Gå til innhold

300 frp'ere klappa for Søviknes


musikeren

Anbefalte innlegg

Og Martin Schanche, nyfrelst frp'er, uttaler at det er uinteressant hvem som knuller hvem, og at så lenge kona tilgir burde vi gjørra det også.

Joa...

Når en mann med stilling og makt misbruker sin posisjon ved å ha sex med ei 16 år gammal jente som Søviknes gjorde, så forteller det meg veldig mye om mannen. Det forteller om kynisme og en mangel på moral som er ganske grov. Det forteller også om en mann som turer fram som han vil, så lenge han føler seg trygg på at han ikke blir oppdaga. Det forteller om en mann med lite eller ingen samvittighet, med dårlig evne til empati. Han virker ikke påfallende angrende akkurat. Samtidig forteller det meg om en mann som har en farlig evne til å sjarmere, og å få folk dit han vil. Skummel kombinasjon. I det store og hele forteller det meg om en totalt upålitelig klyse av en mann, som ikke engang kan ta ansvar for det han gjør. Glad jeg ikke har en sånn en i min nærmeste bekjentskapskrets. Verre er det med Os kommune, idiotene har han jo fremdeles som ordfører. Ufattelig. Og hva med de 300 tilhørerne han hadde i Tønsberg på lørdag? De klappa "demonstrativt varmt og lenge"(Dagbladet). Hva tenker de på?? Skjønner de ikke hva de klapper for? De klapper jo for det han gjorde. De sier at, "Du er en ramp Terje, og vi liker det!" Her skal det tilgis så det synger!

Vil de virkelig ha en sånn mann på en framtredande plas i partiet? Skjønner de så lite? Burde sånne mennesker i det hele tatt ha stemmerett? Og på første benk satt Carl I. Hagen og applauderte for mannen han ifjor følte seg svikta av... Men når har visst vinden snudd. Carl kan jo dra nytte av klysa, og da speller det selvfølgelig ingen rolle hvilke moralske pekter som ligger til grunn.

Dette er altså fremskrittspartiet, Norges til tider største parti, med ca en fjerdedel av stemmene. Ufattelig. Går det an? Kan en virkelig værra bekjent av å støtte et sånt parti? Speller ikke egenskaper som samvittighet, ærlighet, redelighet, evne til å bry seg ikke bare om seg sjøl, men om alle, noen rolle lenger? Bruk huet, idioter!

Er dette et signal på hvilken retning vi går i, så gjør det meg skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • musikeren

    36

  • Sør

    35

  • punkyB

    19

  • Goliath

    14

Mest aktive i denne tråden

Nå kommer jeg nesten med en Sør her altså ..... *S* Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?

Det han gjorde var ganske dumt gjort - men ikke noe ulovlig. Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med.

Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også - men kanskje ikke ferska på samme måten som Søviknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Interessant å se f eks en eksklusjon i FrP får store overskrifter, men da et annet stort parti nettopp ekskluderte et helt kommunestyre, sto det -ingenting- i avisen. Fokuset er det avisene som styrer, det som ikke selger blir ikke slått opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig naivt å tro at det er bare i Frp de har skjeletter i skapet.

Ingen har påstått at "det er bare i Frp de har skjeletter i skapet "....

Poenget er at folkene i Frp nå støtter en person som man VET har "skjelletter".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg nesten med en Sør her altså ..... *S* Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?

Det han gjorde var ganske dumt gjort - men ikke noe ulovlig. Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med.

Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også - men kanskje ikke ferska på samme måten som Søviknes.

SV Ja? Det er bare løse rykter altså, men jeg hørte at Erik Solheim hadde ganske heftige møter på flere hotell med Hanna Kvannmo.*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kommer jeg nesten med en Sør her altså ..... *S* Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?

Det han gjorde var ganske dumt gjort - men ikke noe ulovlig. Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med.

Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også - men kanskje ikke ferska på samme måten som Søviknes.

Joda, men faktum rektum er altså at 300 frp'ere klappa for han, med partiets leder på første benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig naivt å tro at det er bare i Frp de har skjeletter i skapet.

Hva i all vedren har det med denna saka å gjørra??? *rister på huet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg nesten med en Sør her altså ..... *S* Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?

Det han gjorde var ganske dumt gjort - men ikke noe ulovlig. Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med.

Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også - men kanskje ikke ferska på samme måten som Søviknes.

Hei PunkyB,

Du skriver: "Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?"

Nei, selvsagt ikke. Ingen har påstått at "Frp er skyldig i det han har gjort".

Men FrP'ere ER "skyldige" i å støtte en person som selv har innrømmet maktmisbruk.

===

Du skriver: "Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med."

Maktmisbruk (som han innrømmet på TV) er da en del av "hvordan han er som politiker".....

===

Du skriver: "Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også"

Helt sikkert. Og AP og KrF.

Forskjellen er at de tillitsvalgte i partiene ikke står frem med offentlige støtteerklæringer til dem....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nå kommer jeg nesten med en Sør her altså ..... *S* Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?

Det han gjorde var ganske dumt gjort - men ikke noe ulovlig. Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med.

Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også - men kanskje ikke ferska på samme måten som Søviknes.

Har har vært på sommerleir på Tromøya med de røde. Det er mange som har fått seg et ufrivillig nummer i fylla der opp gjennom åra, og flere av gutta som burde skamme seg. Mange små snertne røde kvinnesakskvinner som ikke gikk av veien for et fylleknull med en APkjendis. Det kom aldri i avisene. Søviknesen skulle skamme seg, men når polti slappen løs, må han være uskyldig i noe straffbart. Så jeg syns han skal få være uskyldig, ikke bare halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei PunkyB,

Du skriver: "Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?"

