Gå til innhold

Vil bytte ut online pluss- hvordan?

Anbefalte innlegg

Har tilnå hatt telenor online pluss abonnement på internett. Det fordi det fulgte med da jeg kjøpte maskina..uhm..våren 99. (Eller var det 98)

Men nuh er jeg lei! Det er dyrt og dårlig. Har store problemer med oppkobling. Er jo ikke sikkert det er telenor sin feil, men vil uansett ha noe annet - noe BILLIGERE! Eller aller best- GRATIS!

Så - hvordan gjør jeg det? Både mail og internett er liksom onlineabb. - SÅ - må jeg ha en cd med et annet internettprogram og installere det?

Går det an å laste ned/opp et nytt program, og fremdeles ha online aktivt, sånn tilfelle jeg ikke får til det nye? ...Og heller si opp online når jeg har fått til?

Har IE/Outlook Ekspress på maskina- kan jeg fremdeles bruke de programmene - men med andre emailadresser? Eller går den bare på online? *blaaanko*

Noen som har noen gode tips? Plis!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75984-vil-bytte-ut-online-pluss-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Så - hvordan gjør jeg det? Både mail og internett er liksom onlineabb. - SÅ - må jeg ha en cd med et annet internettprogram og installere det?"

Du trenger ikke nødvendigvis cd. Dette kan du stille inn selv på PCen, eller du kan laste ned et program som gjør det automatisk for deg. Hvordan det ordnes avhenger av hvilken tilbyder du velger.

"Går det an å laste ned/opp et nytt program, og fremdeles ha online aktivt, sånn tilfelle jeg ikke får til det nye? ...Og heller si opp online når jeg har fått til?"

Ja, det kan du.

"Har IE/Outlook Ekspress på maskina- kan jeg fremdeles bruke de programmene - men med andre emailadresser? Eller går den bare på online? *blaaanko*"

Disse programmene har ingenting med internett-abonnementet å gjøre. Du kan bruke dem til akkurat det du vil.

Her er en oversikt over noen billige internett-tilbydere: http://www.gratisguiden.org/internett.htm - "gratis" internett finnes ikke. Man må alltid ut med enten tellerskritt, abonnement, eller en kombinasjon av de to. Det er ofte lurt å registrere seg hos to forskjellige leverandører, slik at om den ene er ustabil kan du koble opp med den andre.

Helt til slutt: "Mail og internett" er en selvmotsigelse. Du tenker sikkert på "mail og web". Internett inneholder både mail, web, og en hel rekke andre tjenester.

"Så - hvordan gjør jeg det? Både mail og internett er liksom onlineabb. - SÅ - må jeg ha en cd med et annet internettprogram og installere det?"

Du trenger ikke nødvendigvis cd. Dette kan du stille inn selv på PCen, eller du kan laste ned et program som gjør det automatisk for deg. Hvordan det ordnes avhenger av hvilken tilbyder du velger.

"Går det an å laste ned/opp et nytt program, og fremdeles ha online aktivt, sånn tilfelle jeg ikke får til det nye? ...Og heller si opp online når jeg har fått til?"

Ja, det kan du.

"Har IE/Outlook Ekspress på maskina- kan jeg fremdeles bruke de programmene - men med andre emailadresser? Eller går den bare på online? *blaaanko*"

Disse programmene har ingenting med internett-abonnementet å gjøre. Du kan bruke dem til akkurat det du vil.

Her er en oversikt over noen billige internett-tilbydere: http://www.gratisguiden.org/internett.htm - "gratis" internett finnes ikke. Man må alltid ut med enten tellerskritt, abonnement, eller en kombinasjon av de to. Det er ofte lurt å registrere seg hos to forskjellige leverandører, slik at om den ene er ustabil kan du koble opp med den andre.

Helt til slutt: "Mail og internett" er en selvmotsigelse. Du tenker sikkert på "mail og web". Internett inneholder både mail, web, og en hel rekke andre tjenester.

Hei!

Tusen takk for klare svar! :-))

Hm...ja det er nok mail og web jeg mener, selv om jeg ikke vet det selv! ;-))) Skjønneru' at jeg sliter når noe skal byttes eller? ;-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...