Gå til innhold

Lag din egen negerttjener! :-)

Anbefalte innlegg

"Dette faller på sin egen urimelighet. Først konstruerer man opp en falsk problemstilling (Hitler brukte jødene, FrP bruker innvandrerene), og så skylder man på andre for at vi ikke tar deres paranoide fantasier alvorlig????"

Falsk? Den er da overhodet ikke falsk. Det viser da alle tall.

Grunnen til at tallene er faktiske er at dette aldri ble gjort noe med, noe som er grunnen til at tallene er som de er i dag.

Og DET er deres feil, ikke FRP og andre som faktisk ville gjøre noe med dette helt fra starten av.

Hei,

Du skriver: "Falsk? Den er da overhodet ikke falsk. Det viser da alle tall."

Jeg benekter ikke statistikken, men skriver at *problemstillingen* er falsk!

Problemet er *IKKE* "innvandrere", men "kriminelle".

Men mindre man påstår at de ER kriminelle *FORDI* de tilhører folkegruppen "innvandrere" (altså, pga genene ikke er "ariske" - og da er man en rabiat rasist! :-) ) så er slike grupperinger "tilfeldige" fordi de baserer seg på korrelasjon, og ikke kausalitet. (Altså, de baserer seg på "overrepresentasjon" i grupper som "menn", "skostørrelser" og "innvandrere", og ikke på kausalitet som "fattigdom", "krigs-erfaring" osv - det vil si ÅRSAKEN.)

Du kan vitenskapelig BEVISE at "mennesker med store sko er mer kriminelle enn folk med små sko" (helt sant!), men dette skyldes selvsagt IKKE at de har "større føtter", men at gruppen "menn" har "større føtter" OG er overrepresenterte i kriminalstatistikken. Man har altså en "overrepresentasjon" her, på samme måte som innvandrere er overrepresentert i noen statistikker.

Og det jeg har påpekt utallige ganger her er at statistikken bør vise ÅRSAKER (altså - "kausalitet") og IKKE tilfeldige utvalgte grupper som er overrepresentert.

===

La meg videre påpeke at jeg har skrevet utallige innlegg om å dømme kriminelle strengere i Norge. Men vi må gå etter ÅRSAKENE, og ikke sitte og finne grupperinger basert på rase/folkeslag/kjønn osv.

===

Du skriver: "Og DET er deres feil, ikke FRP og andre som faktisk ville gjøre noe med dette helt fra starten av."

Nei - det er de kriminelles feil.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• Ulv I Faarikaal

30

• Pappa Bjørn

22

• SierDuDet

6

Hei Pappa Bjørn,

Det var dette med dobbelmoralen din da...

Bare i ditt forrige innlegg (jeg trenger ikke bruke søk-funksjonen engang!) lirer du av deg:

"Ja da er du dum"

"så har du ingen sosial intelligens i det hele tatt"

" er besatt av å være kronisk drittsekk. "

Noe av det fine her er jo nettopp at det du skriver står der fremdeles, og alle kan se det!

;-)

====

Du skriver: "så jeg gidder ikke kaste bort tiden"

Jeg minner deg atter en gang på at det faktisk var DU som begynte å diskutere OM "Sør" (det har du innrømmet), og jeg oppfordrer deg IGJEN til å holde

et anstendig nivå her inne. (Hvis du trenger en påminnelse om hvem som ikke kan holde et sivilisert nivå, ber jeg deg lese ditt forrige innlegg....)

Håper du etterkommer oppfordringen...

Med vennlig hilsen

Jeg ser at viljen til å ta selvkritikk er på topp? Bare fortsett å vær den du er du Sør, du ser jo hvor populær det har gjordt deg.

Jeg ser at viljen til å ta selvkritikk er på topp? Bare fortsett å vær den du er du Sør, du ser jo hvor populær det har gjordt deg.

Du skriver: "Jeg ser at viljen til å ta selvkritikk er på topp?"

Men du har selvsagt tatt selvkritikk, og vil slutte å beskrive dine meddebattanter som "Ja da er du dum", "så har du ingen sosial intelligens i det hele tatt" og "er besatt av å være kronisk drittsekk."???

Dobbelmoral.... osv osv

==

Takk for omtanken vedr. min popularitet, men det klarer jeg nok å styre selv. At jeg ikke er populær hos folk som tiltaler sine meddebattanter slik du gjør (nok av eksempler i denne tråden), tar jeg ikke så tungt, for å si det pent.

Med vennlig hilsen

Hei Sdd,

Takk for et seriøst svar. (Mener det!)

