommer tilbake.

I tillegg har jeg de siste dagene stresset veldig og i går hadde jeg et migreneanfall. Kan det muligens ha virket inn? Jeg syns det er rart at melka bare forsvinner over natten.

In worst case; hvis jeg har prestert å bli gravid igjen, vil det kunne virke inn på melkeproduksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære erty. Jeg har hatt kontakt med kvinner som opplever at melken plutselig forsvinner pga spesielle hendelser eller stress. Min erfaring er at når det er årsaken så går det ganske greit å opparbeide melkemengden igjen. Ved menstruasjon så går melkemengden ofte ned, men det er forbigående. Melkemengden er ganske lett påvirkelig, men heldigvis i begge retninger. Er du gravid skulle det heller ikke være problem å øke den. Det høres ut som om du har hatt det litt stresende i det siste og da kan flere faktorer ha ført til redusert melkemengde.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...