Gå til innhold

300 frp'ere klappa for Søviknes


musikeren

Anbefalte innlegg

Søviknes har bedratt sin kone. Det kan ikke forsvares, og jeg tar avstand fra det.

Bortsett fra det:

1. Kvinnen (den "misbrukte") var over den seksuelle lavalder, altså lovlig etter norsk lov.

2. Etter etterforskning ble saken henlagt. Dvs Søviknes er å betrakte som uskyldig.

3. Det hevdes at aldersforskjellen var for stor. Hvor stor kan en aldersforskjell være for at den ikke er "for stor"?

4. Hvem er det i såfall som har rett til å avgjøre når den er "for stor"?

5. Hvorfor kan vi ikke følge norsk lov også i denne sammenheng?

I norsk lov finnes intet om "for stor" aldersforskjell på seksualpartnere så lenge den yngste er over den seksuelle lavalder?

Etter min mening bør voksne mannfolk holde seg unna jenter som ikke er voksne. Tenåringsjenter er ikke voksne, særlig ikke en sekstenåring. Har en makt og posisjon så er de et lett bytte. Lette å lede, fremdeles litt barn. Jeg synes det er direkte kvalmt. Noen ganger kan loven ta seg et tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • musikeren

    36

  • Sør

    35

  • punkyB

    19

  • Goliath

    14

Mest aktive i denne tråden

Er du saa teit og kverulantisk som du utgir deg for ?

Med teskje: Jeg skriver ikke en avhandling om et ord, naar hele internet staar til din disposisjon for aa finne svaret.

Du er jo bare her for aa lage helvete, IKKE for aa diskutere.

Hei,

Jeg påpeker at du bruker ord ("politisk korrekt"), som du ikke kan/vil forklare konkret.

Man kan selvsagt spekulere i hvilken grunn du måtte ha for ikke å ville forklare deg, men det er nærliggende å tro at du rett og slett ikke kan....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - Søviknes gjorde noe svært dumt, og det kan ikke unnskyldes med at også andre gjør det.

Men jeg må fremdeles smile litt når jeg leser det du skriver om at: "Asså, poenget er ikke at vi aldri skal tilgi, det kan vi godt gjørra. Poenget er at når det gjelder framtredade politiske verv, så vil vi ha mennesker som er er ærlige og redelige, som bryr seg om folk, og som faktisk har litt høyere moral enn folk flest."

Jeg er helt enig med deg jeg i at det var det vi skulle ha hatt. Men det er få norske politikere som har gjort seg fortjent til et slikt "stempel".

Det jeg ser er for det meste folk som til stadighet er i en maktkamp der de bruker andre - enten personlig eller gjennom konkrete hendelser - for å styrke sin egen posisjon først og fremst.

Se selv for eksempel hva norske politikere ordner seg av pensjonsordninger og særavtaler. Det er egentlig til å gråte av.

Og hestehandler inngås på løpende bånd. Hestehandler som ingen på sikt er tjent med - annet enn de som får styrket sin posisjon i det maktapparatet de er en del av.

Selvfølgelig finnes det unntak, men de er overhode ikke i flertall. Og det er derfor jeg må smile når jeg leser det du skriver. Ikke fordi jeg er uenig i din "ønsketenkning", men fordi det vitner om en grad av naivisme og ønsketenkning.

Eller så (miss)bruker du det på samme måte som så mange andre.

Men det er mitt syn, og du har selvfølgelig full rett til å fremme dine synspunkter på samme måte som meg.

Jeg forsvarer ikke det Søviknes har gjort. Men i den verden vi lever i, og med de politikere vi har, så synes en del av "angrepene" mot Søviknes og Frp på bakgrunn av denne ene saken, som vikarierende argumenter mot noen man er uenige i på sak og/eller noen man er redde for å miste for mye makt til. Og man (miss)bruker det for alt det er verdt.

Det finnes ikke mye moralskt, ærlig og redelig i det heller....uten at jeg påstår at det er det du gjør. Kanskje du bare er litt naiv...?

Mvh

Jeg kaller meg sjøl for idealist. Jeg er til og med stolt av det. Men naiv er jeg ikke, jeg ser veldig godt det snakker om. Samtidig synes jeg at "Jammen alle andre gjør det" er bortimot verdens dårligste og tåpeligste unnskyldning. En veit sjøl hva som er rett og galt, og da bør en prøve ¨å leve etter det. Det holder ikke å bortforklare med at "Alle andre gjør det."

