Gå til innhold

To yngre menn av ikke-vestlig opprinnelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang for alle: hva i all verden er snillisme?

Hvis det å sette krav til at innnvandrere skal lære seg norsk og samfunnsfag er snillisme, så javel, da forfekter også jeg det synet!

For gjett hvem som har foreslått å sette krav til innvandrerne gang på gang, men som har blitt motarbeidet av de som ikke vil bevilge noe til innvandringsintegrerende tiltak?

At Frp sier nå at de alltid har sagt at det er viktig med integrering er bare tull, de har aldri vært villige til å yte det som trengs. Som alle fornuftige mennesker i dette landet vet er dette bare ett eksempel på FRP's idiotpolitikk som går ut på at det er null sammenheng mellom det som står i partiprogrammet, forslag til statsbudsjett og det som sies offentlig. Hadde de tatt sin egen politikk på alvor, hadde det vært mulig å ta dem på alvor for andre også.

Sitat: "Hvis det å sette krav til at innnvandrere skal lære seg norsk og samfunnsfag er snillisme, så javel, da forfekter også jeg det synet!

For gjett hvem som har foreslått å sette krav til innvandrerne gang på gang, men som har blitt motarbeidet av de som ikke vil bevilge noe til innvandringsintegrerende tiltak? "

Hvem er det som har foreslått å sette krav til innvandrerne, og ikke minst foreslått effektive tiltak mot de som ikke forholder seg til disse kravene?

Mvh

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• Goliath

21

• SierDuDet

19

• Streken

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vet du jeg synes det er fint at dette ikke blir glemt.

Jeg har selv mistet et kjært familiemedlem på samme måten.

I april fikk vi en telefon om at min manns fetter var knivstukket og drept.

Den første tanken som slo meg var at dette måtte være en utlending og jeg tenkte at dette var stygt tenkt av meg.

Å dømme folk slik.

To timer etter fikk vi det bekreftet.

Det var fire gutter av utenlansk opprinnelse.

De har i bunn og grunn veldig liten respekt for en annen manns liv!

"De"? Hvem da? "Utlendingene?" Med all respekt, Ja , det er stygt å tenke sånn. Det er veldig farlig å generalisere.

Skrevet

Sitat: "Hvis det å sette krav til at innnvandrere skal lære seg norsk og samfunnsfag er snillisme, så javel, da forfekter også jeg det synet!

For gjett hvem som har foreslått å sette krav til innvandrerne gang på gang, men som har blitt motarbeidet av de som ikke vil bevilge noe til innvandringsintegrerende tiltak? "

Hvem er det som har foreslått å sette krav til innvandrerne, og ikke minst foreslått effektive tiltak mot de som ikke forholder seg til disse kravene?

Mvh

"Hvem er det som har foreslått å sette krav til innvandrerne, og ikke minst foreslått effektive tiltak mot de som ikke forholder seg til disse kravene?"

Det jeg mener med krav er at alle som skal bo her må lære seg språket og samfunnskunnskap om oss og resten av den vestlige verden. Det har partier som SV og til dels AP sagt i årevis, men det har ikke vært bred politisk vilje til å yte bevilgninger til at slike krav kan gjennomføres i tilfredstillende grad. De kravene FRP sikter til går på det å holde seg innenfor loven, et selvsagt krav, som også alle andre partier krever. Det er ingen som IKKE krever lovlydighet. FRP har derimot aldri krevd at vi skal gi alle innvandrere mulighet til å lære seg godt nok norsk, men at de skal greie dette på egenhånd.

At FRP sier nå at de har vært for økt integrering er blank løgn, det er bare å ta en titt på deres forslag til statsbudsjett opp igjennom årene.

Effektive tiltak? Å sende folk ut som ikke retter seg etter hvilke krav? FRP'ere generelt mangler evne til å se konsekvenser og sammenhenger. Effektive tiltak mot dem som ikke retter seg etter kravet om lovlydighet mangler vi totalt, og det har ikke noe med innvandrere å gjøre. Det gjelder kriminelle nordmenn i like stor grad. Måten vi takler kriminalitet på gjør at man kan så godt som utelukke rehabilitering av kriminelle. Vi må se på nye metoder!!!

Gjest lottebosse
Skrevet

Hei Lottebosse,

Men er ikke problemet at du ser én "muslimsk kvinne" (eller flere, for den saks skyld) som er en drittsekk, og derfor antar du at "alle muslimske kvinner" er likedan?

Det er jo det samme som om jeg skulle "argumentert" for at "alle norske menn (inkl. meg selv!) er som Baneheia-drapsmennene"....

==

Jeg er helt enig med deg at hennes oppførsel er uakseptabel. Totalt.

Men "vårt ansvar" er å holde oss for gode til å la henne ødelegge for andre. Vi må ikke være så dumme at vi sier "vi traff noen andre som er født samme sted som deg, og siden de var drittsekker så må du være en drittsekk".

