Gå til innhold

300 frp'ere klappa for Søviknes


musikeren

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest det meste av denne tråden, og det er jo en del interessante ting som kan trekkes ut av det.

"Noen" her (flere enn en) som vanligvis forsvarer anklagede og dømtes rett til å gå tilbake til samfunnet som en "fri" person etter avtjent straff - synes helt klart at den samme "rettferdighet" og menneskerett ikke skal gjelde for Søviknes.

Og det er morsomt å se hvordan en persons "overgrep" (ikke straffbart og forholdsvis vanlig) blir brukt mot hele partiet og alle de som stemmer Frp.

Særlig når flere av de som "bruker" dette for alt hva det kan "missbrukes", samtidig er de som sterkest kritiserer andre her for generalisering når det gjelder andre saker.

I tillegg viser denne tråden ganske klart at DOL har en sammensetning som ikke på noen måte er representativ for den norske befolkningen. Og kanskje det er nettopp derfor den tiltrekker "anti-Frp'ere" som fluer til møkk?

Her får man i hvert fall den støtten man er ute etter, når man går på tvers av de verdier man ellers påstår at man forfekter - uten å behøve å være så redd for å bli "avslørt". For da trår hylekoret støttende til med sine vanlige floskler og utskjellinger.

Og det finnes ikke måte på hvilke definisjoner man bruker i kritikken av de som våger å tale venstreradikalerne i mot.

Fornøyelig og avslørende lesing er det jo uansett - for det viser så godt hvor langt det er mellom liv og lære blant de "prektige" moralens voktere, når de selv skal "dømme" de de ikke liker. Da gjelder ikke "reglene" lenger - og de er de første til å forsvare og argumentere for hvorfor.

Noe patetisk - eller hva?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • musikeren

    36

  • Sør

    35

  • punkyB

    19

  • Goliath

    14

Mest aktive i denne tråden

Hei Ulv,

Ingen her påstår at han har forbrutt seg mot straffeloven.... Ei heller at det er kun i FrP at slikt kan skje.

Men han stod vitterlig frem på TV og sa seg skyldig i "maktmisbruk" mot jenten.

Med vennlig hilsen

Gjør det han verre eller bedre enn de som gjør det samme - men som aldri avsløres eller innrømmer det?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpings pønkers. Han har til og med vist i handling at han mangler de fleste egenskapene vi kunne ønska at en politiker har. Han har bedt om unnskyldning ja, selvfølgelig, det tjener jo hans interesser. I VG idag uttaler han at "Det har vært en knallhard skole". Makan til idiotisk uttalelse. Vanligvis er dette et uttrykk som brukes når en har vært igjennom noe hardt, tøft og lærerikt, men som en likavel kommer ut fra med æren i behold. Søviknes viser her med all mulig tydelighet at han ikke tar innover seg det han har gjort.

Mener du vi skal støtte sånne politikere?

Jeg har aldri sagt at det Søviknes gjorde var så spesielt smart - men det jeg har sagt er at du ikke trenger å dømme hele partiet - Søviknes har erkjent at han gjorde noe dumt - han har ikke gjort noe ulovlig - dermed mener jeg at han bør få en ny sjanse.

Ikke at det er noe forsvar for han - men jeg tviler sterkt på at han er den eneste som har slike svin på skogen.

Hvis det er noen som skal fordømme han er det jo frp selv - det har de ikke gjort. Så får de jo selv leve med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et apropos: Jeg så et bilde i Aftenposten av Søviknes, der han satt bak Hagen, og det bildet sa antakelig mer enn 1000 ord. Den mannen er ikke god for fem øre- en klassisk maktpsykopat. Dessverre blir han ikke alene i topppolitikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei PunkyB,

Du skriver: "Skal hele frp få skylda for hva han gjorde ?"

Nei, selvsagt ikke. Ingen har påstått at "Frp er skyldig i det han har gjort".

Men FrP'ere ER "skyldige" i å støtte en person som selv har innrømmet maktmisbruk.

===

Du skriver: "Han skal jo vurderes utfra hvordan han er som politiker - ikke hvem han knuller med."

Maktmisbruk (som han innrømmet på TV) er da en del av "hvordan han er som politiker".....

===

Du skriver: "Jeg vil da tro at det finnes en og annen SV'er som har gjort det samme også"

Helt sikkert. Og AP og KrF.

Forskjellen er at de tillitsvalgte i partiene ikke står frem med offentlige støtteerklæringer til dem....

Med vennlig hilsen

Sitat: "Men FrP'ere ER "skyldige" i å støtte en person som selv har innrømmet maktmisbruk."

Gjelder en slik påstand f.eks også for de som ikke utstøter imamer eller liknende for de "overgrep" de har gjort?

