Gå til innhold

mobbing

Gjest blir_jeg_mobbet_ da?

Anbefalte innlegg

I den siste tiden. har det vært mye fokus på mobbing. Jeg har av og til lurt om det jeg blir utsatt for kan kalles mobbing og enda er jeg usikker.. Etter en samtale med inspektør ble jeg helt sikker på at det ikke var mobbing. Nå er jeg igjen blitt litt usikker. Jeg begynte ny i 2 klasse på videregående for 1 år siden. Jeg ble aldri tatt særlig godt imot. Lærerne var rimelig ok i begynnelsen da.

Det utartet seg slik at hvergang jeg skulle ta kontakt med noen og si hei feks valgte de enten å totalt ignorere meg.. ved å snu ryggen til og gi meg DE blikkene og si at " Vi går et annet sted..det begynte plutselig og lukte vondt her etc.." sånne komentarer.. Og jeg har ikke noe problem med hygiene.. Til slutt etter at jeg hele tiden ble møtt med komentarer etc ga jeg opp. Og jeg valgte å spise lunsj alene etc.. Jeg prøvde til og med og sette meg ved bordet til noen som ikke var i klassen min.. Det var et svært langbord i kantina.. Jeg ble bedt om å reise meg og gå fordi at det var opptatt..noe jeg selv så at det ikke var..Slik er det hele tiden. Sto folk og pratet i en sirkel lukket de den med engang jeg nærmet meg nesten slik at det var umulig for meg å komme inn i den.. Jeg bare ble totalt ignorert og behandlet som jeg ikke eksisterer..som om jeg er usynlig

Denne utrfrysingen gjør meg helt gal.. Nå orker jeg ikke mer.. Jeg sitter på toalettet i vært friminutt. Eller beveger meg langt unna skoleområdet.. Jeg har bare opplevd en fysisk episode , men det var da en eldre russegjeng på skolen banket meg opp og kastet meg av på en øde vei..men sånn gjør vel russ av og til.

Men uansett så er den psykiske utfrysingen den verste.. Til og med læreren har gitt opp virker det som.. da jeg sa at jeg ikke hadde noen som jeg kunne samarbeide med i prosjektarbeid sa han at kanskje det er best du bare gjør det alene. Jeg føler at jeg blir til og med sett på som en raring av de for de de andre ikke aksepterer meg..Jeg har flydd ut av klasserommet gråtende uten at jeg noengang har fått noe "går det bra med deg? " etc. Av og til tenker jeg på å kutte meg selv på toalettet på skolen , da vil de ihvertfall se meg..bedre enn den usynligheten.. Jeg begynner ofte også å få litt hevntanker..

inspektøren sa at han var maktesløs og at det var lite han kunne gjøre med at folk ikke likte meg. Og at jeg bare skulle holde ut til universitetet for da ville alt bli så mye bedre.. Men jeg vet som sagt ikke om jeg gjør det.. Jeg vil utrolig gjerne bare slutte..

driter i vitnemål alt sammen..bare jeg slipper endag til på skolen..så kan jeg heller ta opp fagene seinere..Av og til blir jeg så utrolig sint også..For jeg vet at det ikke er noe galt med meg.. jeg greide det sosiale helt fint på den forrige skolen min...

Og dessuten så kan de jo ikke gjøre noe med mobbingen som inspektøren ikke sier det er.. (fortalte aldri om den episoden med russen..selv om jeg ikke tror det var tilfeldig at akkurat jeg ble bortført.") tingen er at en kan ikke gjøre noe med det så lenge "alle" er med på det..

jeg bare trenger noen råd jeg..

eventuelt noe som kan få meg til å holde ut litt til bare..har alleredet ekstremt mye fravær men pga kronisk vondt i hele kroppen får jeg ha litt ekstre fravær så jeg stryker ikke på grunn av det ihvertfall....jeg må bare greie å holde ut..men akkurat nå er det så sinnsykt vanskelig..Jeg ville nesten gjøre hva som helst for å slippe å gå i morgen.

jeg ville kalle det mobbing..ihvertfall etter det jeg har lært nå..men som sagt er det en mobbing en ikke kan gjøre noe med

og jeg er normal , jeg er ikke noen raring...det er ikke noe spesiell grunn til at jeg blir mobbet..jeg er normal pen slank jente..

takk for at jeg fikk ut litt frustrasjon

vær så snill og si noe som gjør at jeg greier å dra dit i morgen og resten av året

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turbolator

ufattelig dårlig gjort av dine medelever. for noen sinker. herrelighet..for noen idioter..har selv opplevd utfrysing, men ikke så ille, og jeg vet det er

kjempeekkelt:( at skolen ikke vil gjøre noe er grusomt av dem!!!!!!!!!!! vet ikke hva jeg skal si.........føler med deg.. klems...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385629
Del på andre sider

Gjest santana

Er dette virkelig videregående skole? Jeg trodde elevene der var for voksne til å oppføre seg sånn.. miljøet var helt annerledes der jeg gikk på vgs i alle fall.