Er som sagt klar over at det er mye råttenskap i politikken, og det synes jeg er ille, men det er heldigvis ytterst sjelden en hører om jævelskap av det slaget Søviknes er skyldig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg påpeker at du bruker ord ("politisk korrekt"), som du ikke kan/vil forklare konkret.

Man kan selvsagt spekulere i hvilken grunn du måtte ha for ikke å ville forklare deg, men det er nærliggende å tro at du rett og slett ikke kan....

Med vennlig hilsen

Saa, du har altsaa forstaat forskjellen paa VIL og KAN!

Applaus, det var mer enn jeg trodde om deg.

Kanskje du da ogsaa forstaar hvorfor folk ikke gidder kaste bort tusenvis av tastetrykk paa aa forklare ett begrep som det allerede finnes rikelig med informasjon om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du selv lest hva du svarte meg?

Sitat:" Men hva faen har....." og " Hvor tjukk i huet er du egentlig? Idiot. "

I mellom de to setningene kommer du med en rekke påstander om hva jeg mener, og som jeg ALDRI har gitt uttrykk for.

Ærlig talt....jeg diskuterer gjerne sak med deg, men da får du holde deg unna drittkastingen OG referere til hva jeg faktisk har sagt - og ikke hva du måtte finne på å tro i din iver etter å finne dritt å henge på noen som ikke er enig med deg.

Hva slags svar synes du egentlig du fortjener på slikt?

Beklager, jeg var litt irritert etter å ha hørt det argumentet der for tiende gang eller noe sånt. Ellers er jeg klart for kraftuttrykk, men "tjukk i huet" og "Idiot" var vel kanskje å ta av litt.

Men jeg kan ikke se annet enn at du argumenterer imot meg. Og er ikke et av hovedpoengene dine at handlingen ikke var ulovlig? Og et annet er vel det at det finnes så mange uredelige folk her i verden, at det bare er rett og rimelig at vi andre også er det. Åssen skal jeg tolke deg da? Du svare heller ikke på det jeg spør om. Jeg reformulerer meg: Er det greit at en voksen mann som Søviknes har sex med ei seksten år gammal jente? Nå spør jeg hva DU mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en leser nedover her er det nesten kvalmende å registrere hvor mange besteborgelige moralister dette landet fostrer.

Det verste med alle som vrøvler om "moral" og"ikke riktig" i Søviksnes-saken er at disse faktisk TROR de har noe med hva andre (lovlige) folk bruker sine underliv til.

Mitt råd til dere er. Pass deres egne saker før sjelettene raser ut fra deres egne skap ! Selvsagt med mindre dere virkelig er så hellige at glorien svirrer rundt hue.

Dette derimot var et kjempeintelligent svar! Du mener med andre ord at ingen i verden bør anklage noen, i og med at ingen er uskyldige. La oss si som Jesus, høyt i kor: "Den som er skyldfri kaster den første stein."

Sånn er det, og sånn blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, jeg var litt irritert etter å ha hørt det argumentet der for tiende gang eller noe sånt. Ellers er jeg klart for kraftuttrykk, men "tjukk i huet" og "Idiot" var vel kanskje å ta av litt.

Men jeg kan ikke se annet enn at du argumenterer imot meg. Og er ikke et av hovedpoengene dine at handlingen ikke var ulovlig? Og et annet er vel det at det finnes så mange uredelige folk her i verden, at det bare er rett og rimelig at vi andre også er det. Åssen skal jeg tolke deg da? Du svare heller ikke på det jeg spør om. Jeg reformulerer meg: Er det greit at en voksen mann som Søviknes har sex med ei seksten år gammal jente? Nå spør jeg hva DU mener.

*Er det greit at en voksen mann som Søviknes har sex med ei seksten år gammal jente?*

For folk som har lært å passe sine egne saker er det naturligvis helt greit hva andre (lovlige) folk bruker sine underliv til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Er det greit at en voksen mann som Søviknes har sex med ei seksten år gammal jente?*

For folk som har lært å passe sine egne saker er det naturligvis helt greit hva andre (lovlige) folk bruker sine underliv til.

Så du forholder deg til loven som De siste dagers hellige til bibelen.

Kan vanskelig klassifisere deg som annet enn idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du forholder deg til loven som De siste dagers hellige til bibelen.

Kan vanskelig klassifisere deg som annet enn idiot.

*Kan vanskelig klassifisere deg som annet enn idiot.*

Og deg som lite annet ennet en kvalmende moralist av en dyneløfter som blander deg i ting du ikke har en dritt med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kan vanskelig klassifisere deg som annet enn idiot.*

Og deg som lite annet ennet en kvalmende moralist av en dyneløfter som blander deg i ting du ikke har en dritt med !

