Gå til innhold

BUFA-enda lenger ventetid!!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg tok i dag mot til meg og ringte til saksbehandleren vår i BUFA. Forventet egentlig å få høre at godkjenningen var underveis...

Det var den helt klart ikke. Må innrømme at jeg ble ganske fortvilet, selv om det ikke var noen katastrofe.

For det første var ikke søknaden vår behandlet enda. Den låg et stykke bak i køen. En annen sak var det at gutten vår ikke er fyllt to år enda(fyller like over nyåret) saksbehandleren kunne fortelle at ingen fikk forhåndsgodkjenning før den tid.

Det er jo så lang ventetid på KINA at det blir jo uansett 2 år mellom barna. Vel ikke nødvendigvis hvis adoptivbarnet er over 11/2...

Jeg ble bare så frustrert. Heldigvis ville de ikke gi oss avslag hvis vi ellers var godkjente- saken skulle bare ligge på venting.

Jeg hadde ingen anelse om dette, og ble vel egentlig lei meg. Selv om vi har et barn fra før, og ting egentlig ikke bør ha noen hast.

Hilsen en frustrert meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75940-bufa-enda-lenger-ventetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dette var jo ikke særlig gode nyheter, nei. Det var vel jeg som anbefalte deg å ringe BUFA, så jeg føler med litt skyldig i dine frustrasjoner. Men nå vet du i alle fall litt mer om hva du har i vente, og slipper litt av den daglige skuffelsen etter å ha vært i postkassen. Det er jo forventninger som skaper skuffelser.

Forresten så synes jeg det er rart at de ikke har gitt beskjed om dette tidligere. De ser jo igjennom søknaden før de sender bekreftelse på mottatt søknad og en antydning om hvor lang saksbehandlingstiden er. De bør jo vite hvordan vi har det i ventetiden, og burdte unngå å slippe sånne "bomber" på oss. Det mener nå jeg! Og det hadde jeg sagt til dem!!

Vennlig hilsen

Synd at du ikkje var klar over dette, men BUFA (den gong SUAK) hadde eit innlegg om dette i VB sitt medlemsblad for ei tid tilbake. Der presiserte dei dette med at barn nr. 1 må vera fylt 2 år før ein søkjer om nr.2. Må sei at eg er enig med deg at det er ein merkeleg regel, spesielt med tanke på den lange ventetida i Kina og sikkert andre land også.

Ønskjer deg lukke til med den lange ventetida!

Mvh

Annonse

...er det lengre ventetid hos denne saksbehandleren, eller er det deres ventetid som ble lengre pga at dere måtte vente til 2 årsdagen? Når er dere reg?

Jeg regner med at dette ikke er avhengig av hvilken saksbehandler vi har. Det er nok bare vi som ikke har fått med oss at gutten vår må være fyllt to år før godkjenning.

Saksbehandleren vår har ikke initialene A.D.H.

Reg dato hos BUFA var 8.juni.

Dette er slik jeg forsto det en regel som er lik for alle.

En annen sak er det at behandlingstiden uansett hadde kommet over 4 mnd før vi hadde fått svar.

Vennlig hilsen meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...