Du kan neppe gjøre så mye for å få det bedre på den skolen du er på. Bytt skole! Flytt eventuelt om du er nødt til det. Skolen burde hjelpe deg med å få plass på en annen skole - de har jo selv innrømmet at de ikke kan gjøre noe for deg der du er. Og de har plikt til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385634
Del på andre sider

Gjest blir_jeg_mobbet_da?

Er dette virkelig videregående skole? Jeg trodde elevene der var for voksne til å oppføre seg sånn.. miljøet var helt annerledes der jeg gikk på vgs i alle fall.

Du kan neppe gjøre så mye for å få det bedre på den skolen du er på. Bytt skole! Flytt eventuelt om du er nødt til det. Skolen burde hjelpe deg med å få plass på en annen skole - de har jo selv innrømmet at de ikke kan gjøre noe for deg der du er. Og de har plikt til å hjelpe deg.

problemet er at løsningen med å flytte er der selvfølgelig..

men da får jeg ikke noe den onde barnslige meg ønsker..og det er hevn..at de ikke bare skal slippe unna for å oppføre seg sånn...Hvis jeg slutter så godtar jeg det jo stilltiende at JEG er en asosial særing..noe jeg ikke er..Det er de som oppfører sykt

og ja det er videregående skole..synes selv det er helt rart at folk kan oppføre seg sånt..men det gjør de

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385639
Del på andre sider

men da får jeg ikke noe den onde barnslige meg ønsker..og det er hevn..at de ikke bare skal slippe unna for å oppføre seg sånn...Hvis jeg slutter så godtar jeg det jo stilltiende at JEG er en asosial særing..noe jeg ikke er..Det er de som oppfører sykt

og ja det er videregående skole..synes selv det er helt rart at folk kan oppføre seg sånt..men det gjør de

Tror ikke hevn er løsningen... Sånne tanker er faktisk noe jeg ville forbundet med asosiale særinger... Hev deg heller over det, finn deg en annen skole hvor du trives.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385643
Del på andre sider

Tror ikke hevn er løsningen... Sånne tanker er faktisk noe jeg ville forbundet med asosiale særinger... Hev deg heller over det, finn deg en annen skole hvor du trives.

ville bare si at jeg ble litt oppgitt over innlegget ditt..

er det rart at jeg vil at noen som har oppført seg slik mot meg skal stå til ansvar for det..Jeg har ikke noe sterkt behov for noe straff.. Men ihvertfall at det får en type konsekvenser..Selv om jeg ikke helt vet hva det kunne være..

det var det jeg mente..hadde jeg ikke alleredet hevet meg over det ville jeg aldri orket å stå opp om morgenen og gå på skolen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385659
Del på andre sider

Annonse

ville bare si at jeg ble litt oppgitt over innlegget ditt..

er det rart at jeg vil at noen som har oppført seg slik mot meg skal stå til ansvar for det..Jeg har ikke noe sterkt behov for noe straff.. Men ihvertfall at det får en type konsekvenser..Selv om jeg ikke helt vet hva det kunne være..

det var det jeg mente..hadde jeg ikke alleredet hevet meg over det ville jeg aldri orket å stå opp om morgenen og gå på skolen.

Men hva slags konsekvenser ser du for deg da? Og hva vil det gi deg? Er det verdt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385669
Del på andre sider

ufattelig dårlig gjort av dine medelever. for noen sinker. herrelighet..for noen idioter..har selv opplevd utfrysing, men ikke så ille, og jeg vet det er

kjempeekkelt:( at skolen ikke vil gjøre noe er grusomt av dem!!!!!!!!!!! vet ikke hva jeg skal si.........føler med deg.. klems...

