Gå til innhold

300 frp'ere klappa for Søviknes


musikeren

Anbefalte innlegg

Så man kan altså dømme noen uten at det er en juridisk dom som ligger til grunn?

Gjelder dette bare frp'ere eller gjelder det feks. andre også?

Du skriver: "Så man kan altså dømme noen uten at det er en juridisk dom som ligger til grunn?"

Selvsagt kan man det. Her er det ikke snakk om å "dømme" noen ihht straffeloven, men å fordømme deres moralske valg.

På samme måte kan man fordømme noen som mener at "alle i Norge skal være muslimer", og påstå at en slik person er "uegnet".

===

Du skriver: "Gjelder dette bare frp'ere eller gjelder det feks. andre også?"

Dette gjelder selvsagt alle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • musikeren

    36

  • Sør

    35

  • punkyB

    19

  • Goliath

    14

Mest aktive i denne tråden

Når -hele- medianorge kaster seg over han ja, da må han si noe, og maktmisbruk er det kanskje. Jeg vil kalle det et fylleknull.

Joda - man kan alltid "bortforklare det", men det endrer jo ikke på hva han gjorde.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Så man kan altså dømme noen uten at det er en juridisk dom som ligger til grunn?"

Selvsagt kan man det. Her er det ikke snakk om å "dømme" noen ihht straffeloven, men å fordømme deres moralske valg.

På samme måte kan man fordømme noen som mener at "alle i Norge skal være muslimer", og påstå at en slik person er "uegnet".

===

Du skriver: "Gjelder dette bare frp'ere eller gjelder det feks. andre også?"

Dette gjelder selvsagt alle.

Med vennlig hilsen

Dette skal jeg huske neste gang du påpeker at ingen er dømt før det er en fellende dom .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for det så skal han nektes en politisk karriere for resten av livet?

En episode som han har bedt om unnskyldning for - som den andre parten har vedgått var frivillig?

Hei,

Du skriver: "Så for det så skal han nektes en politisk karriere for resten av livet?"

Ingen nekter han.

Poenget er at man kan påstå at folk med så slett moral er "uegnet" til å ha en viktig posisjon.

Jeg er forøvrig ikke "for" noen heksejakt av mannen.

===

Ingen her har påstått at det ikke var frivillig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - man kan alltid "bortforklare det", men det endrer jo ikke på hva han gjorde.

Med vennlig hilsen

Jeg syns det er mer oppsiktsvekkende at FrP aldri offentlig sier hva de mener om krigsfaren, Bush, norsk deltakelse i samme krig, for den del sier de ikke noe om deltakelse i EU eller ikke, heller. merk dere det: Carl I. Hagen og de andre sier ALDRI noe om kontroversielle emner (viktige emner), de bare venter på gjerdet for ikke å miste av lasset alle de gamle AP'erne som nå klager over pensjonen sin, og alle småbarnsmødre som bare ser så langt nesa rekker! Unnskyld, men jeg blir så urolig for framtida her. Da blir et knull lite. Skjønt jeg støtter på alle måter musikeren og Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke forbrutt seg mot straffeloven så er han uskyldig.

Rent moralsk var det å drite seg ut.

Hei,

Det er fullt lovlig (ihht straffeloven) å drive "psykisk terror" mot konen din, og overbevise henne om at hun er så uverdig at hun ikke får jobbe/gå på skole.

En slik person gjør ikke noe mot straffeloven, men er fremdeles en drittsekk, som ikke burde applauderes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du skriver: "Så for det så skal han nektes en politisk karriere for resten av livet?"

Ingen nekter han.

Poenget er at man kan påstå at folk med så slett moral er "uegnet" til å ha en viktig posisjon.

Jeg er forøvrig ikke "for" noen heksejakt av mannen.

===

Ingen her har påstått at det ikke var frivillig.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er litt drøyt å laga så mye ramaskrik om den episoden .

Mulig han bevisst eller ubevisst benyttet seg av sin stilling - men det er jo heller ikke til å legge skjul på at vi jenter tiltrekkes av det. Da er han jo 'dum' som ikke benytter seg av sjansen til et nummer med en villig jente.

Sånn utover det var han jo en skikkelig idiot som gjorde det - når han vet at dette er slikt som blir slått stort opp.

Men jeg synes ikke hans politiske karriere skal gø fløyten for det.

Ingen som har snakket om kona oppi det her - det er jo henne det er synd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Det er fullt lovlig (ihht straffeloven) å drive "psykisk terror" mot konen din, og overbevise henne om at hun er så uverdig at hun ikke får jobbe/gå på skole.

En slik person gjør ikke noe mot straffeloven, men er fremdeles en drittsekk, som ikke burde applauderes.

