Gå til innhold

Jenter, tampongproblem

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Jeg har et stort problem. Nå da jeg endelig klarer å slappe så pass av under samleie at jeg ikke får sterke smerter, så er det nå tampongene som er særdeles problematiske.

Tidligere, så har jeg stort sett holdt meg til bind, men tamponger er mye mer praktiske og jeg føler meg renere.

Nå er det sånn at jeg ikke helt klarer den... ta på meg selv biten. Helt generelt. Dermed blir innføringen ganske så ubehagelig og jeg strammer. Får dermed smerter og enkelte ganger orker jeg bare ikke dytte den langt nok inn, må gi opp og bruke bind denne "runden".

Er det noen som har noen råd for hvordan jeg skal slappe av? Tror det hele blir en ond sirkel, for nå venter jeg på smerten og dermed strammer jeg og dermed gjør det alltid vondt.

Jeg har prøvd å stå, jeg har prøvd å legge meg ned og jeg har prøvd å tenke på helt andre ting. Men dette må jeg da klare på et vis, i en alder av 20?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76018-jenter-tampongproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det må være fælt å ha det sånn. Er det så ille at du ikke makter å ta på deg selv av praktiske hensyn heller, som å få satt inn en tampong? Men hvordan får du vasket deg nedentil da?

Nåja, over til problemet ditt. Jeg sier som "tigertrollet" under her, prøv Tampax istedenfor. De har en papphylse rundt tampongen, og du skyver tampongen inn i skjeden ved hjelp av papprøret. Samme prinsipp som ved en sprøyte. Du trenger ikke ta på deg selv, dersom du f.eks. står foran toalettet og setter den ene foten opp på toalettlokket. Da åpner det seg nok til at du får ført inn tampongen ved hjelp av innføringshylsen av papp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76018-jenter-tampongproblem/#findComment-385564
Del på andre sider

Gjest glimmer

Uff, det må være fælt å ha det sånn. Er det så ille at du ikke makter å ta på deg selv av praktiske hensyn heller, som å få satt inn en tampong? Men hvordan får du vasket deg nedentil da?

Nåja, over til problemet ditt. Jeg sier som "tigertrollet" under her, prøv Tampax istedenfor. De har en papphylse rundt tampongen, og du skyver tampongen inn i skjeden ved hjelp av papprøret. Samme prinsipp som ved en sprøyte. Du trenger ikke ta på deg selv, dersom du f.eks. står foran toalettet og setter den ene foten opp på toalettlokket. Da åpner det seg nok til at du får ført inn tampongen ved hjelp av innføringshylsen av papp.

Jeg vasker meg meg svamp/klut, om du trenger detaljene ;) Men ja, det er særdeles idiotisk å ha det sånn.

Tampax virker definitivt som en løsning, skal løpe til butikken og kjøpe senere i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76018-jenter-tampongproblem/#findComment-385850
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...