Jeg har mange flere muslimske venninner. En som stadig sender eposter med hvilke menn hun planlegger å "kapre", og hvor hurtig hun kjører. En annen som pleier si: "server gjerne svinekjøtt, men ikke fortell meg om det før jeg er ferdig med å spise det"!

Poenget er at "de" er en utrolig heterogen (innbyrdes forskjellig) gruppe, og bortimot umulig å generalisere for.

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Jeg ville bare si at jeg er tom for argumenter :)

Jeg er meget enig i det du sier,men...........

Gjest lottebosse
Skrevet

"De"? Hvem da? "Utlendingene?" Med all respekt, Ja , det er stygt å tenke sånn. Det er veldig farlig å generalisere.

Farlig ja,men det er desverre slik.

Med Vennlig Hilsen

Skrevet

Og det er enda mye farligere å bruke kniv....

Og mest farlig er det å la være å gjøre noe med et problem som utvikler seg, av frykt for at "noen" ikke liker det man gjør.

Mvh

Skrevet

Farlig ja,men det er desverre slik.

Med Vennlig Hilsen

Bullshit. Du drar alle over en kam. Og du kan ikke mene at "utlendinger" er mer voldelige enn andre. Kjenner du noen "utlendinger"? Du er klar over at det er et jævla vidt begrep du tar i bruk?

Skrevet

"Hvem er det som har foreslått å sette krav til innvandrerne, og ikke minst foreslått effektive tiltak mot de som ikke forholder seg til disse kravene?"

Det jeg mener med krav er at alle som skal bo her må lære seg språket og samfunnskunnskap om oss og resten av den vestlige verden. Det har partier som SV og til dels AP sagt i årevis, men det har ikke vært bred politisk vilje til å yte bevilgninger til at slike krav kan gjennomføres i tilfredstillende grad. De kravene FRP sikter til går på det å holde seg innenfor loven, et selvsagt krav, som også alle andre partier krever. Det er ingen som IKKE krever lovlydighet. FRP har derimot aldri krevd at vi skal gi alle innvandrere mulighet til å lære seg godt nok norsk, men at de skal greie dette på egenhånd.

At FRP sier nå at de har vært for økt integrering er blank løgn, det er bare å ta en titt på deres forslag til statsbudsjett opp igjennom årene.

Effektive tiltak? Å sende folk ut som ikke retter seg etter hvilke krav? FRP'ere generelt mangler evne til å se konsekvenser og sammenhenger. Effektive tiltak mot dem som ikke retter seg etter kravet om lovlydighet mangler vi totalt, og det har ikke noe med innvandrere å gjøre. Det gjelder kriminelle nordmenn i like stor grad. Måten vi takler kriminalitet på gjør at man kan så godt som utelukke rehabilitering av kriminelle. Vi må se på nye metoder!!!

Det er vel ikke det jeg egentlig spør deg om.

Det jeg lurer på er vilke krav skal man sette til innvandrer/flyktninger/asylsøkere, og hvordan skal man kunne reagere hvis kravene ikke blir oppfyld?

Hvor er "riset bak speilet" - og hvem har kommet med noen slike forslag - som inneholder en HEL løsning, og ikke bare en halv?

Et krav som IKKE får konsekvenser for den som kravet settes til, er IKKE et krav.

Mvh

Skrevet

Og det er enda mye farligere å bruke kniv....

Og mest farlig er det å la være å gjøre noe med et problem som utvikler seg, av frykt for at "noen" ikke liker det man gjør.

Mvh

Hei

Du skriver: "Og mest farlig er det å la være å gjøre noe med et problem som utvikler seg, av frykt for at "noen" ikke liker det man gjør."

Og enda farligere er det å klandre Per for det Pål har gjort....

Men å klandre Ahmed for det Ali gjorde, er tydeligvis akseptert så lenge Ahmed og Ali har samme hudfarge/folkegruppe...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det jeg lurer på er vilke krav skal man sette til innvandrer/flyktninger/asylsøkere, og hvordan skal man kunne reagere hvis kravene ikke blir oppfyld?

Hvor er "riset bak speilet" - og hvem har kommet med noen slike forslag - som inneholder en HEL løsning, og ikke bare en halv?

Et krav som IKKE får konsekvenser for den som kravet settes til, er IKKE et krav.

Mvh

Det er påfallende hvor glade enkelte er i å sette krav til *andre*...

Det finnes INGEN slike krav til "oss" selv. Kun krav til "dem"...

Det finnes en masse tomt preik om "integrering", og 10 sekunder etterpå kommer kravene til "dem".

