Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmmm, hva har du drevet med da?

;0) Det hjelper visst å legge tøyet i fryseren, for så å kunne brekke av stearinen. Har aldri prøvd det altså, og på møbler vet jeg ikke hva man kan gjøre....

Ja, jeg trodde jeg hadde hørt det med fryseren, men var ikke sikker på om det bare gjaldt tyggegummi :)

Jeg har ikke gjort no '.'

Min sønn skulle lyse for min mann da han skulle fikse litt inne i sikkringskapet....for og nå opp der måtte han sitte på denne komoden... og buksene hadde han på seg :)

Så sån gikk det til :-D

Ja, jeg trodde jeg hadde hørt det med fryseren, men var ikke sikker på om det bare gjaldt tyggegummi :)

Jeg har ikke gjort no '.'

Min sønn skulle lyse for min mann da han skulle fikse litt inne i sikkringskapet....for og nå opp der måtte han sitte på denne komoden... og buksene hadde han på seg :)

Så sån gikk det til :-D

Okei, da så...:)

Gjest noen tips

La det først bli kaldt (fryseboks, pose med isbiter i..) og stivt, slik at han kan pirke av så mye som mulig. deretter kan han trekke opp resten av stearinen opp i trekkpapir ( eller avispapir etc, velg noe med lite trykksverte på) ved å legge papiret over flekken og stryke over med strykejern.

Fettflekken som er igjen fjernes med fettløselig vaskemiddel, fargeflekken (greiest med hvite lys..) med et vaskemiddel som bleker.

Det finnes egne sprayer som er for å fjerne fettflekker på klær, både sprayer du kan spraye på før vask, eller tørrsprayer (kjøpes i fargehandel etc) til klær / møbler som ikke kan vaskes (som bare trekker til seg fettet, og som børstes bort).

Det kommer an på hvor godt flekken sitter.

men pirk av alt du får av, stryk bort resten, og deretter vask.

Annonse

La det først bli kaldt (fryseboks, pose med isbiter i..) og stivt, slik at han kan pirke av så mye som mulig. deretter kan han trekke opp resten av stearinen opp i trekkpapir ( eller avispapir etc, velg noe med lite trykksverte på) ved å legge papiret over flekken og stryke over med strykejern.

Fettflekken som er igjen fjernes med fettløselig vaskemiddel, fargeflekken (greiest med hvite lys..) med et vaskemiddel som bleker.

Det finnes egne sprayer som er for å fjerne fettflekker på klær, både sprayer du kan spraye på før vask, eller tørrsprayer (kjøpes i fargehandel etc) til klær / møbler som ikke kan vaskes (som bare trekker til seg fettet, og som børstes bort).

Det kommer an på hvor godt flekken sitter.

men pirk av alt du får av, stryk bort resten, og deretter vask.

Vil dette hjelpe på rød talg som har satt igjen farge på hvit bluse,etter jeg fjernet talgen med strykehjern...?

Gjest noen tips

Vil dette hjelpe på rød talg som har satt igjen farge på hvit bluse,etter jeg fjernet talgen med strykehjern...?

Det viktigste er å pirke av så mye som mulig av den frosne stearinen, slik at det er minst mulig fett og farge som smelter ned i tøyet når du bruker strykehjernet.

Det som blir igjen ettepå, fjernes på den måten tøyet tåler. Varm vask og sterke vaskemidler fjerner jo mer fett og farge, men det er det ikke alt tøy som tåler.

Helt hvitt tøy kan jo ofte blekes (klor), det kan jo uansett prøves hvis blusen ikke kan brukes med flekken. Da har du jo ingenting å tape..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...