Nei, selvsagt ikke. Ingen har påstått at "Frp er skyldig i det han har gjort".

Men FrP'ere ER "skyldige" i å støtte en person som selv har innrømmet maktmisbruk.

===

Du skriver: "Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med."

Maktmisbruk (som han innrømmet på TV) er da en del av "hvordan han er som politiker".....

===

Du skriver: "Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også"

Helt sikkert. Og AP og KrF.

Forskjellen er at de tillitsvalgte i partiene ikke står frem med offentlige støtteerklæringer til dem....

Med vennlig hilsen

Du forfekter jo rettferdighet - og ingen er dømt før en dom foreligger. Hva er det du dømmer Søviknes for - og hva er det (hvilken paragraf) du baserer den dommen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men faktum rektum er altså at 300 frp'ere klappa for han, med partiets leder på første benk.

Mulig du legger personlige egenskaper til grunn for hvem du stemmer på og støtter - vil tro at de klappet for Søviknes politiske egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har vært på sommerleir på Tromøya med de røde. Det er mange som har fått seg et ufrivillig nummer i fylla der opp gjennom åra, og flere av gutta som burde skamme seg. Mange små snertne røde kvinnesakskvinner som ikke gikk av veien for et fylleknull med en APkjendis. Det kom aldri i avisene. Søviknesen skulle skamme seg, men når polti slappen løs, må han være uskyldig i noe straffbart. Så jeg syns han skal få være uskyldig, ikke bare halvveis.

Hei Ulv,

Ingen her påstår at han har forbrutt seg mot straffeloven.... Ei heller at det er kun i FrP at slikt kan skje.

Men han stod vitterlig frem på TV og sa seg skyldig i "maktmisbruk" mot jenten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forfekter jo rettferdighet - og ingen er dømt før en dom foreligger. Hva er det du dømmer Søviknes for - og hva er det (hvilken paragraf) du baserer den dommen på?

Hei,

Er det noen her som påstår at Søviknes har forbrutt seg mot Straffeloven?

Ikke det...?

===

Søviknes SELV sa seg skyldig i å ha misbrukt sin posisjon som partitopp for å få en 16 årig jente i seng. Det er ikke ulovlig, men det gjør at man kan "fordømme" han, og påpeke at man ikke synes at han er "egnet".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du forfekter jo rettferdighet - og ingen er dømt før en dom foreligger. Hva er det du dømmer Søviknes for - og hva er det (hvilken paragraf) du baserer den dommen på?

Vi dømmer ikke folk etter hudfarge, men etter hvilket parti de stemmer på. Folk i Det Kongelige Norske Arbeiderparti kan gjøre hva faen de vil. Men er du i FrP, kan du ikke fise på do en gang. Ytringsfriheten gjelder ikke for FrP. SV her i bygda ville ikke snakke med FrP representantene så Høyre måtte forhandle for dem. SV folka reiste seg og gikk når FrP dukka opp, og de taler for toleranse ? Da blir det sagt at da må jo FrP'ene ha oppført seg dårlig ? Det har de ikke, men det er det første folk tenker, ikke at SV'ene bryter demokratisk rett. I kommunestyret har man stemmeplikt etter loven, men SV og AP har forsøkt å nekte å stemme i saker hvor FrP kan vinne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du legger personlige egenskaper til grunn for hvem du stemmer på og støtter - vil tro at de klappet for Søviknes politiske egenskaper.

Hei igjen Punky,

Evne til å motstå maktmisbruk (enten med penger eller (som her) for å få partimedlemmer i seng) er i høyeste grad en del av hans (manglende) "politiske egenskaper".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen her som påstår at Søviknes har forbrutt seg mot Straffeloven?

Ikke det...?

===

Søviknes SELV sa seg skyldig i å ha misbrukt sin posisjon som partitopp for å få en 16 årig jente i seng. Det er ikke ulovlig, men det gjør at man kan "fordømme" han, og påpeke at man ikke synes at han er "egnet".

Med vennlig hilsen

Så man kan altså dømme noen uten at det er en juridisk dom som ligger til grunn?

Gjelder dette bare frp'ere eller gjelder det feks. andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Punky,

Evne til å motstå maktmisbruk (enten med penger eller (som her) for å få partimedlemmer i seng) er i høyeste grad en del av hans (manglende) "politiske egenskaper".

Med vennlig hilsen

Så for det så skal han nektes en politisk karriere for resten av livet?

En episode som han har bedt om unnskyldning for - som den andre parten har vedgått var frivillig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei Ulv,

Ingen her påstår at han har forbrutt seg mot straffeloven.... Ei heller at det er kun i FrP at slikt kan skje.

Men han stod vitterlig frem på TV og sa seg skyldig i "maktmisbruk" mot jenten.

Med vennlig hilsen

Når -hele- medianorge kaster seg over han ja, da må han si noe, og maktmisbruk er det kanskje. Jeg vil kalle det et fylleknull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Er det noen her som påstår at Søviknes har forbrutt seg mot Straffeloven?

Ikke det...?

===

Søviknes SELV sa seg skyldig i å ha misbrukt sin posisjon som partitopp for å få en 16 årig jente i seng. Det er ikke ulovlig, men det gjør at man kan "fordømme" han, og påpeke at man ikke synes at han er "egnet".

Med vennlig hilsen

Har han ikke forbrutt seg mot straffeloven så er han uskyldig.

Rent moralsk var det å drite seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...