Gå til innhold

Norge et fristed?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke utrolig?

Blir så utrolig provosert av slike ting....

Fuckings Somalier!!!

=o(

Du skriver: "Fuckings Somalier!!!"

Selvsagt er "alle somaliere" kollektivt ansvarlige for hva dette kreket har gjort, på samme måte som du er en "fucking nordmann" begrunnet i hva Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383779
Del på andre sider

Selvsagt er "alle somaliere" kollektivt ansvarlige for hva dette kreket har gjort, på samme måte som du er en "fucking nordmann" begrunnet i hva Viggo Kristiansen gjorde i Baneheia....

Med vennlig hilsen

Forstår du ikke såpass Sør at Carlina mener akkurat denne mannen??

Jeg lurer mer og mer på om du er opprinnelig norsk, fordi du stadig misforstår nyansene i språket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383790
Del på andre sider

Annonse

Forstår du ikke såpass Sør at Carlina mener akkurat denne mannen??

Jeg lurer mer og mer på om du er opprinnelig norsk, fordi du stadig misforstår nyansene i språket.

Hei,

Synes det er morsomt at du lurer på om *jeg* er opprinnelig norsk, når man diskuterer meningen av utsagnet "fucking Somalier"!

Jeg er født i Norge, og vet at "somalier" skrives med liten "s" på norsk! Videre vet jeg at "fucking" ikke er et norsk ord, men stammer fra anglo-saxisk.

Poenget her er ikke at han er en "fucking somalier", men et "fucking krek".

Og hvorfor var det ingen som beskrev Viggo Kristiansen som en "fucking nordmann", hvis det gjelder "akkurat denne mannen"?

Kanskje bedre å fokusere på hva folk har gjort, enn hvilken hudfarge/nasjonalitet de har?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383801
Del på andre sider

Hei,

Synes det er morsomt at du lurer på om *jeg* er opprinnelig norsk, når man diskuterer meningen av utsagnet "fucking Somalier"!

Jeg er født i Norge, og vet at "somalier" skrives med liten "s" på norsk! Videre vet jeg at "fucking" ikke er et norsk ord, men stammer fra anglo-saxisk.

Poenget her er ikke at han er en "fucking somalier", men et "fucking krek".

Og hvorfor var det ingen som beskrev Viggo Kristiansen som en "fucking nordmann", hvis det gjelder "akkurat denne mannen"?

Kanskje bedre å fokusere på hva folk har gjort, enn hvilken hudfarge/nasjonalitet de har?

Med vennlig hilsen

Hadde det vært en bergenser eller trønder så kan det like gjerne brukes fucking bergenser eller jævla trønder uten at det menes alle.

Du henger deg opp i tullskap og i og med at du kommenterer det du gjør her og i mange andre innlegg, så virker det bare dumt. I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det) bare fordi du henger deg opp idiotiske småting.

Carlina og andre ( meg selv inkludert) bruker slike uttrykk uten at vi mener at alle somaliere er slik. Som sagt, lær deg nyansene i det norske språket.

Det at du er født her sier ikke det samme som om du kan det norske språket og slett ikke at du kan nyansene.

Det er 3-generasjons innvandrere her i norge som nesten ikke klarer å gjøre seg forstått på norsk. Tragisk men sant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383810
Del på andre sider

Hadde det vært en bergenser eller trønder så kan det like gjerne brukes fucking bergenser eller jævla trønder uten at det menes alle.

Du henger deg opp i tullskap og i og med at du kommenterer det du gjør her og i mange andre innlegg, så virker det bare dumt. I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det) bare fordi du henger deg opp idiotiske småting.

Carlina og andre ( meg selv inkludert) bruker slike uttrykk uten at vi mener at alle somaliere er slik. Som sagt, lær deg nyansene i det norske språket.

Det at du er født her sier ikke det samme som om du kan det norske språket og slett ikke at du kan nyansene.

Det er 3-generasjons innvandrere her i norge som nesten ikke klarer å gjøre seg forstått på norsk. Tragisk men sant.

Hei Mrxx,

Jeg vil påstå at mine norsk-kunnskaper ligger over gjennomsnittet; dog er det rimelig irrelevant for å kunne analysere frasen "fucking Somalier"... En avsporing, med andre ord.

===

Du skriver: "Hadde det vært en bergenser eller trønder så kan det like gjerne brukes fucking bergenser eller jævla trønder uten at det menes alle."

Men hadde noen sagt: "jævla neger" eller "jævla jøde", så hadde vel også du forstått at "slikt sier man ikke"...??? Heller ikke "jævla same".

Hvorfor?

Fordi ingen diskriminerer mot "bergensere" eller "trøndere", men somaliere, "negre", jøder og muslimer er utsatt for daglig hets.

Enhver med et minimum av sosial intelligens bruker ikke slike uttrykk.

===

Du skriver: "I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det)"

Ved at jeg å kalle dem "fucking krek", og gjentatte ganger oppmuntre til strengere straffer???

===

Det går fint an å fordømme kriminelle (og deres handlinger), uten å synke så lavt at man trekker hudfarge/nasjonalitet inn i det.

