Gjest BlirMammaSnart! Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har ingen meninger om hva du skal eller burde gjøre i en slik situasjon. Jeg vil bare gi deg en kjempestor klem. Stoooooooooooor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-383939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerstorm Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det var fantastisk mange svar som kom på innlegget ditt - helt klart at dette var noe som rørte hjertene til mange. Mange av oss har nok formeninger om "hva vi ville ha gjort"... Men med denne saken som så mange andre; man vet kun hva man vil gjøre når man står oppi det med begge bena selv!!! Ha mot til å stole på at uansett avgjørelse, så har DU gjort det riktige. Men mitt budskap er kun at jeg håper du ikke lar deg påvirke så veldig mye av hva vi andre her inne mener. Jeg så i et annet innlegg at du skrev du har time med lege i morgen - sikkert lurt! Håper du har en lege som i det minste gjør et lite forsøk på å sette seg inn i din situasjon. Som du sikkert forstår, så er vi i alle fall mange her inne som føler med deg - hvis det kan være til en bitte liten trøst. Du kommer nok til å være i tankene min i mange dager fremover... Trøstende klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-383984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym i natt Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Ideelt sett, og ifølge lover og regler, skulle man avbryte adopsjonen når noe slikt skjer. Likevel,det er noe som heter å ta menneskelige hensyn. Jeg mener dette er en slik situasjon, og det ville jeg tenkt hvis jeg hadde jobbet i BUFA/adopsjonsforeningene også. Man kan ikke alltid føle en regel helt firkantet i enhver situasjon. Hadde det vært snakk om et vedvarende alvorlig problem som ville skade barnet over tid (f.eks. alkoholmisbruk eller mishandling) - ville det vært noe ganske annet. At de to foreldrene ikke bor sammen, det er ikke til skade for barnet. Barnet vil jo ikke komme til å oppleve noe brudd, for situasjonen er jo slik fra barnet kommer. Selvsagt vil det være tøft - og ikke ideelt - den første tiden, for både mor og barn. Men jeg har tro på at det vil gå seg til etterhvert. Du høres ut som en ressurssterk kvinne, og både din (eks)mann og nettverket ellers vil stille opp. Tross alt, dette er slikt som skjer bare i en promille av sakene. Jeg mener at da bør menneskelige hensyn - i dette tilfelle til deg - være avgjørende. Et tips: Du og mannen din bør stå sammen hele tiden, og også reise sammen og hente barnet. Adopsjonsforeningene leser nemlig også dr.Online, og vil ha sine mistanker. Det bør dere forberede dere godt på hvordan dere vil takle. Ønsker deg/dere av mitt hjerte lykke til! Tusen takk for at du deler tankene dine med meg. Og takk for det gode rådet. Min mann og jeg har fått snakket en del sammen i dag. Vi har også kommet fram til at vi holder sammen - og reiser sammen. Min mann har også avtalt med sin venninne at inntil barnet er hjemme skal de ikke ha annet enn telefonisk og elektronisk kontakt. Hun har all forståelse for det. Min mann sier at han også ønsker seg barnet og gleder seg til det kommer hjem. Jeg tror dette kommer til å gå veldig bra. Jeg skal til legen min i morgen og snakke med han om situasjonen som har oppstått. Legen har kjent oss begge i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-384039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkende adoptant Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Tusen takk for at du deler tankene dine med meg. Og takk for det gode rådet. Min mann og jeg har fått snakket en del sammen i dag. Vi har også kommet fram til at vi holder sammen - og reiser sammen. Min mann har også avtalt med sin venninne at inntil barnet er hjemme skal de ikke ha annet enn telefonisk og elektronisk kontakt. Hun har all forståelse for det. Min mann sier at han også ønsker seg barnet og gleder seg til det kommer hjem. Jeg tror dette kommer til å gå veldig