Gå til innhold

et lite glass vin...?


Gjest heidia

Anbefalte innlegg

Etter et år uten alkohol i det hele tatt begynner jeg å få virkelig lyst på et glass vin til maten igjen en gang i mellom.... Men veslejenta på 8 uker får ikke til å drikke av flaske, og hun vil ha mat temmelig ofte- hver 2. time om dagen og hver 3. time om natten....

Er det helt forferdelig om jeg drikker et bittelite glass rødvin til middagen og ammer henne som vanlig to timer etter??

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

Vi fikk beskjed på svangerskapskurset at et glass vin ikke gjør noenting for amming! Så lenge du ikke drikker så du merker det, er det ingen fare! Jeg har ofte tatt 1-2 glass vin eller en øl uten problemer, jeg, men sprit holder jeg meg selvsagt unna... Så bare kos deg du, og tenk på hvor vanlig det er med vin i andre land! Hvis du synes ett glass blir lite, kan man godt vanne den litt ut for å la den vare lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg, så ta det glasset med god samvittighet! :-)

Jeg fikk nettopp beskjed av vår helsesøster at de nå var kommet frem til at all alkoholen var ute av kroppen 3 timer etter du tok siste slurken, så man trengte ikke pumpe seg og kaste melken. Så du kan nok ta deg et glass rødvin med god samvittighet. Det er selvfølgelig forskjell på å ta et glass eller to og å hive innpå.

Selv tar jeg av og til et par glass vin og ammer etterpå, men skal jeg på fest og drikke mer enn et par glass blir jo saken en annen!

Kos deg du!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære heidia.

Etter alkoholinntak er det samme promille i blodet som i melken. Når promillen er ute av blodet er den også ut av melken. Per idag finnes det ingen gode nok studier som sikkert kan si noe om effekten på barnet ved inntak av små mengder alkohol. Desto yngre barnet er desto mere umodent er kroppens organer til å ta imot alkohol.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Alt med måte!

Vin også! Og med måte betyr at det er lov med bittelitt en gang imellom. Det er så mikroskopisk lite barnet får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Alt med måte!

Vin også! Og med måte betyr at det er lov med bittelitt en gang imellom. Det er så mikroskopisk lite barnet får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Alt med måte!

Vin også! Og med måte betyr at det er lov med bittelitt en gang imellom. Det er så mikroskopisk lite barnet får i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...