Nyco Skrevet 9. oktober 2002 Skrevet 9. oktober 2002 Når jeg skal lage en oppgave på ca ti sider, bruke en kobling mellom Luther og senmiddelalder og de Amish folka i USA? Noen skolelys som har peil? 0 Siter
Gjest selje Skrevet 9. oktober 2002 Skrevet 9. oktober 2002 Jeg er ikke idehistoriker, men jeg syntes det virker som en opplagt kopling. Skjønt - Luther var vel ikke en som spyttet i glasset, forresten osv (damer?) - han likte bare ikke det han mente var griskhet og utglidning i den daværende katolske kirken. Jeg syns det høres spennende ut! Jeg misunner deg å studere - jeg putter bare ut, får ikke puttet noe inn! 0 Siter
Nyco Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Skrevet 9. oktober 2002 Jeg er ikke idehistoriker, men jeg syntes det virker som en opplagt kopling. Skjønt - Luther var vel ikke en som spyttet i glasset, forresten osv (damer?) - han likte bare ikke det han mente var griskhet og utglidning i den daværende katolske kirken. Jeg syns det høres spennende ut! Jeg misunner deg å studere - jeg putter bare ut, får ikke puttet noe inn! Godt at noen skjønner hva jeg mener :0) Da fortsetter jeg på oppgaven i morra. Bryr meg ikke så mye om Luthers drikkevaner eller seksuelle moral. Tenker mer på ideen bak reformasjonen, de tankene lever i beste velgående i Amish miljøene i dag. Noe sånt. Poenget er strømninger i historien som påvirker dagens mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.