Gå til innhold

spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

hei!

Holder ivrig på med bilder og papirer til Colombia.

På søknadsskjemaet står det:

Påfør deres holdning til barnets rase/farge. Det er et krav fra barnevernsmyndighetene i Colombia, slik at de lett kan finne rett familie til de barna som er fri for adopsjon.

Spørsmålet er hva skriver man? -og hvorfor står det slik når man ikke kan ha noen innvendinger. Forstå meg rett!

vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76161-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tobarnmamsen

Hei!

Dette skjemaet brukes for søkere til ICBF i alle land, antar jeg. Det ER mulig å reservere seg. Man MÅ være ærlig. Men her i Norge blir man jo ikke oppfordret til å søke eks. Colombia dersom man har reservasjoner mot f. eks. brune barn. Dette er jo noe man diskuterer med foreningene når man går gjennom valg av land. Velger man dette landet, bør man være åpen for alle barn med alle hudfarger og etnisk bakgrunn. Men uansett hva en søker mener og føler, så har AF en formidlingsplikt. Jeg tror ikke, men bare tror, ikke de kan nekte noen å sette opp reservasjoner her.

Som flere her skriver; vi skrev også rett og slett at vi var noe ala "åpen for alle farger og raser".

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76161-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-386785
Del på andre sider

Gjest anonym akkurat nå

Adopsjonsforeningene nærmest dikterer deg til å skrive at det spiller ingen rolle. Men spørsmålet står jo der fordi det er lov å være ærlig om sine synspunkter. Men skriv det uansett forsiktig. Jeg har hørt om folk som f.eks. har skrevet:

"Vi har litt vanskelig for å se oss selv som foreldre til et helt sort barn, men vi vil føle det veldig naturlig å være foreldre til et indiansk eller relativt lyst barn".

"Hudfarge spiller ingen rolle for oss personlig, men vi tror det vil være lettere for et lysere barn å vokse opp i Norge".

Jeg sier ikke at dette er min mening (vi har barn fra et helt annet land), men det er hva jeg har hørt folk har skrevet og det har blitt akseptert.

I USA er det helt vanlig at folk setter opp ønske om hudfarge, men jeg synes nå egentlig det er bra at trenden ikke er slik i Norge. Mørke barn har tross alt like stort behov for foreldre som det lyse barn har!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76161-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-387352
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...