bra. Jeg skal til legen min i morgen og snakke med han om situasjonen som har oppstått. Legen har kjent oss begge i mange år. Hvis jeg kunne gitt deg en blomsterbukett over mail, ville jeg herved gjort det! Tenker ofte på deg i disse dager. For å spesifisere det tipset jeg ga deg: Du og din mann bør forberede dere på et kryssforhør hos adopsjonsforeningen, dere må regne med at de sikkert har fått tips om dette og prøver gjette seg til hvem det kan være utifra tildelingsdato... Til slutt vil jeg bare si at hvis du har behov for å prate med noen utenforstående, må du gjerne kontakte meg, jeg støtter gjerne.(Men gjør som meg, og lag deg en fiktiv e-mail adresse, man kan aldri være for forsiktig her på nettet! Så kan jeg evt sende deg mitt telefonnummer, eller vi kan bare maile.) Om du ikke har behov for det, så ønsker jeg deg uansett lykke til videre! Skal krysse fingrene! min adresse er: rebekka_norway krøllalfa hotmail.com Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-384566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg håper inderlig for din del at du har anonymisert eget innlegg såpass godt at Adopsjonsforum ikke kjenner deg igjen på innlegget ditt! Eller at BUFA foretar undersøkelser i kjølvannet av både ditt innlegg og doleres svar til deg. Alle dem som støtter opp om deg her har tydeligvis ikke satt seg inn i hvilke forpliktelser vi som adoptivsøkere har, eller lovverket adopsjoner foregår etter. Du har min dypeste medfølelse i det du går gjennom nå, men jeg mener altså at konklusjonen din, og mange andres her er helt feil. Hvilke signaler sender vi til myndighetene i landene vi adopterer fra når såpass mange tydeligvis støtter opp om det du nå gjør? DET DU GJØR ER GALT, det kan ikke forsvares av hensyn til DEG og DINE følelser. Jeg syns det du gjør er fryktelig galt, og håper inderlig ikke det får etterspill for fremtidige adopsjonssaker fra landet du adopterer fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flora Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg håper inderlig for din del at du har anonymisert eget innlegg såpass godt at Adopsjonsforum ikke kjenner deg igjen på innlegget ditt! Eller at BUFA foretar undersøkelser i kjølvannet av både ditt innlegg og doleres svar til deg. Alle dem som støtter opp om deg her har tydeligvis ikke satt seg inn i hvilke forpliktelser vi som adoptivsøkere har, eller lovverket adopsjoner foregår etter. Du har min dypeste medfølelse i det du går gjennom nå, men jeg mener altså at konklusjonen din, og mange andres her er helt feil. Hvilke signaler sender vi til myndighetene i landene vi adopterer fra når såpass mange tydeligvis støtter opp om det du nå gjør? DET DU GJØR ER GALT, det kan ikke forsvares av hensyn til DEG og DINE følelser. Jeg syns det du gjør er fryktelig galt, og håper inderlig ikke det får etterspill for fremtidige adopsjonssaker fra landet du adopterer fra. Det er tre adopsjonsforeninger som formidler adopsjon i dette landet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er tre adopsjonsforeninger som formidler adopsjon i dette landet. Adopsjonsforeningen, da. Det er vel likegyldig hvilken det gjelder. Håpet for vedkommendes del om at hun ikke kjennes igjen blir det samme. Hvis det virkelig er sant at foreningene og BUFA leser innlegg her var det ellers forferdelig dumdristig å i det hele tatt skrive noe innlegg om dette UNDER FORUTSETNING AV AT OPPLYSNINGENE HUN GIR ER RIKTIGE. Det kan også vise seg dumdristig å oppfordre vedkommende til å kjøre løpet da dette klart strider mot norsk adopsjonslovgivning. Internett er vidåpent og alle kan lese hva som helst her. Det er forresten kun ett land alle foreningene formidler adopsjon fra med så lang ventetid før tildeling, og med kort ventetid i etterkant. Verdens Barn formidler for tiden ikke barn fra dette landet i det hele tatt. Det er dessuten forholdsvis få adopsjoner fra det landet det dermed kan være snakk om. Gjelder formidling fra dette landet alle foreninger, det