Gå til innhold

Kolestrol- har du det?

Anbefalte innlegg

kolesterol..hm..har aldri målt..spiste egg hver dag til frokost i hele sommer..har det noe å si for kolesterolet om man er slank eller bred?

Har liksom aldri brydd meg om det. Trener..tror jeg er i god form..jaja..noe skal man jo ha..det være seg kreft eller kolesterol...

Fortsetter under...

hehe, men nå da ? Må du passe på hva du spiser så det ikke går opp igjen?

Det holder jeg på og teste ut, jeg har spist omtrent det jeg ville siden juli men ikke i de mengdene som jan-apr. og så trimmer jeg fortsatt. Jeg spiser nok sunnere selv om jeg spiser både pølser og pizza etc. skal ta ny prøve i slutten av oktober.

Nei, det er ikke tvilsomt ;-)

Det gode og det farlige kolestrolet blir regnet om til et annet tall(gud bedre for en forklaring). Legen forklarte det slik.

Det gode kolestrolet var litt over 5. Det dårlige fikk jeg ikke svar på hva var.

Da har du mye av det gode, det er viktigere enn lavt av det dårlige for oss kvinnfolk. Heldig du! :-)

kolesterol..hm..har aldri målt..spiste egg hver dag til frokost i hele sommer..har det noe å si for kolesterolet om man er slank eller bred?

Har liksom aldri brydd meg om det. Trener..tror jeg er i god form..jaja..noe skal man jo ha..det være seg kreft eller kolesterol...

Det har vel litt sanmmenheng med vekt - for det har med hvor mye fet/usunn mat man spiser .

Men høyt kolestrol kan også være arvelig.

Annonse

7,3 i april og 5,7 i juli etter trim og kolesterolfattig diett i 2 måneder.

Jeg ligger sannsynsligvis i underkant av de tallene du opererer med.

Da jeg var gravid med min yngste var jeg oppe i 11,5 (det dårlige kolesterolet) og forårsaket nesten infarkt på legen min. Heldigvis sank det til 'ikke så aller verst' underveis under amming.

Aner ikke? Har aldri målt... Er jeg i målgruppa?

Kommer jo an på ..... alle har jo kolsestrol ..... hehe.

Noen har arvelig høyt kolestrol - da er det jo viktig å finne det ut tidlig så man kan få gjort noe med det. Hvis ikke risikerer man hjertesykdommer.

Det mest vanlige er jo høyt kolestrol pga. usunt kosthold - for mye fett og sukker. Da må man jo endre kostholdet sitt.

Så lenge du ikke vet at det er hjertesykdommer i familien og ikke du spiser veldig usunt er det vel ingen vits i å måle det. Men er jo kjekt å vite .....

Annonse

Jeg fikk beskjed og maks 3 egg i uken inkl. det jeg bruker i matlaging. :-(

Joda, det er mange utdaterte leger her i verden.

En skal ikke spise egg ukritisk hvis en har problemer med kolesterolet, men denne nærmest katastrofale kolesterol-faren det var snakk om en stund er avblåst når det gjelder egg.

Joda, det er mange utdaterte leger her i verden.

En skal ikke spise egg ukritisk hvis en har problemer med kolesterolet, men denne nærmest katastrofale kolesterol-faren det var snakk om en stund er avblåst når det gjelder egg.

Muligens hun sa det for at jeg spiste to om dagen da....

Det har vel litt sanmmenheng med vekt - for det har med hvor mye fet/usunn mat man spiser .

Men høyt kolestrol kan også være arvelig.

Det har ikke nødvendigvis sammenheng med vekt, asså.

Jeg har mye vekt, og lite kolesterol. Litt heldig skal man jo være.

Har lavt blodtrykk også, jeg, med andre ord,så følger jeg_ikke_ boka, i følge legen.

Kommer jo an på ..... alle har jo kolsestrol ..... hehe.

Noen har arvelig høyt kolestrol - da er det jo viktig å finne det ut tidlig så man kan få gjort noe med det. Hvis ikke risikerer man hjertesykdommer.

Det mest vanlige er jo høyt kolestrol pga. usunt kosthold - for mye fett og sukker. Da må man jo endre kostholdet sitt.

Så lenge du ikke vet at det er hjertesykdommer i familien og ikke du spiser veldig usunt er det vel ingen vits i å måle det. Men er jo kjekt å vite .....

Ehhh, begge foreldrene mine er bypass-opererte... Kanskje jeg skulle be om å få det sjekket neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...