Det er farlig og gå og brygge på hevntanker,da kan raseriet en dag til slutt eksplodere og føre til at du gjør noe alvorlig straffbart mot mobberne,noe som til sist fører til at du blir straffet istedet for de.Det har skjedd mange ganger før!

Men jeg synes det er helt for jævlig at du skal ha det sånn,og jeg synes det er helt for jævlig at voksne unge mennesker skal oppføre seg så umodent.Slik oppførsel som du beskriver at disse utfryserne har,det hører til barneskolen,og kan da forsvares forde elevene er så unge.Men det at disse andreårselevene på vg skole driver på slik,det trodde jeg ikke var mulig!

Har du ingen og prate med da?Det må da være mange som støtter deg,for dette er ikke normal oppførsel.

Vit at det er du som er normal,og disse som fryser deg ut som har et stort,stort problem.

Prøv og være tøff og la det prelle av,da mister de fort interessen.Men det er sikkert ikke så lett når du står helt alene,sikkert ikke no kult og gå på denne skolen...

Er det noen spessiell grunn til at denne mobbingen starta?Var det en liten bagatell som dro igang det hele,eller var det noe annet?Det kan jo være sjalusi fra mobbernes side?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385676
Del på andre sider

Gjest blir_jeg_mobbet_da?

Men hva slags konsekvenser ser du for deg da? Og hva vil det gi deg? Er det verdt det?

vet ikke helt..

kanskje jeg bare ønsker litt oppvask fordi jeg har så utrolig lyst til å spørre hvorfor jeg bla valg ut.

Tror det jeg kommer til å gjøre er å slutte faktisk..å heller ta resten på privatskole etter jul..so what om det blir litt lån til skolepenger

Men før jeg drar vil jeg lese opp et brev eller noe. Hvor jeg kanskje forklarer hvordan det har påvirket meg eller noe..spørs om jeg klarer det da men men

har aldri tatt det oppgjøret.Jeg vil at skolen skal utvise noen for trakasseringe... anmelde de slik at de får det på rullebladet..

som sagt vet jeg ikke

det var en vanskelig spørsmål du stillte

bare reagerte på at du sa at en var en asosial særing om en tenkte som meg..at en ville det skulle få konsekvenser

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385680
Del på andre sider

vet ikke helt..

kanskje jeg bare ønsker litt oppvask fordi jeg har så utrolig lyst til å spørre hvorfor jeg bla valg ut.

Tror det jeg kommer til å gjøre er å slutte faktisk..å heller ta resten på privatskole etter jul..so what om det blir litt lån til skolepenger

Men før jeg drar vil jeg lese opp et brev eller noe. Hvor jeg kanskje forklarer hvordan det har påvirket meg eller noe..spørs om jeg klarer det da men men

har aldri tatt det oppgjøret.Jeg vil at skolen skal utvise noen for trakasseringe... anmelde de slik at de får det på rullebladet..

som sagt vet jeg ikke

bare reagerte på at du sa at en var en asosial særing om en tenkte som meg..at en ville det skulle få konsekvenser

.

Sorry, jeg mente det ikke slik. Jeg er svær i kjeften noen ganger. mente bare at du ville risikere å BLI en asosial særing om du hang deg opp i slike tanker... Men jeg skjønner deg egentlig veldig godt. Syns likevel du skulle finne deg en annen skole. Gi deg selv en sjanse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385685
Del på andre sider

vet ikke helt..

som sagt vet jeg ikke

.

Det med brevet synes jeg var en god ide,skriv hvordan du har hatt det i alle år og hvordan det har ødelagt livet ditt,ikke legg skjul på noe.Kansje dette får utfryserne til og tenke seg om en gang til før de gjør det samme mot flere.Om du ikke vil lese opp brevet selv,så få noen andre du stoler på til og gjøre det for deg.Om du er sterk nok kan du få lokalavisen til og skrive noe om din historie.Mobbing må bekjempes med åpenhet,viktig og gjøre alle klar over problemet,at mobbeofferet gir mobbingen et ansikt,det vil hjelpe til og bekjempe problemet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385690
Del på andre sider

Det er farlig og gå og brygge på hevntanker,da kan raseriet en dag til slutt eksplodere og føre til at du gjør noe alvorlig straffbart mot mobberne,noe som til sist fører til at du blir straffet istedet for de.Det har skjedd mange ganger før!