er lang ventetid før tildeling og kort ventetid i etterkant kan det kun være snakk om Brasil. Kina og India har nemlig litt andre tidsrammer, og India har lang ventetid etter tildeling før hentereisen. Dermed har du bidratt til å avsløre enda mer angående hvem vedkommende kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anynom i natt Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Adopsjonsforeningen, da. Det er vel likegyldig hvilken det gjelder. Håpet for vedkommendes del om at hun ikke kjennes igjen blir det samme. Hvis det virkelig er sant at foreningene og BUFA leser innlegg her var det ellers forferdelig dumdristig å i det hele tatt skrive noe innlegg om dette UNDER FORUTSETNING AV AT OPPLYSNINGENE HUN GIR ER RIKTIGE. Det kan også vise seg dumdristig å oppfordre vedkommende til å kjøre løpet da dette klart strider mot norsk adopsjonslovgivning. Internett er vidåpent og alle kan lese hva som helst her. Det er forresten kun ett land alle foreningene formidler adopsjon fra med så lang ventetid før tildeling, og med kort ventetid i etterkant. Verdens Barn formidler for tiden ikke barn fra dette landet i det hele tatt. Det er dessuten forholdsvis få adopsjoner fra det landet det dermed kan være snakk om. Gjelder formidling fra dette landet alle foreninger, det er lang ventetid før tildeling og kort ventetid i etterkant kan det kun være snakk om Brasil. Kina og India har nemlig litt andre tidsrammer, og India har lang ventetid etter tildeling før hentereisen. Dermed har du bidratt til å avsløre enda mer angående hvem vedkommende kan være. Jeg kan berolige deg med at opplysningene er så anonymisert at ingen utifra det som står her kan finne ut hvem vi er - eller hvilket land vi har fått tildeling fra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håper jeg ikke "kjenner" deg. Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Holder du oss for narr?? Om ikke, er du jo ut i fra hva du har bestemt deg for, og føre giverlandet(som du nå velger og vise null respekt), adopsjonsformidlingen du bruker, norske myndigheter (Bufa) for narr. Jeg forstår din vannsklige situasjon, men ikke løgnene dine. (For enden lyver du for oss, eller de jeg ramset opp ovenfor.) Du er kanskje ikke så langt unna den falske mannen du er gift med (Om du er gift da?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Dette er et tulleinnlegg, ikke sant? Jeg regner med at noen ønsker å se hvilke reaksjoner dette inlegget kan frembringe blant adoptivsøkere og adoptanter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Håper jeg ikke "kjenner" deg. Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Holder du oss for narr?? Om ikke, er du jo ut i fra hva du har bestemt deg for, og føre giverlandet(som du nå velger og vise null respekt), adopsjonsformidlingen du bruker, norske myndigheter (Bufa) for narr. Jeg forstår din vannsklige situasjon, men ikke løgnene dine. (For enden lyver du for oss, eller de jeg ramset opp ovenfor.) Du er kanskje ikke så langt unna den falske mannen du er gift med (Om du er gift da?) Du er vel klar over at du kan spores opp på internett? Du kan bli anmeldt, og da er det ikke veldig vannsklig og finne ut hvem du er, uansett om du nå bare har en fektiv adresse. Enda lettere selvsagt om du har en online type adresse. Tenk deg om! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Holder du oss for narr?? Om ikke, er du jo ut i fra hva du har bestemt deg for, og føre giverlandet(som du nå velger og vise null respekt), adopsjonsformidlingen du bruker, norske myndigheter (Bufa) for narr. Jeg forstår din vannsklige situasjon, men ikke løgnene dine. (For enden lyver du for oss, eller de jeg ramset opp ovenfor.) Du er kanskje ikke så langt unna den falske mannen du er gift med (Om du er gift da?) _hvorfor_ i all verden skulle hun finne på å lyve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Du er vel klar over at du kan spores opp på internett? Du kan bli anmeldt, og da er det ikke veldig vannsklig og finne ut hvem du er, uansett om du nå bare har en fektiv adresse. Enda lettere selvsagt om du har en online type adresse. Tenk deg om! Enhver IP-adresse kan spores på nettet, altså kan det fastslås med 100% nøyaktighet hvilket brukernavn som har vært pålogget og dermed hvem som har skrevet innlegget. Denne informasjonen sitter vedkommendes ISP på. Dette forutsetter at man ikke har lånt bort maskinen sin/pålogginga selvsagt.Anmelder BUFA vedkommende _kan_ politiet gis innsyn i opplysninger fra ISP. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-385652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkende adoptant Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Enhver IP-adresse kan spores på nettet, altså kan det fastslås med 100% nøyaktighet hvilket brukernavn som har vært pålogget og dermed hvem som har skrevet innlegget. Denne informasjonen sitter vedkommendes ISP på. Dette forutsetter at man ikke har lånt bort maskinen sin/pålogginga selvsagt.Anmelder BUFA vedkommende _kan_ politiet gis innsyn i opplysninger fra ISP. Ikke la dem skremme og true deg. Det er svært usannsynlig at bufa ville politianmeldt deg, og enda mindre sannsynlig at politiet ville prioritert en slik sak (det skjer vel bare i drapssaker at politiet går inn og sjekker slikt). Og de spesielle og negative innleggene som står ovenfor her, de virker som mennesker med usedvanlig lite klokskap og varme, som bare er ute etter å ramme deg. Ikke bry deg om dem, du. Ønsker deg alt godt, og håper dere får til dette på beste måte. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-386041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Ikke la dem skremme og true deg. Det er svært usannsynlig at bufa ville politianmeldt deg, og enda mindre sannsynlig at politiet ville prioritert en slik sak (det skjer vel bare i drapssaker at politiet går inn og sjekker slikt). Og de spesielle og negative innleggene som står ovenfor her, de virker som mennesker med usedvanlig lite klokskap og varme, som bare er ute etter å ramme deg. Ikke bry deg om dem, du. Ønsker deg alt godt, og håper dere får til dette på beste måte. Med vennlig hilsen Rart at du oppfatter enkelte innlegg her som truende så lenge disse innleggene omhandler fakta om realiteter. Jeg kan ikke se at noen her inne har truet henne, men det kan nok bare være deg som tenker for mye. Ethvert innlegg KAN spores til maskinen som er logget på nettet. Hvorvidt noen gjør det eller BUFA ønsker å undersøke dette nermere vet hverken du, jeg eller noen andre noe om. Slike ting som dette bør ordnes opp i, i det minste av respekt for giverlandene. Enhver lov skal respekteres uansett omstendighetene bak. Det er på sin plass å være skvetten av seg, "anonym i natt" ønsker bevisst å bryte lovgivningen som gjelder adopsjon PÅ TROSS AV at hun har skrevet under på at hun forplikter seg til å informere om slike endringer som hun nå opplever. Hun skal være bra sikker på at hun ikke blir tatt for å gjennomføre dette. Å skrive innlegg på dol er ikke det smarteste hun har gjort sånn sett. Å se det som trussel at slikt blir påpekt vitner ikke akkurat om noen SMART tenking. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-386274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenkende adoptant Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Rart at du oppfatter enkelte innlegg her som truende så lenge disse innleggene omhandler fakta om realiteter. Jeg kan ikke se at noen her inne har truet henne, men det kan nok bare være deg som tenker for mye. Ethvert innlegg KAN spores til maskinen som er logget på nettet. Hvorvidt noen gjør det eller BUFA ønsker å undersøke dette nermere vet hverken du, jeg eller noen andre noe om. Slike ting som dette bør ordnes opp i, i det minste av respekt for giverlandene. Enhver lov skal respekteres uansett omstendighetene bak. Det er på sin plass å være skvetten av seg, "anonym i natt" ønsker bevisst å bryte lovgivningen som gjelder adopsjon PÅ TROSS AV