Eller blir det å generalisere og "dømme" grupper for noe de egentlig ikke har ansvaret for....som du har gjort ovenfor?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Dersom du er en halvgammel mann, og du får muligheten til å ha sex med en ung, nydelig og attraktiv jente - hva ville du ha svart? Hun så ut som hun var 18, var på et sted med 18års grense. Jeg tror at 90% av oss single halvgamle menn ville gjort akkurat det samme.

Hadde han ikke vært i et forhold ville jeg ikke ha tenkt så galt om mannen.

Kvinner har alltid falt for menn i maktposisjoner - unge som gamle. Så kvinner som sier de ikke forstår jenta, tenk riktig godt etter. Kvinner har også lyster og begjær vet dere.

Nei, jeg liker ikke Frp og Søviknes - men de fleste her inne ville nok gjort det samme om situasjonen dukket opp - eller?

Jeg forstår det du skriver men ikke at 90% ville benyttet sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nå har jeg lest det meste av denne tråden, og det er jo en del interessante ting som kan trekkes ut av det.

"Noen" her (flere enn en) som vanligvis forsvarer anklagede og dømtes rett til å gå tilbake til samfunnet som en "fri" person etter avtjent straff - synes helt klart at den samme "rettferdighet" og menneskerett ikke skal gjelde for Søviknes.

Og det er morsomt å se hvordan en persons "overgrep" (ikke straffbart og forholdsvis vanlig) blir brukt mot hele partiet og alle de som stemmer Frp.

Særlig når flere av de som "bruker" dette for alt hva det kan "missbrukes", samtidig er de som sterkest kritiserer andre her for generalisering når det gjelder andre saker.

I tillegg viser denne tråden ganske klart at DOL har en sammensetning som ikke på noen måte er representativ for den norske befolkningen. Og kanskje det er nettopp derfor den tiltrekker "anti-Frp'ere" som fluer til møkk?

Her får man i hvert fall den støtten man er ute etter, når man går på tvers av de verdier man ellers påstår at man forfekter - uten å behøve å være så redd for å bli "avslørt". For da trår hylekoret støttende til med sine vanlige floskler og utskjellinger.

Og det finnes ikke måte på hvilke definisjoner man bruker i kritikken av de som våger å tale venstreradikalerne i mot.

Fornøyelig og avslørende lesing er det jo uansett - for det viser så godt hvor langt det er mellom liv og lære blant de "prektige" moralens voktere, når de selv skal "dømme" de de ikke liker. Da gjelder ikke "reglene" lenger - og de er de første til å forsvare og argumentere for hvorfor.

Noe patetisk - eller hva?

Mvh

Det er som Hitler, han var veldig for likhet og ytringsfrihet mellom mennesker, han hadde bare en veldig spesiell mening om hvem som var mennesker og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har påstått at "det er bare i Frp de har skjeletter i skapet "....

Poenget er at folkene i Frp nå støtter en person som man VET har "skjelletter".

Med vennlig hilsen

Hvor mange i de andre partiene tror du støtter partifeller som de vet har skjelletter i skapene?

Det er ikke det som er forskjellen. Forskjellen er at "vi andre" også vet det.

For meg virker dette litt som i USA og den "amerikanske moralen": Det spiller ingen rolle hva du gjør - så lenge ingen får vite om det.

Og jeg trodde at noen av dere (musikeren, deg selv ++) ikke var så glad i den type naiv "amerikanisering"?

Det er rimlig klart at dette (missbruk av makt) foregår mange steder i norsk politikk.

Og det er like klart at de politiske motstanderne og store deler av den norske presse melker dette for hva det er verdt. Det gjør de nettopp pga ønske om makt (eller omfordeling av makt...) og/eller penger.

Er det så mye mer moralskt da?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Hitler, han var veldig for likhet og ytringsfrihet mellom mennesker, han hadde bare en veldig spesiell mening om hvem som var mennesker og ikke.

Nettopp!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan man forvente noe annet i et land hvor Sputnik og Heidi Hauge er en av de mest selgende artistene og hvor en depresiv spekkhugger er førsteside oppslag i flere uker......?

Sånn er det i en tabloid verden....jeg tror vi får som fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg håper du er klar over at du bruker den første tredjedelen av innlegget ditt til å beskrive omtrent samtlige rikspolitikere i dette landet? Det eneste som skiller er hvem som kommer unna med det og hvem som blir tatt."

Det veit du ingenting om.

Jeg mener helt klart at folk som ikke gidder å sette seg inn i saker og ting er en fare for demokratiet. Ingenting er så undergravende som folk som gir faen og ikke bryr seg. Samtidig er de det perfekte offer for lettvint partipropaganda: "Hva skal vi gjørra med alle stoffmisbrukerne? Send dem til Svalbard!" Lett å forstå, lett å forholde seg til. Men samtidig elendig politikk, noe denna målgruppa selvfølgelig ikke skjønner en dritt av.