Det eneste man faktisk oppnår ved å trekke nasjonalitet/hudfarge inn i diskusjonen er å så tvil om en selv har rasistiske motiver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383825
Del på andre sider

Hei Mrxx,

Jeg vil påstå at mine norsk-kunnskaper ligger over gjennomsnittet; dog er det rimelig irrelevant for å kunne analysere frasen "fucking Somalier"... En avsporing, med andre ord.

===

Du skriver: "Hadde det vært en bergenser eller trønder så kan det like gjerne brukes fucking bergenser eller jævla trønder uten at det menes alle."

Men hadde noen sagt: "jævla neger" eller "jævla jøde", så hadde vel også du forstått at "slikt sier man ikke"...??? Heller ikke "jævla same".

Hvorfor?

Fordi ingen diskriminerer mot "bergensere" eller "trøndere", men somaliere, "negre", jøder og muslimer er utsatt for daglig hets.

Enhver med et minimum av sosial intelligens bruker ikke slike uttrykk.

===

Du skriver: "I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det)"

Ved at jeg å kalle dem "fucking krek", og gjentatte ganger oppmuntre til strengere straffer???

===

Det går fint an å fordømme kriminelle (og deres handlinger), uten å synke så lavt at man trekker hudfarge/nasjonalitet inn i det.

Det eneste man faktisk oppnår ved å trekke nasjonalitet/hudfarge inn i diskusjonen er å så tvil om en selv har rasistiske motiver.

Med vennlig hilsen

Enig i at norsk kunnskapene dine er over gjennomsnittet, men du ser ikke nyansene og det er derfor du skriver som du nå skriver.

Du kan ikke forsøke å endre det norske språket eller nyansene selv om du vil mer enn gjerne. Dette er en uttryksform som brukes her i Norge om du vil det eller ikke.

Det å kalle det rasistisk kan du gjerne gjøre for meg, jeg vet utmerket godt hvor jeg står i den saken.

Det er også vanlig å skrike om rasisme når andre argumenter ikke kan brukes.

Du skriver dette:

"Du skriver: "I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det)"

Ved at jeg å kalle dem "fucking krek", og gjentatte ganger oppmuntre til strengere straffer???"

Disse to avsnittene skjønte jeg ikke bæra av hva du ville med. Derfor kan jeg ikke kommentere det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383893
Del på andre sider

Enig i at norsk kunnskapene dine er over gjennomsnittet, men du ser ikke nyansene og det er derfor du skriver som du nå skriver.

Du kan ikke forsøke å endre det norske språket eller nyansene selv om du vil mer enn gjerne. Dette er en uttryksform som brukes her i Norge om du vil det eller ikke.

Det å kalle det rasistisk kan du gjerne gjøre for meg, jeg vet utmerket godt hvor jeg står i den saken.

Det er også vanlig å skrike om rasisme når andre argumenter ikke kan brukes.

Du skriver dette:

"Du skriver: "I mange tilfeller ser det ut til at du forsvarer de kriminelle (vet du ikke gjør det)"

Ved at jeg å kalle dem "fucking krek", og gjentatte ganger oppmuntre til strengere straffer???"

Disse to avsnittene skjønte jeg ikke bæra av hva du ville med. Derfor kan jeg ikke kommentere det.

Hei,

Du skriver: "Dette er en uttryksform som brukes her i Norge om du vil det eller ikke."

Greit, men jeg påpeker at uttrykk som "jævla jøde" og/eller "fucking somalier" ikke er stue-rene.

===

Du skriver: "Disse to avsnittene skjønte jeg ikke bæra av hva du ville med."

Jeg mente at det er klinkende klart at jeg ikke "forsvarer de kriminelle", når jeg kaller dem "fucking krek" og har skrevet mange innlegg om at de skal få strengere straffer.

Men jeg forsvarer alle de uskyldige somaliere (som er det store flertall), som føler seg svertet av uttrykk som "fucking somalier" på samme måte som jøder (med rette) vil mislike uttrykk som "jævla jøde"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-383909
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Hvis du leser NØYE sør så står det..FUCKING SOMALIER......Ikke SomalierE

Merk deg den siste bokstaven før du hopper på meg!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384004
Del på andre sider

Annonse

Og.....????

Det er like lite akseptabelt som "fucking jøde" uten "r" på slutten...

Med vennlig hilsen

Uakseptabelt for hvem???

Er det ikke du som er så kraftig i mot egenkomponerte regler...?

Det spiller da vel ingen rolle for meg at det er uakseptabelt for deg...Du kan ikke bestemme hva folk kan tillate seg å si her inne??

Fucings kverrulant....

Ser du poenget....?

Sannsyneligvis ikke, du ser bare noe negativt i forbindelse noen med utenlandsk opprinnelse...og dermed går rasist alarmen din...

Hvorfor er du så hissig til å påstå at vi drar alle under en kam...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384012
Del på andre sider

Uakseptabelt for hvem???

Er det ikke du som er så kraftig i mot egenkomponerte regler...?

