Gjest anonym her og nå Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Vi har fått beskjed om at saken vår skal opp i FU. Dette fordi min mann for et par år siden var sykmeldt i ca. 5 måneder pga en ekstremt krevende arbeidssituasjon hvor han var utsatt for stort press, og ble "forfulgt" av sjefen som ikke kan betegnes som annet enn en psykopat. Min mann begynte i ny jobb etter sykmeldingen, og har fungert utmerket på alle måter , både i arbeidslivet og privat siden. Vi snakket mye med barnevernstjenesten om denne situasjonen. Og vi har lagt ved dokumentasjon fra nåværende og tidligere arbeidsgiver. Sjefen min mann hadde tidligere var mellomleder. Han ble sagt opp like etter at min mann sluttet fordi det var ekstremt mange langtidssykemeldinger i hans avdeling. Og det ble etterhvert avdekket at denne sjefen tyranniserte mange av de ansatte, mens han favoriserte og forgudet noen få, noe som gjorde at han hadde støtte, og det derfor tok tid å avsløre han. Min manns nåværende sjef har ingenting å utsette på min mann. Har har tvert i mot uttrykt at han er veldig fornøyd med arbeidsinnsatsen hans. Min mann har heller ikke hatt sykefravær de to årene han har vært der. BV hadde ingen betenkeligheter med å anbefale godkjenning. Alt annet er i orden. Vi er en velfungerende familie med et adoptivbarn på 5 år: Han er trygg og full av selvtillitt og har utviklet seg normalt på alle områder. Nå lurer vi veldig på hvorfor de vil rote opp i denne episoden med min manns sykmelding. Kan dette gå bra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke nick nå.... Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hjelp - er det virkelig sant ? Vet forresten ikke helt hvem FU er, men ikke barnevernet altså ? Høres uansett helt sprøtt ut, synes jeg - at en 5 mnd. sykemelding for 2 år siden skal ha noe å si, sår det er dokumentert at det var store problemer med sjefen ! Vi kan tydeligvis gi opp med en gang - har gått til psykolog i flere år pga trøbbel i oppveksten - er snart 5 år siden jeg sluttet, men det har sikkert ingenting å si, da. Nå ble jeg deppa - ganske fortvilet, rett og slett ! Og jeg som synes jeg er velfungerende i jobb, familie, som mamma.... Så feil kan man ta.... Dere som har adoptert - er dere alle uten sykemeldinger, psykologbesøk, har ingen vokst opp i ikke - fullkomne hjem, har dere eventuelt blitt godkjent på tross av slike ting, eller har dere bare latt være å si noe om det ? Sjekker barnevernet sånt - finner de ut at jeg har gått til psykolog (med driftstilskudd, så trygdekontoret vet det jo), eller kan man unnlate å fortelle det ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hvis ikke dette går bra, skjønner jeg ingen ting!!! Oppmuntringsklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adoptivmamma Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hjelp - er det virkelig sant ? Vet forresten ikke helt hvem FU er, men ikke barnevernet altså ? Høres uansett helt sprøtt ut, synes jeg - at en 5 mnd. sykemelding for 2 år siden skal ha noe å si, sår det er dokumentert at det var store problemer med sjefen ! Vi kan tydeligvis gi opp med en gang - har gått til psykolog i flere år pga trøbbel i oppveksten - er snart 5 år siden jeg sluttet, men det har sikkert ingenting å si, da. Nå ble jeg deppa - ganske fortvilet, rett og slett ! Og jeg som synes jeg er velfungerende i jobb, familie, som mamma.... Så feil kan man ta.... Dere som har adoptert - er dere alle uten sykemeldinger, psykologbesøk, har ingen vokst opp i ikke - fullkomne hjem, har dere eventuelt blitt godkjent på tross av slike ting, eller har dere bare latt være å si noe om det ? Sjekker barnevernet sånt - finner de ut at jeg har gått til psykolog (med driftstilskudd, så trygdekontoret vet det jo), eller kan man unnlate å fortelle det ? FU er faglig utvalg i BUFA som blir koblet inn i tvilssaker eller vanskelige saker, ofte der det er sykdom inne i bildet. Har ikke selv noen erfaringer med FU, men har hørt at mange har negative erfaringer.Jeg tror det sitter tre personer i FU. Det er visst en psykolog, en psykiater og en vanlig lege. Jeg vet ikke hvordan BUFA stiller seg til de som har en vanskelig oppvekst og har gått hos psykolog. Men kan ikke skjønne at det skulle ha noen betydning hvis problemene er tilbakelagt. Jeg tror nok du må oppgi at du har gått hos psykolog og snakke med BV om din oppvekst, men kan altså ikke skjønne at det skulle få noen negative konsekvenser for deg. Det må da bare være positivt at man tar fatt i problemene og får faglig hjelp. Slutt å bekymre deg. Dette går nok bra. Kan ikke forstå at situasjonen som blir beskrevet i hovedinnlegget skulle ha noen som helst betydning heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg var flo før, men nå må jeg vist skifte... Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hjelp - er det virkelig sant ? Vet forresten ikke helt hvem FU er, men ikke barnevernet altså ? Høres uansett helt sprøtt ut, synes jeg - at en 5 mnd. sykemelding for 2 år siden skal ha noe å si, sår det er dokumentert at det var store problemer med sjefen ! Vi kan tydeligvis gi opp med en gang - har gått til psykolog i flere år pga trøbbel i oppveksten - er snart 5 år siden jeg sluttet, men det har sikkert ingenting å si, da. Nå ble jeg deppa - ganske fortvilet, rett og slett ! Og jeg som synes jeg er velfungerende i jobb, familie, som mamma.... Så feil kan man ta.... Dere som har adoptert - er dere alle uten sykemeldinger, psykologbesøk, har ingen vokst opp i ikke - fullkomne hjem, har dere eventuelt blitt godkjent på tross av slike ting, eller har dere bare latt være å si noe om det ? Sjekker barnevernet sånt - finner de ut at jeg har gått til psykolog (med driftstilskudd, så trygdekontoret vet det jo), eller kan man unnlate å fortelle det ? jeg innbilder meg at når det gjelder sykdom ol så må det ha vært minst fem årsiden, akkurat som om når noen har kreft f.eks da forlanges det en symptomfri periode på fem år før adopsjon er mulig. kanskje det har noe med det? Men en vanlig sykmelding? Det hørtes rart ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nonymus Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 For det første er det ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Selvom dere har fått beskjed om at saken deres skal gjennom FU, behøver det jo ikke bety et negativt svar? For det andre så var det som å lese om vår egen "sak", bare at det i vårt tilfelle gjelder kvinnelig søker. Regner med å få beskjed om FU vi også når den tid kommer. Men det har vi vært forberedt på helt fra begynnelsen. Ha litt is i magen, og tvi - tvi! Oppmuntringsklem fra enda en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hjelp - er det virkelig sant ? Vet forresten ikke helt hvem FU er, men ikke barnevernet altså ? Høres uansett helt sprøtt ut, synes jeg - at en 5 mnd. sykemelding for 2 år siden skal ha noe å si, sår det er dokumentert at det var store problemer med sjefen ! Vi kan tydeligvis gi opp med en gang - har gått til psykolog i flere år pga trøbbel i oppveksten - er snart 5 år siden jeg sluttet, men det har sikkert ingenting å si, da. Nå ble jeg deppa - ganske fortvilet, rett og slett ! Og jeg som synes jeg er velfungerende i jobb, familie, som mamma.... Så feil kan man ta.... Dere som har adoptert - er dere alle uten sykemeldinger, psykologbesøk, har ingen vokst opp i ikke - fullkomne hjem, har dere eventuelt blitt godkjent på tross av slike ting, eller har dere bare latt være å si noe om det ? Sjekker barnevernet sånt - finner de ut at jeg har gått til psykolog (med driftstilskudd, så trygdekontoret vet det jo), eller kan man unnlate å fortelle det ? Barnevernet finner det ikke ut med mindre du forteller det eller det står i lege-ærklæringen din. Med de holdninger BUFA har til normale livskriser, kan jeg godt forstå at noen vil la vær å fortelle om enkelte ting, så lenge de ikke har betydning lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hjelp - er det virkelig sant ? Vet forresten ikke helt hvem FU er, men ikke barnevernet altså ? Høres uansett helt sprøtt ut, synes jeg - at en 5 mnd. sykemelding for 2 år siden skal ha noe å si, sår det er dokumentert at det var store problemer med sjefen ! Vi kan tydeligvis gi opp med en gang - har gått til psykolog i flere år pga trøbbel i oppveksten - er snart 5 år siden jeg sluttet, men det har sikkert ingenting å si, da. Nå ble jeg deppa - ganske fortvilet, rett og slett ! Og jeg som synes jeg er velfungerende i jobb, familie, som mamma.... Så feil kan man ta.... Dere som har adoptert - er dere alle uten sykemeldinger, psykologbesøk, har ingen vokst opp i ikke - fullkomne hjem, har dere eventuelt blitt godkjent på tross av slike ting, eller har dere bare latt være å si noe om det ? Sjekker barnevernet sånt - finner de ut at jeg har gått til psykolog (med driftstilskudd, så trygdekontoret vet det jo), eller kan man unnlate å fortelle det ? Det jeg tror er viktig i forbindelse med opplevelsene i barndommen og problemene du har hatt, er at du er ærlig om saken, og at det kommer fram i rapporten hvordan dette har vært bearbeidet og om (og hvordan) det preger