Gå til innhold

Haster - legetime på dagen

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Jeg trenger en sykemelding og skulle derfor gjerne hatt legetime på dagen. Problemet er at jeg nylig har flyttet og ikke har ordnet med fastlege her ennå.

Jeg tenkte på privatpraktiserende, kanskje de kan hjelpe? Er det i så fall noen som har noen å foreslå i Oslo? Hørte at det finnes et bra legesenter på Smestad, noen som vet hva dette heter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76220-haster-legetime-p%C3%A5-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Oslo Legesenter er bra, der får man time på dagen. Det er privat, så det koster litt, men dersom du velger en av legene på senteret som din fastlege betaler du vanlig takst for konsultasjonen...

Volvat medisinske senter på Borgen har legevakttjeneste, men prisen er jeg ikke sikker på. Sannsynligvis 4-500.

Walk In Clinic på Aker brygge er åpen døgnet rundt, ca 500 kr.

Synd det skal være så dyrt å ha akutte problemer fordi fastlegen vanligvis ikke her tid, og fordi de kommunale legevaktene bare har kapasitet til det som handler om liv og helse.

Annonse

Volvat medisinske senter på Borgen har legevakttjeneste, men prisen er jeg ikke sikker på. Sannsynligvis 4-500.

Walk In Clinic på Aker brygge er åpen døgnet rundt, ca 500 kr.

Synd det skal være så dyrt å ha akutte problemer fordi fastlegen vanligvis ikke her tid, og fordi de kommunale legevaktene bare har kapasitet til det som handler om liv og helse.

Hei Windsong,

Fastleger er forpliktet til å ha flere "nød-timer" ledige hver dag. Du kan få dem hver morgen.

Men det forutsetter selvsagt at man faktisk HAR en fastlege! :-)

Med vennlig hilsen

Hei Windsong,

Fastleger er forpliktet til å ha flere "nød-timer" ledige hver dag. Du kan få dem hver morgen.

Med vennlig hilsen

Jeg trengte time på dagen etter å ha flyttet, og skjønte ikke stort av dette fastlegesystemet.

Først måtte jeg ringe til legesenteret her, for å få navn på noen av legene. Forhørte meg litt om hvordan de var og sånn samtidig. Men for å få time, noe jeg ikke fikk uten å ha fastlege der, måtte jeg først ringe Trygdekontoret og endre fastlege. Det tok bare noen minutter. Deretter igjen ringte jeg tilbake til legekontoret, og fikk en av reservetimene de har etter klokka ett på dagen.

Synes det er et styr med fastlege...

Gjest papirtiger

Hei Windsong,

Med vennlig hilsen

Forpliktet ja. Men kan de ta i mot alle som trenger time. Nei.

Fastlegeordningen er det beste som har skjedd.For legene.

Forpliktet ja. Men kan de ta i mot alle som trenger time. Nei.

Fastlegeordningen er det beste som har skjedd.For legene.

Hei,

Min erfaring (og min sambos) er at hvis man ringer om morgenen (her i Stavanger) får vi time samme formiddag (eller maks ettermiddag.)

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...