Du har helt rett i at jeg blander meg med ting jeg ikke har noe med. Det kalles å bry seg om det samfunnet en lever i. Tar det som en kompliment.

Hva med deg? Bryr du deg hvis du ser to slamper som banker en liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at jeg blander meg med ting jeg ikke har noe med. Det kalles å bry seg om det samfunnet en lever i. Tar det som en kompliment.

Hva med deg? Bryr du deg hvis du ser to slamper som banker en liten?

*Det kalles å bry seg om det samfunnet en lever i.*

Nei, det kalles utidig innblanding i andres anliggende.

*Bryr du deg hvis du ser to slamper som banker en liten?*

Kommer an på om den lille slampen har fortjent en omgamg eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg var litt irritert etter å ha hørt det argumentet der for tiende gang eller noe sånt. Ellers er jeg klart for kraftuttrykk, men "tjukk i huet" og "Idiot" var vel kanskje å ta av litt.

Men jeg kan ikke se annet enn at du argumenterer imot meg. Og er ikke et av hovedpoengene dine at handlingen ikke var ulovlig? Og et annet er vel det at det finnes så mange uredelige folk her i verden, at det bare er rett og rimelig at vi andre også er det. Åssen skal jeg tolke deg da? Du svare heller ikke på det jeg spør om. Jeg reformulerer meg: Er det greit at en voksen mann som Søviknes har sex med ei seksten år gammal jente? Nå spør jeg hva DU mener.

Lenger opp i denne tråden svarte jeg deg slik:

"Joda - Søviknes gjorde noe svært dumt, og det kan ikke unnskyldes med at også andre gjør det."

OK?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger opp i denne tråden svarte jeg deg slik:

"Joda - Søviknes gjorde noe svært dumt, og det kan ikke unnskyldes med at også andre gjør det."

OK?

Mvh

Greit. Hovedpoenget mitt i denna tråden er uansett at vi gjør noe veldig dumt ved å la sånne mennesker få lov til å ha viktige politiske verv. Det skader til sjuende og sist bare oss sjøl. Der er vi tydeligvis uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit. Hovedpoenget mitt i denna tråden er uansett at vi gjør noe veldig dumt ved å la sånne mennesker få lov til å ha viktige politiske verv. Det skader til sjuende og sist bare oss sjøl. Der er vi tydeligvis uenige.

Du har nok rett i at vi er uenige i graden av "reaksjon" og på vilken måte dette burde få langsiktige konsekvenser for Søviknes mulighet til å fungere som politiker.

Men ut over det finnes det nok mye her vi er enige i.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at vi er uenige i graden av "reaksjon" og på vilken måte dette burde få langsiktige konsekvenser for Søviknes mulighet til å fungere som politiker.

Men ut over det finnes det nok mye her vi er enige i.

Mvh

Det gjør det sikkert.

Men jeg fatter framleis ikke at du eller noen i det hele tatt kan tenke dere en mann med sånne verdier, og så lav moral, som en av de som skal være med og bestemme over landet vårt. Jeg angriper jo ikke det han har gjort, sjøl om det også absolutt hadde vært på sin plass, men det faktum at du og mange med deg er villige til å godta at han, etter totalt å ha avslørt seg som en ganske så tvilsom fyr, fortsetter å ha store og viktige verv.

Menmen, den diskusjonen er vi kanskje ferdige med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det sikkert.

Men jeg fatter framleis ikke at du eller noen i det hele tatt kan tenke dere en mann med sånne verdier, og så lav moral, som en av de som skal være med og bestemme over landet vårt. Jeg angriper jo ikke det han har gjort, sjøl om det også absolutt hadde vært på sin plass, men det faktum at du og mange med deg er villige til å godta at han, etter totalt å ha avslørt seg som en ganske så tvilsom fyr, fortsetter å ha store og viktige verv.

Menmen, den diskusjonen er vi kanskje ferdige med.

Det største problemet er mangelen på gode/bedre alternativer....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du blander VELDIg kortene her nå.

1) Du liker ikke FrP's partipolitikk, -det får blir EN sak.

2) Du liker ikke folk fra OS, -det sier vel mer om deg...

3) Du liker ikke utroskap

4) Du liker ikke de som gjør en god jobb på jobben, og som blir avslørt som mennesker med feil likevel.

...................