deg nå. Da vil det være det siste som vil ha størst betydning for behandlingen av søknaden deres vil jeg tro. (I min sak med skilsmisseopplevelser som lita m.m, var iallfall BUFA interessert i å vite slikt som det jeg nevnte i sted) Ettersom problemene tydeligvis er bearbeidet godt, kan jeg ikke se at det skal være et så veldig stort problem. Men det er jo ikke jeg som skal behandle søknaden da. Lykke til! Ikke gi opp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinadoptant Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 jeg innbilder meg at når det gjelder sykdom ol så må det ha vært minst fem årsiden, akkurat som om når noen har kreft f.eks da forlanges det en symptomfri periode på fem år før adopsjon er mulig. kanskje det har noe med det? Men en vanlig sykmelding? Det hørtes rart ut. Når det gjelder kreft er det en reell fare for tilbakefall. Jeg har aldri hørt om at 5 års regelen gjelder annen sykdom. Det ville i såfall være fullstendig usaklig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nalle noll Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Jeg kan ikke skjønne noe annet. Ut fra det du skriver er det din manns gamle sjef som var problemet. Jeg har ingen erfaring med dette men har lest noen innlegg, Har lest at man kan bli sjekket for angst,nerver osv så det er kanskje det de vil inn å sjekke Du forteller at det var flere som var plaget med denne sjefen og at andre var syke pga. han + at han har fått sparken pga det, så da vil nok den saken være grei Arbeids situasjonen hans har blitt bedre etter at han sluttet i den gamle jobben viser også at det er sannhet i dette Vel som sagt har jeg ingen erfaring men kan ikke skjønne at dette skal være grunn til at dere ikke kan få adptere barn Ønsker dere lykke til :0) *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg var flo før, men nå må jeg vist skifte... Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Når det gjelder kreft er det en reell fare for tilbakefall. Jeg har aldri hørt om at 5 års regelen gjelder annen sykdom. Det ville i såfall være fullstendig usaklig. Du har helt sikkert rett. Men jeg tenkte kanksje at det er mulig at du må ha vært uten den hjelpen en viss tid før du får adoptere. Man kan ha tilbakefall på det psykiske plan også. Men som sagt, du har sikkert rett (det andre var jo bare min tankegang) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-382757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nysgjerrig og spent Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 FU er faglig utvalg i BUFA som blir koblet inn i tvilssaker eller vanskelige saker, ofte der det er sykdom inne i bildet. Har ikke selv noen erfaringer med FU, men har hørt at mange har negative erfaringer.Jeg tror det sitter tre personer i FU. Det er visst en psykolog, en psykiater og en vanlig lege. Jeg vet ikke hvordan BUFA stiller seg til de som har en vanskelig oppvekst og har gått hos psykolog. Men kan ikke skjønne at det skulle ha noen betydning hvis problemene er tilbakelagt. Jeg tror nok du må oppgi at du har gått hos psykolog og snakke med BV om din oppvekst, men kan altså ikke skjønne at det skulle få noen negative konsekvenser for deg. Det må da bare være positivt at man tar fatt i problemene og får faglig hjelp. Slutt å bekymre deg. Dette går nok bra. Kan ikke forstå at situasjonen som blir beskrevet i hovedinnlegget skulle ha noen som helst betydning heller. Blir man selv innkalt til dette møtet eller leser de kun dokumentene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-385287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinamamsnå Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Det jeg tror er viktig i forbindelse med opplevelsene i barndommen og problemene du har hatt, er at du er ærlig om saken, og at det kommer fram i rapporten hvordan dette har vært bearbeidet og om (og hvordan) det preger deg nå. Da vil det være det siste som vil ha størst betydning for behandlingen av søknaden deres vil jeg tro. (I min sak med skilsmisseopplevelser som lita m.m, var iallfall BUFA interessert i å vite slikt som det jeg nevnte i sted) Ettersom problemene tydeligvis er bearbeidet godt, kan jeg ikke se at det skal være et så veldig stort problem. Men det er jo ikke jeg som skal behandle søknaden da. Lykke til! Ikke gi opp! hvordan har du dere?Vil dere komme på middag neste middag. Gi besjed. Klem, me Danny 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75614-hvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-390425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.