at hun har skrevet under på at hun forplikter seg til å informere om slike endringer som hun nå opplever. Hun skal være bra sikker på at hun ikke blir tatt for å gjennomføre dette. Å skrive innlegg på dol er ikke det smarteste hun har gjort sånn sett. Å se det som trussel at slikt blir påpekt vitner ikke akkurat om noen SMART tenking. Siden du er så opptatt av lovens strenge bokstav, kan jeg fortelle deg at anonym i natt ikke bryter noen som helst lov. Hun og mannen er fortsatt gift, og kommer til å være det til adopsjonen er formalisert.Det har altså ikke skjedd noe brudd på noen papirlov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-386541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anynom i natt Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Ikke la dem skremme og true deg. Det er svært usannsynlig at bufa ville politianmeldt deg, og enda mindre sannsynlig at politiet ville prioritert en slik sak (det skjer vel bare i drapssaker at politiet går inn og sjekker slikt). Og de spesielle og negative innleggene som står ovenfor her, de virker som mennesker med usedvanlig lite klokskap og varme, som bare er ute etter å ramme deg. Ikke bry deg om dem, du. Ønsker deg alt godt, og håper dere får til dette på beste måte. Med vennlig hilsen Takk skal du ha! Jeg blir også overrasket over den aggressive og nesten truende tonen på innleggene ovenfor her, og lurer på hva som egentlig ligger bak. Klart jeg regner med å få motbør når jeg skriver innlegg på DOL, og det synes jeg er helt greit, men... Jeg er også av den oppfatning at å gjennomføre adopsjonen ikke vil være noe lovbrudd juridisk sett. På samme måte som flere skriver at barnet ikke er vårt juridisk sett før adopsjonen er gjennomført. Moralsk sett kan det selvsagt diskuteres, men der blir man nok aldri enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-386577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ensligadoptant Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg håper inderlig for din del at du har anonymisert eget innlegg såpass godt at Adopsjonsforum ikke kjenner deg igjen på innlegget ditt! Eller at BUFA foretar undersøkelser i kjølvannet av både ditt innlegg og doleres svar til deg. Alle dem som støtter opp om deg her har tydeligvis ikke satt seg inn i hvilke forpliktelser vi som adoptivsøkere har, eller lovverket adopsjoner foregår etter. Du har min dypeste medfølelse i det du går gjennom nå, men jeg mener altså at konklusjonen din, og mange andres her er helt feil. Hvilke signaler sender vi til myndighetene i landene vi adopterer fra når såpass mange tydeligvis støtter opp om det du nå gjør? DET DU GJØR ER GALT, det kan ikke forsvares av hensyn til DEG og DINE følelser. Jeg syns det du gjør er fryktelig galt, og håper inderlig ikke det får etterspill for fremtidige adopsjonssaker fra landet du adopterer fra. Jeg tror ikke du skal engste deg for om dette får noen konsekvens i giverlandet. Jeg var selv i nøyaktig samme situasjon for noen år tilbake.Min daværende mann og jeg hadde bestemt oss for å skille lag allerede før vi hentet hjem barnet. Jeg var ALDRI i tvil. Noen år etter adopsjonen søkte jeg om barn nr.2 som enslig. Det var ikke mulig å holde tilbake opplysningene om vårt samlivsbrudd rett etter at vi kom hjem sist. Prøvde det ikke heller. Jeg ble godkjent - helt uten problemer faktisk. Fikk ingen negative kommentarer vedr. samlivsbruddet verken fra norske eller utenlandske myndigheter. Men selvsagt ble det snakket om i forbindelse med at sosialrapporten ble skrevet. Men det ble lagt mer vekt på min omsorgsevne, mitt nettverk og barnets gode utvikling. Jeg fikk barn nr.2 fra samme land og samme barnehjem som den første, til tross for at det er et land som vanligvis ikke godtar enslige søkere. Jeg fikk adoptere derfra fordi jeg allerede hadde et barn derfra.Så jeg tror nok ikke "anonym i natt" sin historie vil vekke så mye oppsikt, selvom den skulle bli kjent i giverlandet. Men hvordan skulle den bli det? Jeg vet også konkret at jeg ikke er den eneste som har fått adoptere et nytt barn etter samlivsbrudd kort tid etter første adopsjon 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-386620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oppgitt ! Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Er dere teite, eller ? For det første er anonym i natt fremdeles gift, og dersom noen skulle finne på å spore dem, kan de ikke "bevise" en mulig skilsmisse, uansett - så lenge de står sammen om å hente barnet og ikke har flyttet fra hverandre offisielt. Og saken er ferdigbehandlet, så det skal nå litt til å tilbakekalle tildelingen. På hvilket grunnlag da ? Et innlegg på en doktoronline - side ? For det andre: Kan aldri tenke meg at NOEN gidder å ta bryet med å finne ut hvem dette er, og anmelde det. Er tross alt en MENGDE innlegg her av ymse art - og dette kan dessuten like gjerne være et "tulleinnlegg" (selv om jeg ikke tror det). Til slutt - man ville ALDRI fått lov til å spore ip - adressen pga et slikt innlegg -det er vel neppe noe lovebrudd å hente ungen hjem, uansett - selv om de skulle gå fra hverandre rett etterpå. Og i alle fall har det ikke skjedd noe lovbrudd ennå. Datatilsynet er kjempestrenge - jobber i it - bransjen og vet det veldig godt. Tenk - ikke en gang leger har lov til å bryte taushetsplikt, dersom det ikke er fare for liv (og knapt nok da). Det er det slett ikke her, og ikke tale om man får dispensasjon til å spore en datamaskin på grunnlagg av dette innlegget. Forresten - jeg kjenner da ganske mange adoptivforeldre som har gått fra hverandre. Og det må ærlig talt være bedre å komme til noen som har ordnet det på forhånd, enn å rive opp ekteskap og barn senere. Og dette barnet får to foreldre - uansett om de skal bo sammen eller ei ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-390200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Er dere teite, eller ? For det første er anonym i natt fremdeles gift, og dersom noen skulle finne på å spore dem, kan de ikke "bevise" en mulig skilsmisse, uansett - så lenge de står sammen om å hente barnet og ikke har flyttet fra hverandre offisielt. Og saken er ferdigbehandlet, så det skal nå litt til å tilbakekalle tildelingen. På hvilket grunnlag da ? Et innlegg på en doktoronline - side ? For det andre: Kan aldri tenke meg at NOEN gidder å ta bryet med å finne ut hvem dette er, og anmelde det. Er tross alt en MENGDE innlegg her av ymse art - og dette kan dessuten like gjerne være et "tulleinnlegg" (selv om jeg ikke tror det). Til slutt - man ville ALDRI fått lov til å spore ip - adressen pga et slikt innlegg -det er vel neppe noe lovebrudd å hente ungen hjem, uansett - selv om de skulle gå fra hverandre rett etterpå. Og i alle fall har det ikke skjedd noe lovbrudd ennå. Datatilsynet er kjempestrenge - jobber i it - bransjen og vet det veldig godt. Tenk - ikke en gang leger har lov til å bryte taushetsplikt, dersom det ikke er fare for liv (og knapt nok da). Det er det slett ikke her, og ikke tale om man får dispensasjon til å spore en datamaskin på grunnlagg av dette innlegget. Forresten - jeg kjenner da ganske mange adoptivforeldre som har gått fra hverandre. Og det må ærlig talt være bedre å komme til noen som har ordnet det på forhånd, enn å rive opp ekteskap og barn senere. Og dette barnet får to foreldre - uansett om de skal bo sammen eller ei ! Jeg har også noe jeg vil si til lynsjemobben her inne... La den som er uten synd kaste den første sten, hva? Fælt så høyt hevet dere føler dere, plutselig... Håper alt dette her er et resultat av søvløse netter og endeløs venting... Syns dere skal klatre ned fra deres høye hest og være litt ydmyke... Vær heller litt takknemlige for at det ikke er dere som er i en så vanskelig situasjon- Og ha i bakhodet at ingen kjenner morgendagen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75617-jeg-er-dypt-fortvilet/page/3/#findComment-390213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.