Med vennlig hilsen

Ingen applaus herfra, blir bare så imponert over hva de andre slipper unna med, uten et ord i avisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mer oppsiktsvekkende at FrP aldri offentlig sier hva de mener om krigsfaren, Bush, norsk deltakelse i samme krig, for den del sier de ikke noe om deltakelse i EU eller ikke, heller. merk dere det: Carl I. Hagen og de andre sier ALDRI noe om kontroversielle emner (viktige emner), de bare venter på gjerdet for ikke å miste av lasset alle de gamle AP'erne som nå klager over pensjonen sin, og alle småbarnsmødre som bare ser så langt nesa rekker! Unnskyld, men jeg blir så urolig for framtida her. Da blir et knull lite. Skjønt jeg støtter på alle måter musikeren og Sør.

Da får du jo ta frp for det da - istedenfor å vry deg om hvem de knuller med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke på Bill Clinton & Monica Lewinski... Bill har mer makt og holdt på med umoralske tingen lenger enn Søvines'en. Bill Clinton reiser rundt hele verden nåfortiden, bl.a. til Norge. Prisen han tar for ett foredrag ligger i million-klassen.(og han trenger penger for å betale Monica) Han blir klappet for når han kommer og når han går.

Kanskje folk stort sett er litt mer vidsynte enn det musikeren tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke på Bill Clinton & Monica Lewinski... Bill har mer makt og holdt på med umoralske tingen lenger enn Søvines'en. Bill Clinton reiser rundt hele verden nåfortiden, bl.a. til Norge. Prisen han tar for ett foredrag ligger i million-klassen.(og han trenger penger for å betale Monica) Han blir klappet for når han kommer og når han går.

Kanskje folk stort sett er litt mer vidsynte enn det musikeren tror?

Det er jo egentlig litt rart at han ikke fikk mer pepper. Ikke noe land er vel mer moralsk fordømmende enn USA - men ikke i noe land finnes det vel flere moralsk forkastelige heller , men så lenge de ikke blir oppdaget så er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig litt rart at han ikke fikk mer pepper. Ikke noe land er vel mer moralsk fordømmende enn USA - men ikke i noe land finnes det vel flere moralsk forkastelige heller , men så lenge de ikke blir oppdaget så er det ikke så farlig.

Bill ble jo færska da.. Og det var samme historia der som ellers.. ; Monica L, "uskyldig valgkampmedarbeider, lurt til blowjobs og div. andre usømmeligheter i lang tid, av Verdens Mektigste Mann i Verdens Mektigste Land". Jeg tror ikke at vanlige folk kjøper den uten videre. Pluss at man ikke kan vite hva som har skjedd på et soverom (eller på et presidentkontor) hvis man ike selv var tilstede! Folk flest ser ikke alltingen i Sort - Hvitt.

Derfor kan man gjøre "comeback" enten man heter Clinton eller Søviknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bill ble jo færska da.. Og det var samme historia der som ellers.. ; Monica L, "uskyldig valgkampmedarbeider, lurt til blowjobs og div. andre usømmeligheter i lang tid, av Verdens Mektigste Mann i Verdens Mektigste Land". Jeg tror ikke at vanlige folk kjøper den uten videre. Pluss at man ikke kan vite hva som har skjedd på et soverom (eller på et presidentkontor) hvis man ike selv var tilstede! Folk flest ser ikke alltingen i Sort - Hvitt.

Derfor kan man gjøre "comeback" enten man heter Clinton eller Søviknes.

var derfor jeg synes han var heldig som kom så godt utav det. De fleste skjønte vel at det var noe mer bak hele greia.

Han utøvde vel maktmisbruk han også .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var derfor jeg synes han var heldig som kom så godt utav det. De fleste skjønte vel at det var noe mer bak hele greia.

Han utøvde vel maktmisbruk han også .

Er jo ikke sikkert Monica trengte så mye "maktmisbruk" for å la seg overtale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge ment at Frp er et kvinnefientlig parti, og dette føyer seg i rekken av alle de gode grunner jeg har til å aldri stemme på dem.

Har oppriktig vondt av jenter som har blitt utsatt for Søviknes og hans likes maktmisbruk. Nå må de altså se på at han atter er tatt inn i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får meg til å tenke på Bill Clinton & Monica Lewinski... Bill har mer makt og holdt på med umoralske tingen lenger enn Søvines'en. Bill Clinton reiser rundt hele verden nåfortiden, bl.a. til Norge. Prisen han tar for ett foredrag ligger i million-klassen.(og han trenger penger for å betale Monica) Han blir klappet for når han kommer og når han går.

Kanskje folk stort sett er litt mer vidsynte enn det musikeren tror?

Hei,

Historien med Bill Clinton er vesentlig forskjellig - der var det snakk om mened.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at dette kunne ha skjedd i de fleste andre partier også. Lojalitet og vilje til å glemme slik som kan svekke partiet, er nok stor hos de andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at dette kunne ha skjedd i de fleste andre partier også. Lojalitet og vilje til å glemme slik som kan svekke partiet, er nok stor hos de andre også.

Hei,

Mulig, men foreløpig er det ingen andre partier som offentlig støtter selv-erklærte maktmisbrukere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Mulig, men foreløpig er det ingen andre partier som offentlig støtter selv-erklærte maktmisbrukere.

Med vennlig hilsen

Hallo, du kan få folk til å innrømme mord de ikke har begått, hvis presset blir hardt nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...