Gå til innhold

La oss si at du er en setral person med makt..

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ville du forfalske medlemstall, dikte opp falske lokallag, falske kurs og forfalske signaturer for å gi inntrykk av at det fins dobbelt så mange medlemmer som det egentlig fins, slik at laget får flere milloner i urettmessig tilskudd ?

4 personer fra AUF har fått fengselstraff for et annet slikt stunt, nå kommer Noregs Mållag i samme klemma.

Fortsetter under...

Nei.

Har selv sittet i styret for en idrettsklubb som fikk statsstøtte, og vi juksa aldri.

Uten å ville forsvare det (bare nevne!) så var det helt vanlig blant ungdomsorganisasjonene på søttitallet å gjøre slikt. Det ble ikke snakket om, og ikke visste jeg det (som var medlem et sted) at det fant sted på den tida, men fra ytterste høyre og til ytterste venstre ble det gjort. Ble sett på som en slags (skjult!) støtte til det demokratiske mangfoldet i organisasjonslivet...En hadde jo ikke hatt råd til å drive ellers. Altså, løgn er løgn, å bryte loven er å bryte loven. Jeg mener ikke annet, men akkurat nå har jeg lyst til å "ta en Sør": Her står faen meg verden på randen av krig, og så diskuterer dere alltid så mye småmoralsk. At det er verre å tukle med sekstenåringer enn å mene det f.eks. FrP mener om verden og spriten og menenskene. Men kanskje er det lettere å mene noe om. Det minner litt om stasjonsmesteren på togstasjonen på bygda, som fikk fullt ansvar for blomsterbeplantingen så han skulle la være å bry seg med hva NSB gjorde med nedleggingen av togavgangene (gammel vandrehistorie). Kanskje er jeg blitt gammel og sur. Men av og til lurer jeg på hvorfor det er så lett å mene noe om "de nære ting", mens de virkelig farlige tingene lar vi gå.

*SUKK* Jeg er sikkert ikke bedre sjøl.

Annonse

Det en må spørre seg er om det går utover noen. Og det gjør det vel egentlig ikke i de sakene der. Men kunne en konkret brukt pengene til å støtte direkte opp om en god sak stiller det seg litt annerledes. Sånn som det funker nå ville det nok uansett gått i det store byråkratisluket. Ingen ville merka forskjell.

Nei, det ville jeg ikke. Jeg har jobbe med frivillige organisasjoner før, og vi tuska ikke til oss penger. Og en kan si at Norsk Målungdom har bæsja solid i skuffen hvis det som Rikets Tilstand serverte er riktig.

En annen ting er at saken kommer opp på et veldig uheldig tidspunkt, da nettopp statsstøtteordninga til de frivillige organisasjonene skal opp i Stortinget i neste uke. Sånn sett ødelegger de for veldig mange andre.

Ulv I Faarikaal

Nei, det ville jeg ikke. Jeg har jobbe med frivillige organisasjoner før, og vi tuska ikke til oss penger. Og en kan si at Norsk Målungdom har bæsja solid i skuffen hvis det som Rikets Tilstand serverte er riktig.

En annen ting er at saken kommer opp på et veldig uheldig tidspunkt, da nettopp statsstøtteordninga til de frivillige organisasjonene skal opp i Stortinget i neste uke. Sånn sett ødelegger de for veldig mange andre.

Forferdelig trist er det.

Ulv I Faarikaal

Det en må spørre seg er om det går utover noen. Og det gjør det vel egentlig ikke i de sakene der. Men kunne en konkret brukt pengene til å støtte direkte opp om en god sak stiller det seg litt annerledes. Sånn som det funker nå ville det nok uansett gått i det store byråkratisluket. Ingen ville merka forskjell.

Samfunnet bestemmer hvor pengene skal gå. De som forsøker ulovlig å overstyre er forbrytere / kriminelle.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...