Til mitt innspill svarte du:

«-Det veit du ingenting om.»

Næhæi, men DU veit at tre kvart million norske velgere er idioter, og at de ikke gidder å sette seg inn i saker og ting? Hva vet f. eks. du om hva som er fare for demokratiet, som deltar i et hylekor mot det eneste demokratiet i Midtøsten, streber etter å få oss ut av en allianse som har sikret freden i mer enn femti år og tiljubler folk som sprenger unger og kjerringer i filler i religiøs ekstase? Da «veit faen ikke» du mye om demokrati heller.

Hvis du, implisitt, mener at det uforståelige er det eneste riktige i politikken, så er det jo ikke så rart at det går utforbakke med sosialistene. Folk begynner vel å bli mer interessert i hva politikere gjør enn hva de sier. At SV kommer til kort her er jo ikke så rart, de består vel snart bare av gamle marxister, maoister og blitzere på trygd. Egentlig synes jeg ikke tanken er så fryktelig dum, Svalbard er vakker natur, frisk luft, alt hva ditt hjerte måtte begjære. Dersom du ikke er villig til å drepe din egen mor for et «skudd» da, åf kårs.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du sier det sjøl, de var medlem av frpu. Med andre ord litt mer i passende alder. Dessuten måtte de vel knulle med de eldre damene de da, siden de var iferd med å knulle seg oppover?

Tor Mikkel Vara var ikke i FpU på den tiden. Han var ordfører i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De enste sakene de forøvrig har skaffet seg selv er småjentene - alt det andre stjeler de fra andre parti."

"..alt det andre stjeler de fra andre parti?"

Er du helt våken eller?

Vil bare legge til at jeg ikke stemmer frp.

"Er du helt våken eller?

Vil bare legge til at jeg ikke stemmer frp."

Og du forsøker å si hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet en måte å skaffe FrP stemmer: stå fram i TV og spør folket: er dere virkelig så dumme at dere tror på det Hagen sier ? Dere må jo være imbesile ! Nå er det jo andre som har gjort det før, og det funka bra, ingen liker å bli kalt dumme. Å kaste egg er også en god måte, det blir mye stemmer til FrP av et egg i trynet på Carl. Vold og urett skaper nemlig sympati, og det er en underlig greie.

Ja, eller man kan spørre.

Er du for eller i mot at Norge skal ta imot kriminelle utlendinger som snylter på staten og tar fra oss arbeidet?

Imot - ring 928 444

For - ring 928 - 445

500 kr minuttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, eller man kan spørre.

Er du for eller i mot at Norge skal ta imot kriminelle utlendinger som snylter på staten og tar fra oss arbeidet?

Imot - ring 928 444

For - ring 928 - 445

500 kr minuttet

Like bra:

Vil du slippe å betale skatt ?

Vil du at alle gamle skal få enerom ?

Vil du at all mobbing av barn skulle opphøre ?

osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest det meste av denne tråden, og det er jo en del interessante ting som kan trekkes ut av det.

"Noen" her (flere enn en) som vanligvis forsvarer anklagede og dømtes rett til å gå tilbake til samfunnet som en "fri" person etter avtjent straff - synes helt klart at den samme "rettferdighet" og menneskerett ikke skal gjelde for Søviknes.

Og det er morsomt å se hvordan en persons "overgrep" (ikke straffbart og forholdsvis vanlig) blir brukt mot hele partiet og alle de som stemmer Frp.

Særlig når flere av de som "bruker" dette for alt hva det kan "missbrukes", samtidig er de som sterkest kritiserer andre her for generalisering når det gjelder andre saker.

I tillegg viser denne tråden ganske klart at DOL har en sammensetning som ikke på noen måte er representativ for den norske befolkningen. Og kanskje det er nettopp derfor den tiltrekker "anti-Frp'ere" som fluer til møkk?

Her får man i hvert fall den støtten man er ute etter, når man går på tvers av de verdier man ellers påstår at man forfekter - uten å behøve å være så redd for å bli "avslørt". For da trår hylekoret støttende til med sine vanlige floskler og utskjellinger.

Og det finnes ikke måte på hvilke definisjoner man bruker i kritikken av de som våger å tale venstreradikalerne i mot.

Fornøyelig og avslørende lesing er det jo uansett - for det viser så godt hvor langt det er mellom liv og lære blant de "prektige" moralens voktere, når de selv skal "dømme" de de ikke liker. Da gjelder ikke "reglene" lenger - og de er de første til å forsvare og argumentere for hvorfor.

Noe patetisk - eller hva?

Mvh

Du skriver "overgrep", i anførselstegn. Mener du at dette ikke er et overgrep?