Det spiller da vel ingen rolle for meg at det er uakseptabelt for deg...Du kan ikke bestemme hva folk kan tillate seg å si her inne??

Fucings kverrulant....

Ser du poenget....?

Sannsyneligvis ikke, du ser bare noe negativt i forbindelse noen med utenlandsk opprinnelse...og dermed går rasist alarmen din...

Hvorfor er du så hissig til å påstå at vi drar alle under en kam...?

Hei Carlina,

Du skriver: "Uakseptabelt for hvem???"

Uttrykk som "fucking jøde" er uakseptabelt for de fleste, vil jeg tro. Jeg ser ingen grunn til at "fucking somalier" skulle være noe bedre.

I tillegg til at slike uttrykk FJERNER fokus fra handlingen (at han har begått overgrep), og over på nasjonalitet.

===

Du skriver: "Det spiller da vel ingen rolle for meg at det er uakseptabelt for deg...Du kan ikke bestemme hva folk kan tillate seg å si her inne??"

Når har jeg "bestemt"?

Jeg kan skrive innlegg som kommenterer uttrykk som "fucking Somalier", på samme måte som du kan svare meg.

At du besvarer meg på en så hissig måte, viser vel at du ikke har argumenter?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384022
Del på andre sider

Hei Carlina,

Du skriver: "Uakseptabelt for hvem???"

Uttrykk som "fucking jøde" er uakseptabelt for de fleste, vil jeg tro. Jeg ser ingen grunn til at "fucking somalier" skulle være noe bedre.

I tillegg til at slike uttrykk FJERNER fokus fra handlingen (at han har begått overgrep), og over på nasjonalitet.

===

Du skriver: "Det spiller da vel ingen rolle for meg at det er uakseptabelt for deg...Du kan ikke bestemme hva folk kan tillate seg å si her inne??"

Når har jeg "bestemt"?

Jeg kan skrive innlegg som kommenterer uttrykk som "fucking Somalier", på samme måte som du kan svare meg.

At du besvarer meg på en så hissig måte, viser vel at du ikke har argumenter?

Med vennlig hilsen

He he du fornekter deg ikke..

Hva som er aksebtabelt for meg å si her inne blir opp til meg..

Det er du som fjerner fokusen av saken med å si at jeg generaliserer ved å si fukings somalier...Hadde jeg skrevet somaliere hadde du hatt rett i din anklage mot meg..

Jeg er ikke hissig det bare forundrer meg at du ikke tar poenget...Jeg mangler ikke argument,men det får være måte på hvor lenge jeg makter å kverrulere med deg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384064
Del på andre sider

He he du fornekter deg ikke..

Hva som er aksebtabelt for meg å si her inne blir opp til meg..

Det er du som fjerner fokusen av saken med å si at jeg generaliserer ved å si fukings somalier...Hadde jeg skrevet somaliere hadde du hatt rett i din anklage mot meg..

Jeg er ikke hissig det bare forundrer meg at du ikke tar poenget...Jeg mangler ikke argument,men det får være måte på hvor lenge jeg makter å kverrulere med deg..

Hei,

Når du blander nasjonaliteter og/eller hudfarge inn i en tråd om kriminalitet, så er det en avsporing, fordi det som er relevant er hva han har GJORT og ikke hvilket ord som står foran på passet hans.

Du plasserer ham i en gruppe ("somaliere") basert på nasjonalitet, på samme måte som enkelte plasserer individer i gruppen "jøder". Totalt unødvendig.

Du kunne også gruppert ham i gruppen "menn" (ettersom nær 100% av alle som er dømt for slik er menn), men det gjør du ikke fordi samtlige mennesker her vet at dette ikke er typisk oppførsel for menn. Dessverre så kjenner ikke "de fleste" her somaliere, og derfor uttrykket "fucking somalier" - selv om (akkurat som for gruppen "menn") så er dette heller ikke typisk for somaliere.

Derimot ER det typisk for "kriminelle" - og ordet "fucking kriminelle" eller "fucking krek" dekker faktisk de individene. (Man kan spesifisere videre.) Uten å ramme uskyldige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384073
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Dette er en uttryksform som brukes her i Norge om du vil det eller ikke."

Greit, men jeg påpeker at uttrykk som "jævla jøde" og/eller "fucking somalier" ikke er stue-rene.

===

Du skriver: "Disse to avsnittene skjønte jeg ikke bæra av hva du ville med."

Jeg mente at det er klinkende klart at jeg ikke "forsvarer de kriminelle", når jeg kaller dem "fucking krek" og har skrevet mange innlegg om at de skal få strengere straffer.

Men jeg forsvarer alle de uskyldige somaliere (som er det store flertall), som føler seg svertet av uttrykk som "fucking somalier" på samme måte som jøder (med rette) vil mislike uttrykk som "jævla jøde"!

Med vennlig hilsen

Hvis du forsøker å forsvare alle somaliere mot noe som ikke er rasistisk motivert så som i tillegg gjelder kun en person, så driter du på draget. Da gjør du rasisme-saken en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75790-norge-et-fristed/#findComment-384476
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...