Men jeg synes det er helt for jævlig at du skal ha det sånn,og jeg synes det er helt for jævlig at voksne unge mennesker skal oppføre seg så umodent.Slik oppførsel som du beskriver at disse utfryserne har,det hører til barneskolen,og kan da forsvares forde elevene er så unge.Men det at disse andreårselevene på vg skole driver på slik,det trodde jeg ikke var mulig!

Har du ingen og prate med da?Det må da være mange som støtter deg,for dette er ikke normal oppførsel.

Vit at det er du som er normal,og disse som fryser deg ut som har et stort,stort problem.

Prøv og være tøff og la det prelle av,da mister de fort interessen.Men det er sikkert ikke så lett når du står helt alene,sikkert ikke no kult og gå på denne skolen...

Er det noen spessiell grunn til at denne mobbingen starta?Var det en liten bagatell som dro igang det hele,eller var det noe annet?Det kan jo være sjalusi fra mobbernes side?

vel , som sagt vil jeg aldri tenke på noe sånt som du snakker om da..men at jeg vil det skal få en type konsekvenser er ikke urimelig og synes jeg verken egentlig kan kalles hevntanker engang..

men det var faktisk ingenting spessiellt i det hele tatt som utlyste det..var fra første dag

Noen av de verste jentene har stor "autoritet" på skolen og mange gjør som de. Og det at de så til de grader holdt på med dette påvirket de andre tror jeg .. Til og med lærerne ble jo revet med som jeg sa

og jeg nekter å sitte her og si at det var noe med meg og oppførselen min. For det første har jeg venner utenfor og de sier det er helt uforståelig og at det ikke er noen grnn . Det tror jeg på..

det er sikkert derfor jeg holder ut dette. Siden jeg har en venneflokk. Det behøver ikke være noen grunn til at folk blir mobbet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385693
Del på andre sider

Gjest santana

Først skal du tenke på deg selv. Få ordnet livet ditt slik at DU har det bra. Deretter kan du begynne å tenke på konsekvenser for de andre. Ikke omvendt rekkefølge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385700
Del på andre sider

Annonse

Herlighet... var jeg deg, ville jeg byttet skole! Du kommer IKKE til å angre på det... snakk med rådgiveren, og få ham til å undersøke mulighetene for deg til å få en annen skoleplass. Dette skal du ikke finne deg i å oppleve!

Jeg mistrivdes på skolen selv i tredje på videregående, hadde ingen spesielt god kontakt med noen av "klikkene" i klassen, og i ettertid angrer jeg som en hund på at jeg ikke tak mot til meg og søkte meg inn på en annen skole etter andre... noe karakterene mine ble et bevis på... :o/

For min del kom nok mistrivselen av at jeg ikke hadde nok tid etter skoletid til å være sammen skole"kompiser", fordi jeg jobbet omtrent hver dag etter skoletid. De jeg pleide å være mest sammen gikk året over meg, og var russ før meg. Jeg burde bytta skole da, men gjorde det ikke.

Ikke finn deg i dette! Når du er sterk nok til å skrive av deg "frustrasjonen" her, da klarer du å se deg selv i speilet og si at du er et flott menneske også, og at du ikke vil finne deg i dette. Bytt skole!!!!

Det ER faktisk du som er den sterke her - alle de andre er HELT sikkert ikke særlig høye i hatten om de ikke opptrer i gjenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385703
Del på andre sider

Gjest itte nu

Jeg vil egentlig anbefale deg å bytte skole til en skole med bedre miljø.

Om du må gå så drastisk til verks som å flytte langt hjemmefra og på hybel så gjør det.

Skriv til en skole du vil gå på, forklar situasjonen og be om en plass. Søk hybel og borteboerstipend/ev lån fra lånekassen.

Kanskje du klarer redde vettet og utdannelsen.

De kommer ikke til å bry seg om du kutter armene aldri så mye, de vil bare synes du er enda rarere, tro meg, jeg vet.

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385707
Del på andre sider

vel , som sagt vil jeg aldri tenke på noe sånt som du snakker om da..men at jeg vil det skal få en type konsekvenser er ikke urimelig og synes jeg verken egentlig kan kalles hevntanker engang..

men det var faktisk ingenting spessiellt i det hele tatt som utlyste det..var fra første dag

Noen av de verste jentene har stor "autoritet" på skolen og mange gjør som de. Og det at de så til de grader holdt på med dette påvirket de andre tror jeg .. Til og med lærerne ble jo revet med som jeg sa

og jeg nekter å sitte her og si at det var noe med meg og oppførselen min. For det første har jeg venner utenfor og de sier det er helt uforståelig og at det ikke er noen grnn . Det tror jeg på..

det er sikkert derfor jeg holder ut dette. Siden jeg har en venneflokk. Det behøver ikke være noen grunn til at folk blir mobbet.