Og hvis du hadde prøvd å skjønne, ville du forstått at det ikke er snakk om å bruke èn persons feilgrep mot partiet. Partiet avslører seg sjøl ved at 300 medlemmer med Carl I Hagen i spissen reiser seg og applauderer for kreket. Det de sier er jo rett og slett at, "Go Terje! Detta fiksa du deg fint unna!" De velger å støtte og bifalle en voksen mann som har misbrukt sin makt og sin posisjon til å ha sex med ei jente på seksten år. DET synes jeg tar kaka, og DET forteller veldig mye om hvilke strømninger vi finner under overflata i frp. Tenk da menneske, ville DU hatt sex med så ung jente sjøl om hu stod og bøy seg fram for deg? Voksne ansvarlige mannfolk gjør ikke sånt!

Asså, poenget er ikke at vi aldri skal tilgi, det kan vi godt gjørra. Poenget er at når det gjelder framtredade politiske verv, så vil vi ha mennesker som er er ærlige og redelige, som bryr seg om folk, og som faktisk har litt høyere moral enn folk flest. Men frp velger altså å støtte Søviknes... Og DET er det verdt å rope høyt om.

Mannen har jo ikke gitt jenta en skikkelig unnskyldning en gang. Det enaste han beklager er at han blei tatt.

Du, i likhet med mange andre, bruker argumentene om at så lenge "alle" andre gjør det, og så lenge en skjøl ikke er skyldfri, skal en vokte seg vel mot å si fra. Åssen hadde verden vært da da? Å hevde noe sånt er direkte uintelligent. Det er en plikt å si fra når urett skjer.

Men som sagt, det verste er hva detta opptrinnet forteller om et etterhvert ganske stort og mektig parti. Det skremmer meg at nærmere 1/4 av Norges velgermasse vil ha dette partiet i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan man forvente noe annet i et land hvor Sputnik og Heidi Hauge er en av de mest selgende artistene og hvor en depresiv spekkhugger er førsteside oppslag i flere uker......?

Sånn er det i en tabloid verden....jeg tror vi får som fortjent.

Det har du helt rett i. Mediene, særlig VG og Dagbladet, må helt klart ta ansvar for den fordummande retninga samfunnet styrer mot. Det har jeg sagt før forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor Mikkel Vara var ikke i FpU på den tiden. Han var ordfører i Oslo!

Og så? Det var du som nevnte han. Det forandrer uansett ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt innspill svarte du:

«-Det veit du ingenting om.»

Næhæi, men DU veit at tre kvart million norske velgere er idioter, og at de ikke gidder å sette seg inn i saker og ting? Hva vet f. eks. du om hva som er fare for demokratiet, som deltar i et hylekor mot det eneste demokratiet i Midtøsten, streber etter å få oss ut av en allianse som har sikret freden i mer enn femti år og tiljubler folk som sprenger unger og kjerringer i filler i religiøs ekstase? Da «veit faen ikke» du mye om demokrati heller.

Hvis du, implisitt, mener at det uforståelige er det eneste riktige i politikken, så er det jo ikke så rart at det går utforbakke med sosialistene. Folk begynner vel å bli mer interessert i hva politikere gjør enn hva de sier. At SV kommer til kort her er jo ikke så rart, de består vel snart bare av gamle marxister, maoister og blitzere på trygd. Egentlig synes jeg ikke tanken er så fryktelig dum, Svalbard er vakker natur, frisk luft, alt hva ditt hjerte måtte begjære. Dersom du ikke er villig til å drepe din egen mor for et «skudd» da, åf kårs.

Mvh

Etter å har følgt med på frp og øvrig norsk politikk i mange år, kan jeg ikke annet enn konkludere med at de som støtter frp er idioter. De kan jo rett og slett ikke ha forstått noenting.

Eventuelt, hvis noen faktisk forstår, og likavel velger å støtte frp, så er det enda verre.

Kjenner meg veldig lite igjen i det andre du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange i de andre partiene tror du støtter partifeller som de vet har skjelletter i skapene?

Det er ikke det som er forskjellen. Forskjellen er at "vi andre" også vet det.

For meg virker dette litt som i USA og den "amerikanske moralen": Det spiller ingen rolle hva du gjør - så lenge ingen får vite om det.

Og jeg trodde at noen av dere (musikeren, deg selv ++) ikke var så glad i den type naiv "amerikanisering"?

Det er rimlig klart at dette (missbruk av makt) foregår mange steder i norsk politikk.

Og det er like klart at de politiske motstanderne og store deler av den norske presse melker dette for hva det er verdt. Det gjør de nettopp pga ønske om makt (eller omfordeling av makt...) og/eller penger.

Er det så mye mer moralskt da?

Mvh

Men hva faen har det med saka å gjørra da? En feil rettferdiggjør selvfølgelig ikke en annen! Mener du på alvor at det skal værra lov å ha sex med småjenter fordi det finnes andre som har gjort det eller? Hvor tjukk i huet er du egentlig? Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...