Nei, både "neger" og "krøpling" er eldre enn de "foretrukne" ordene, og begge er "negativt belastet". Poenget er jo at ingen av gruppene "liker" de ordene (årsaken er vel ikke viktig?), men foretrekker at man bruker "svart" og "funksjonshemmet".

Hvis noen da **insisterer** på å bruke "krøpling" eller "neger", så må de da være fordi de ønsker å provosere? Enkelt og greit.

Hvorfor skulle man insistere på å bruke "krøpling" eller "neger" når man vet det irriterer? Bare for å irritere?

===

Det er nå engang slik at vi bor i sammen land. Mange liker det ikke (sikkert på begge sider), men når vi nå først bor her, så kan vi vel ihvertfall gjøre det beste ut av det, og unngå unødig provokasjon?

Du vet jeg har bodd mange steder, og jeg kan fortelle deg at forskjellen er langt *MINDRE* enn de fleste tror.

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri sett noe galt i ordet neger, og jeg trodde heller ikke at andre gjorde det.

Tenkte at det var en eller annen idiot som hadde fått for seg at ordet var stygt, og at folk dermed hang seg på.

Ulv I Faarikaal

Jeg har aldri sett noe galt i ordet neger, og jeg trodde heller ikke at andre gjorde det.

Tenkte at det var en eller annen idiot som hadde fått for seg at ordet var stygt, og at folk dermed hang seg på.

Nordlending

Vestlending

Østlending

Trysling

Holmliabeboer

Bergenser

Danske

Asiat

Mellomeuropeer

Aurasier

Kineser

Australier

Aboriginer

Afrikansk neger

Masai

Zulu

Skjønner ikke problemet.

Annonse

Jeg skjønner at du syns den negertjeneren er kuriøs, jeg hadde ikke ville hatt den i stua, av prinsipp, men den passer fint på et kitsjmuseum eller hos en som samler på kitsj. Den meget populære "negerdamen" fra 50 tallet, en statue i ibenholt eller sort alabast er mer kjent. Jeg kan vel nevne bildet "Elg i solnedgang" og bildet med sigøynerdama i rød utringet kjole med de store puppene :-) Artig dekorhistorie. I samme gruppe kommer "Gråtende barn" av nyere dato. Kan noen nevne flere "klenodier" ?

Er det noen som har den lampa med lange hår med lys på tuppen ?

Husker ALT sånt jeg :-)

Hva med stående uro med gullekuler på tuppen.

Mamma hadde i alle år en negerdame i gips på do, med en plast-prestekrave i vasen som alle negerdamer har på kinnet...

Messinglysestaker - 3 stuk på et fat, sylindere for te-lys i 3 lemgder.

TV-lamper med forssefall.

(jeg er har sånn sigøynerdame på kjøkkenet....eller spansk senorita - er det jeg har,- som danser)

Husker ALT sånt jeg :-)

Hva med stående uro med gullekuler på tuppen.

Mamma hadde i alle år en negerdame i gips på do, med en plast-prestekrave i vasen som alle negerdamer har på kinnet...

Messinglysestaker - 3 stuk på et fat, sylindere for te-lys i 3 lemgder.

TV-lamper med forssefall.

(jeg er har sånn sigøynerdame på kjøkkenet....eller spansk senorita - er det jeg har,- som danser)

Tanta og onkelen min hadde et "blomsterbord" med en liten fontene og plastikk vannliljer....i stua!

DET_var fint det;-)

Tanta og onkelen min hadde et "blomsterbord" med en liten fontene og plastikk vannliljer....i stua!

DET_var fint det;-)

Ooooh..flashback. Et sånt hadde vi og. Min far ble sendt ut av min mor for å kjøpe symaskin til henne, så kom han tilbake med et sånt bord.

Ooooh..flashback. Et sånt hadde vi og. Min far ble sendt ut av min mor for å kjøpe symaskin til henne, så kom han tilbake med et sånt bord.

Slikt skjer! ;-)

Hvor har du vært i det siste, forresten? På by'n?

Husk at hvis du ikke er i seng innen 22:30 får du heller dra hjem!

Med vennlig hilsen

Annonse

Slikt skjer! ;-)

Hvor har du vært i det siste, forresten? På by'n?

Husk at hvis du ikke er i seng innen 22:30 får du heller dra hjem!

Med vennlig hilsen

Jeg er et opsternasig barn og akter ikke å fortelle deg hva jeg bedriver om nettene, selv om du er min far.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...