Gå til innhold

Forventer man å få hjelp på DOL? Plikter vi å gi gode, nyttige svar?

Anbefalte innlegg

Gjest Nicholøs

Spør innimellom om hjelp til diverse her på DOL. Og får hjelpsomme svar, og prøver da å takke etter beste evne. Og så hender det da at jeg svarer selv, og kanskje legger litt arbeid ned i svaret mitt. Sånn for å hjelpe andre. Men legger ofte merke til at det ikke kommer noen tilbakemeldinger. Og da sitter jeg med en litt ekkel følelse. Er det blitt sånn at man faktisk FORVENTER å få svar på sine spørsmål/problemer her på DOL? Er det blitt AVLEGS med god, gammeldags folkeskikk slik at vi ikke trenger å utvise den høflighet det er å takke for hjelpen? PLIKTER vi å svare hverandre her? Jeg bare lurer.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du har nok rett, men det bunner i latskap, det er lett å være uhøflig når man er anonym, men tenker ikke på at den som svarer kanskje ikke gidder svare en annen gang. Mange som kanskje svarer er følsomme på slikt. Jeg har selv syns det var rart jeg ikke fikk noe tilbake. Noen fikk dårlig samvittighet ? Ikke ?

Siden dette forumet er fullt av folk med altfor mye å si, og en egen evne til å dele dette med andre, så vil nok folk aldri slutte å svare uansett.

Selv om en selvfølgelig bør takke. Problemet her inne blir at dersom en skal takke alle sammen så blir det veldig mange innlegg uten noe egentlig innhold og debatten blir mer uoversiktlig.

Man BØR ta seg tid til å si takk når folk har tatt seg bryderiet med å svare, synes jeg. Selv er jeg ikke alltid like flink til det, det må jeg innrømme:-/ Når tråden har blitt kjempelang hender det at jeg gir opp å svare alle. Det tar for lang tid å skrive skikkelige svar til alle som fortjener det, så jeg velger ut noen innlegg som jeg svarer på. Kanskje man skulle bruke Lionn-metoden? Poste et ja/nei/javel, e.l. Da viser man jo i alle fall at man har lest det folk har skrevet:-)

Noen ganger lar jeg være å svare fordi jeg ser hvor det bærer hen, og ikke har tid og ork til å rote meg inn i en seriøs diskusjon. Da satser jeg på at andre tar opp tråden der jeg slapp den...

Jeg har vært her så lenge at jeg har blitt vant til at en god del innlegg ikke følges opp av forfatteren. Jeg forventer ikke at folk skal svare meg, men de gangene jeg legger litt arbeid i å skrive et skikkelig svar synes jeg det er hyggelig med tilbakemeldinger.

Til alle som har savnet svar fra meg: Sorry! Tusen takk for hjelpen/ støtten/oppmerksomheten eller morsomheten eller hva det nå var! Kan ikke garantere at jeg klarer å skjerpe meg;-)

Man BØR ta seg tid til å si takk når folk har tatt seg bryderiet med å svare, synes jeg. Selv er jeg ikke alltid like flink til det, det må jeg innrømme:-/ Når tråden har blitt kjempelang hender det at jeg gir opp å svare alle. Det tar for lang tid å skrive skikkelige svar til alle som fortjener det, så jeg velger ut noen innlegg som jeg svarer på. Kanskje man skulle bruke Lionn-metoden? Poste et ja/nei/javel, e.l. Da viser man jo i alle fall at man har lest det folk har skrevet:-)

Noen ganger lar jeg være å svare fordi jeg ser hvor det bærer hen, og ikke har tid og ork til å rote meg inn i en seriøs diskusjon. Da satser jeg på at andre tar opp tråden der jeg slapp den...

Jeg har vært her så lenge at jeg har blitt vant til at en god del innlegg ikke følges opp av forfatteren. Jeg forventer ikke at folk skal svare meg, men de gangene jeg legger litt arbeid i å skrive et skikkelig svar synes jeg det er hyggelig med tilbakemeldinger.

Til alle som har savnet svar fra meg: Sorry! Tusen takk for hjelpen/ støtten/oppmerksomheten eller morsomheten eller hva det nå var! Kan ikke garantere at jeg klarer å skjerpe meg;-)

Tiltredes - hvert ord!

Hilsen hermegåsa

Annonse

Skal man takke hver og en for innspill i tråder med mange svar blir jo trådene både lange og kjedelige å lese. Syns det er greit med et innlegg med en generell takk til alle som har giddet å svare.

Av og til takker jeg på forhånd for svar, men det er kanskje litt sløvt? Hmm, noen ganger takker jeg på forhånd og så får jeg ikke svar. Bortkastet altså!?

Ulv I Faarikaal

Skyldfølelsen tyter ut her jo ! :-}

lina1365380363

Hei!

Har vært både på rusterapien og psykiatrien og svart seriøst, og opplever faktisk veldig ofte å få svar.

Men det er klart, man får ikke svar på alt.

Hadde jeg derimot ikke fått noen respons, hadde jeg selvsagt egentlig følt, - hva er vitsen?

Så jeg forstår deg, det er alltid kjekt med en tilbakemelding.

Hilsen...............

Gjest Nicholøs

Jeg tenkte mer på de tilfellene der man ber om opplysninger eller hjelp til noe. Ikke disse "chatte-trådene". Jeg synes i allefall det er på sin plass å takke for den hjelpen man får.

Jeg tenkte mer på de tilfellene der man ber om opplysninger eller hjelp til noe. Ikke disse "chatte-trådene". Jeg synes i allefall det er på sin plass å takke for den hjelpen man får.

Jeg tenkte også på slike tråder. Tullesvarene mine forventer jeg ikke tilbakemeldinger på. Det er bare jeg som ikke klarer å styre meg noen ganger:-)

Annonse

Plikt er det vel vanskeleg å snakke om. Men om ein er menneskevennleg innstilt akkurat den dagen, svarar ein vel så godt ein kan.

Å vente fornuftige svar, vil nok vera å gå for langt, men om ein har litt flaks, får ein jo ofte det.

Personleg prøvar eg å vera høfleg, om eg er i humør til det. Men det er klart: Sure eller dumme gnåle-innlegg får gjerne svar etter forteneste.

Jeg synes også det er hyggelig om folk gir tilbakemelding når man prøver å hjelpe folk som ber om råd.

Kanskje man lurer på hvordan det går med personen og problemet, og da er det ekstra hyggelig med en tilbakemelding på situasjonen.

Men så har vel ikke jeg vært her inne så lenge at jeg har gått lei av å være høflig;)

*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...