Nei det behøver ikke være noen grunn,men jeg mente bare at de første mobberne som starta det måtte ha en grunn for at de begynte.Mente ikke at det er noe galt med deg,det er det ikke,du virker som en voksen og reflektert person(i motsetning til denne umodne gjengen som fryser deg ut!).Men jeg mente kansje at disse mobberne starta mobbinga forde de var sjalu på deg eller noe,kansje du er flink i noe,har noe o.l. som de er sjalu på?Det er svært ofte sjalusi som er utløserfaktoren for mobbing.

Skjønner dette er en massesuggesjon som lederjentene på skolen har starta,og som de andre ikke tør annet enn og henge seg på.Det er så typisk,men jeg trodde ikke dette barneskolefenomenet foregikk på videregående,så kansje den vg-skolen din er et unntak?

Håper iallefall det går over,og heldigvis har du andre som støtter deg.La dem ikke få gleden av og knekke deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385708
Del på andre sider

Søk om å få bytte skole..Hvis det går i orden,bruker du den siste tiden til å skrive ned på et ark hvordan tiden har vært for deg...og hvorfor du føler at du må slutte...

Skriv ned alt du føler..kopier dem opp og del dem ut på din siste skoledag....

Jeg kan garantere deg reaksjoner som vil sitte i dine medelever helt inn i de voksne år....samtidig får du fortalt med rene ord hva mobbingen har gjort med deg...

Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til videre og hold hodet høyt...

=o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385730
Del på andre sider

Ja, dette er helt klart mobbing. Dette skal du ikke finne deg i, og jeg tror også det vil være en god ide å bytte skole. Starte på nytt, med andre medelever som ikke er forutinntatte.

Utfrysing og det å bli oversett og/eller møtt med sånne kommentarer du skriver om her, er en av de verste formene for mobbing. Fordi det sårer utrolig dypt, men også fordi det er så vanskelig å oppdage for lærere og andre som _burde_ gjøre noe med dette.

Men som sagt, bytte av skole kan være en veldig bra løsning.

Et lite apropos til det du skrev nedenfor om hevn og straff osv. Det viktigste nå er at _du_ får det bra, og kommer det på høyden igjen. Drit i taperne som oppfører seg som de gjør, og gi deg selv en ny mulighet isteden.

Husk: den beste hevn er å få et godt liv! Gjør alt du kan for å få til det. Da kan de taperne som fryser deg ut nå ihvertfall se at de ikke lyktes med det de prøvde på, og at du endte opp med et lykkelig liv. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385899
Del på andre sider

Dette er helt klart mobbing av værste slag! Om ikke skolen tar dette seriøst, kan du true med saksøking!

Ser det er mange som råder deg til og bytte skole...det kan sikkert hjelpe, men jeg er så imot at mobbeoffre skal la seg bli drevet vekk. Det er mobberne som skal straffes og ikke deg.

Jeg ville ha skrevet et brev til Rektor om dette og forlangt at rektor skulle prøve hardere for og hjelpe deg.

Om du kunne klare, ville jeg fortalt til i alle fall klassen hvor hardt og vanskelig dette er for deg og at de er med på og ødlegge et annet menneskes liv. Da vil de nok føle stor skyld og anger.

Ikke godt og vite hva som er riktig og gjøre...du burde høre med NHD også...han kan sikkert komme med gode råd

Beste ønsker til deg!

*trøsteKlem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385933
Del på andre sider

Gjest sissel N

Ja, jeg mener du blir mobbet.

Synes du skal prøve å heve deg over de og prøv heller å syns synd på desse mobberne. Jeg synes det er tragisk for dem at de tror de vil gjøre seg større og bedre på en slik grusom måte. De gjør seg selv til noen skikkelige stygge mennesker som ikke akkuratt er vel noe å trakte etter. Du er et varmere og snillere menneske som ikke mobber og dermed et menneske som er verd å elskes, det er ikke dem med sin grusomme oppførsel, om de så ikke angrer og ber om ynnskyldning da. Så prøv kanskje heller og syns litt synd på de du. Hevn tror jeg ikke løser problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76029-mobbing/#findComment-385973
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...