1)

Jeg kan være enig med deg i at FrP's politikk er drøy kost. Men om man leser partiprogrammet og holder det utenom noen av de folkene som FrP har på listene sine, så er det mye glupt. jeg er IKKE enig i deres alkohol- og narkotikapolitikk, -og en del annet - - - men mye av det er bra.

2) Jeg kjenner folk fra OS, de er bare aldeles NYDELIGE mennesker!!!

3) Enig i at det er moralsk forkastelig og er skittent og alt det der, -men det florerer rundt om på seminarer, salgsmøter og firmareiser likevel.! og det er OFTE eldre menn og yngre jenter,,,,,,

4) Hadde ALLE de toppene/lederne/sjefene etc. som du beundrer og respekteres blitt gått etter i sømmene, så hadde du sikkert funnet noe hos de fleste.

**********************

Jeg syns det er merkelig at Søviknes blir frontet slik han blir, men går ut fra at han må være dyktig i det han gjør, -selv om jeg ikke liker fyren. Clinton ble jo også "tilgitt" av massene for sine sprell.

Å kalle han voldtektsmann etc. - det blir for grovt for meg, sånt blir synsing, og synsing har ingenting å gjøre i det offentlig rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er en halvgammel mann, og du får muligheten til å ha sex med en ung, nydelig og attraktiv jente - hva ville du ha svart? Hun så ut som hun var 18, var på et sted med 18års grense. Jeg tror at 90% av oss single halvgamle menn ville gjort akkurat det samme.

Hadde han ikke vært i et forhold ville jeg ikke ha tenkt så galt om mannen.

Kvinner har alltid falt for menn i maktposisjoner - unge som gamle. Så kvinner som sier de ikke forstår jenta, tenk riktig godt etter. Kvinner har også lyster og begjær vet dere.

Nei, jeg liker ikke Frp og Søviknes - men de fleste her inne ville nok gjort det samme om situasjonen dukket opp - eller?

Det tror jeg du har rett i. Ikke så veldig mange på nattklubber i fylla har noe særlig til moral - om de tror at ingen vil merke det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det er greit å utnytte folk?

Syns du tråkker litt på jenter her. Det er ikke alltid bare den enes skyld for alt det dumme man er med på i unge år.

Jeg tror det er farlig å sette "offer-stempel" på unge jenter. De vet GODT hva de gir seg inn på. Det er TØFT å skryte av at man faktisk har fått seg et nyp med en GIFT mann! At man tror man er mer verdt enn kona! WOW! så tøft det er er....og litt farlig....helt til man blir tørrere mellom øra og skjønner at man kun er et leketøy for slike menn. Og man behøver ikke - fordi at man blir eldre, - begynne å kalle en man var med linja ut med for overgriper da.......

jo, kanskje om mamma og pappa får vite det, -da er det best å spille dum og uskyldig.....

SELV om man sneik seg inn på 18-års grense, -drakk alkohol og syns det var herlig å bli flirta med av en kjendis.

*dukker* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapabel Snabel

Syns du blander VELDIg kortene her nå.

1) Du liker ikke FrP's partipolitikk, -det får blir EN sak.

2) Du liker ikke folk fra OS, -det sier vel mer om deg...

3) Du liker ikke utroskap

4) Du liker ikke de som gjør en god jobb på jobben, og som blir avslørt som mennesker med feil likevel.

...................

1)

Jeg kan være enig med deg i at FrP's politikk er drøy kost. Men om man leser partiprogrammet og holder det utenom noen av de folkene som FrP har på listene sine, så er det mye glupt. jeg er IKKE enig i deres alkohol- og narkotikapolitikk, -og en del annet - - - men mye av det er bra.

2) Jeg kjenner folk fra OS, de er bare aldeles NYDELIGE mennesker!!!

3) Enig i at det er moralsk forkastelig og er skittent og alt det der, -men det florerer rundt om på seminarer, salgsmøter og firmareiser likevel.! og det er OFTE eldre menn og yngre jenter,,,,,,

4) Hadde ALLE de toppene/lederne/sjefene etc. som du beundrer og respekteres blitt gått etter i sømmene, så hadde du sikkert funnet noe hos de fleste.

**********************

Jeg syns det er merkelig at Søviknes blir frontet slik han blir, men går ut fra at han må være dyktig i det han gjør, -selv om jeg ikke liker fyren. Clinton ble jo også "tilgitt" av massene for sine sprell.

Å kalle han voldtektsmann etc. - det blir for grovt for meg, sånt blir synsing, og synsing har ingenting å gjøre i det offentlig rom.

"synsing har ingenting å gjøre i det offentlig rom."

Der forsvant livsgrunnlaget for TV2 gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...