Hvis vi skal integreres så betyr det begripeligvis at man stiller *samme* krav til "oss" og "dem", med samme konsekvenser for begge gruppene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det finnes en masse tomt preik om "integrering", og 10 sekunder etterpå kommer kravene til "dem".

Hvis vi skal integreres så betyr det begripeligvis at man stiller *samme* krav til "oss" og "dem", med samme konsekvenser for begge gruppene.

Med vennlig hilsen

*Hvis vi skal integreres så betyr det begripeligvis at man stiller *samme* krav til "oss" og "dem", med samme konsekvenser for begge gruppene*

??? Og i dette ligger at vi skal godta og venne oss til f.eks æresdrap, omskjæring og tvangsekteskap ? bare for å ha nevnt noe av dritten.

Skrevet

Mvh

Riset bak speilet er jo at man ikke integreres, man får ikke ta del i storsamfunnet men forblir en utgruppe. Samfunnskunnskap bidrar til at innvandrerne selv kan se at det er en gode i seg selv å yte noe.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Man kan kalle det krav eller ordninger eller hva som helst, poenget er at innvandrerne selv er tjent med å lære seg språket godt nok til at de kan ha en reell sjanse til å yte noe i samfunnet vårt.

De fleste av oss har jo som krav til seg selv at vi skal være medlemmer i dette samfunnet, ikke sant. Det er det kravet vi må stille, også til dem. Det er like mye å GI muligheten, som å kreve at de gjør det. Og da er det jo ingen vei utenom å bevilge penger til integrering.

Hvordan kan vi ellers møte innvandrerne? Et svar er jo at VI kan lære oss deres språk og leve slik de gjør i deres samfunn, men det blir jo en virkelig dum prinsippholdning.. Alternativet til integrering er jo økt ghetto-tendens, minisamfunn i det store samfunnet. Det fører til økte problemer igjen..

Gjest lottebosse
Skrevet

Bullshit. Du drar alle over en kam. Og du kan ikke mene at "utlendinger" er mer voldelige enn andre. Kjenner du noen "utlendinger"? Du er klar over at det er et jævla vidt begrep du tar i bruk?

Så så,,rolig nå frøken.

Færlt hvor hissig du var da helt uten grunn.

Slapp helt av ,pust rolig innn og ut.

Ingen er ute etter ditt hode.

Du får heller lese igjenom hva jeg har diskutert med Sør.

Ha en fin dag-

Skrevet

*Og du kan ikke mene at "utlendinger" er mer voldelige enn andre.*

Neida, svensker er ikke mer voldelige enn andre.

Fra endel fremmedkulturelle land er derimot tallens tale klar.

Skrevet

*Og du kan ikke mene at "utlendinger" er mer voldelige enn andre.*

Neida, svensker er ikke mer voldelige enn andre.

Fra endel fremmedkulturelle land er derimot tallens tale klar.

så du henviser til hudfargen deres. Javel. Akkurat.

Skrevet

så du henviser til hudfargen deres. Javel. Akkurat.

Ikke med et ord. Kan du i det hele tatt lese ?

Skrevet

Hei

Du skriver: "Og mest farlig er det å la være å gjøre noe med et problem som utvikler seg, av frykt for at "noen" ikke liker det man gjør."

Og enda farligere er det å klandre Per for det Pål har gjort....

Men å klandre Ahmed for det Ali gjorde, er tydeligvis akseptert så lenge Ahmed og Ali har samme hudfarge/folkegruppe...

Med vennlig hilsen

Sitat: "Men å klandre Ahmed for det Ali gjorde, er tydeligvis akseptert så lenge Ahmed og Ali har samme hudfarge/folkegruppe..."

Det er mulig at du tolker det slik, men jeg kan ikke se at noen her har gjort det.

Det jeg er ute etter er at det finnes guts nok til å gi Ali den straffen han burde få, og gi Ahmed, Muhamed, Vladimir, Gøran og alle andre invandrere/flyktninger/asylsøkere beskjed om at det samme vil gjelde for dem - om de ikke retter seg etter de krav vi stiller til dem.

Er de blitt norske statsborgere, så skal de selvfølgelig behandles som alle nordmenn.

Men før de blir det, skal det stilles spesielle krav til dem.

Mvh

Skrevet

Ikke med et ord. Kan du i det hele tatt lese ?

Ja, jeg kan lese, Sherlock!

Nei, du hensviser kanskje ikke til hudfarge i teorien, men i praksis...?

Skrevet

Riset bak speilet er jo at man ikke integreres, man får ikke ta del i storsamfunnet men forblir en utgruppe. Samfunnskunnskap bidrar til at innvandrerne selv kan se at det er en gode i seg selv å yte noe.

Det virker mer som om mange liker riset bak speilet i akkurat denne sammenheng...

Og da kan jeg ikke helt se hvordan det kan ha noen positiv effekt for hverken det norske samfunn, innvandrerne eller nordmenn?

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...