Gå til innhold

Takkekort og sånn

Anbefalte innlegg

Gjest Crociodille
Skrevet

Diskusjon på jobben om det er vanlig å sende takkekort fra brylluper og lignende når man har deltatt i selskapet.

Jeg og en del andre mener ja fordi brudepartet eller annet vertskap ikke har tid til å takke gjestene under selskapet, mens andre mener at der ikke er vanlig "prosedyre".

Hva mener dere om dette ?

Skrevet

Selvfølgelig skal man sende takkekort. Det er vanlig høflighet – er det ikke?

Skrevet

Er det vanlig at GJESTENE sender takkekort, sier du? Har jeg aldri hørt om! Det er vanlig at brudeparet sender takkekort for gaven, that's it. Men at noen (gjestene) sender takkekort for å ha "fått lov" å komme i bryllupet, det er for meg ukjent. Det har jeg aldri gjort selv, og jeg har heller aldri hørt noen gjøre det.

Skrevet

Selvfølgelig skal man sende takkekort. Det er vanlig høflighet – er det ikke?

Brudeparet sender takkekort, også til de som var gjester i bryllupet.

Gjestene sender ikke takkekort, de takker for innbydelsen når denne mottas, og/eller når de svarer ja - eller nei takk.

Gjest Crociodille
Skrevet

Er det vanlig at GJESTENE sender takkekort, sier du? Har jeg aldri hørt om! Det er vanlig at brudeparet sender takkekort for gaven, that's it. Men at noen (gjestene) sender takkekort for å ha "fått lov" å komme i bryllupet, det er for meg ukjent. Det har jeg aldri gjort selv, og jeg har heller aldri hørt noen gjøre det.

"Diskusjon på jobben om det er vanlig å sende takkekort fra brylluper og lignende når man har deltatt i selskapet. Jeg og en del andre mener ja fordi brudepartet eller annet vertskap ikke har tid til å takke gjestene under selskapet, mens andre mener at der ikke er vanlig "prosedyre"."

Hvor i mitt innlegg ser du at jeg spør om gjestene skal sende kort ???

Har du lest innlegget eller gjør du deg bare dum??? Misforstår du der det står deltar i selskapet ????

Vel, her skal du få det inn med pippette.

Når man deltar i et bryllup er det også som regel mange andre der,litt "småkaos" og verskapet rekker gjerne ikke å se på presangene og langt mindre takke de som er der.

Så spør jeg da om det er vanlig at deltagende gjester får takkekort.

Skrevet

"Diskusjon på jobben om det er vanlig å sende takkekort fra brylluper og lignende når man har deltatt i selskapet. Jeg og en del andre mener ja fordi brudepartet eller annet vertskap ikke har tid til å takke gjestene under selskapet, mens andre mener at der ikke er vanlig "prosedyre"."

Har du lest innlegget eller gjør du deg bare dum??? Misforstår du der det står deltar i selskapet ????

Når man deltar i et bryllup er det også som regel mange andre der,litt "småkaos" og verskapet rekker gjerne ikke å se på presangene og langt mindre takke de som er der.

Vel, er det sånn du reagerer på svar du fikk, så finn ut resten sjøl. Om du formulerte deg litt klønete eller en smule uklart slik at det ga rom for mistolkning, så får du faen meg ikke bruke krokodillekjeften din på folk for det!

Skrevet

"om det er vanlig å sende takkekort fra brylluper og lignende når man har deltatt i selskapet."

Skal MAN sende takkekort når MAN har deltatt i et selskap? Skjønner godt at molli stusset, jeg.. Ingen grunn for deg å fly i strupen på henne på den måten. Inviterer i alle fall ikke til fremtidig hjelp - i den grad du benytter et fast nick, da..

Gjest Crociodille
Skrevet

"om det er vanlig å sende takkekort fra brylluper og lignende når man har deltatt i selskapet."

Skal MAN sende takkekort når MAN har deltatt i et selskap? Skjønner godt at molli stusset, jeg.. Ingen grunn for deg å fly i strupen på henne på den måten. Inviterer i alle fall ikke til fremtidig hjelp - i den grad du benytter et fast nick, da..

Hvis man vil kverulere og hvis man vil lese mellom linjene kan en få frem den meningen en vil ha.

Det mener jeg dere gjør. Hadde dere lagt godviljen til så hadde dere skjønt hva jeg mente.

Gjest Crociodille
Skrevet

Vel, er det sånn du reagerer på svar du fikk, så finn ut resten sjøl. Om du formulerte deg litt klønete eller en smule uklart slik at det ga rom for mistolkning, så får du faen meg ikke bruke krokodillekjeften din på folk for det!

Jeg bruker krokodillekjeften min på hvem jeg vil.

Nå sto du for tur.

Men uansett fikk jeg spritet opp en kjedelig tråd

Skrevet

Hvis man vil kverulere og hvis man vil lese mellom linjene kan en få frem den meningen en vil ha.

Det mener jeg dere gjør. Hadde dere lagt godviljen til så hadde dere skjønt hva jeg mente.

Makan til hespetre. Det er flere her som åpenbart tolket dine setnigner slik jeg gjorde. Se bl.a. på svaret til Gregga. Hun svarer på begge variantene like så godt, rett og slett fordi innlegget ditt var lett å misforstå.

Gud så forbanna jeg blir på sånne utakknemlige beist som deg. Angrer for at jeg gadd å svare i det hele tatt.

*ut med tunga*

Skrevet

Nå sto du for tur.

Okey, så du er en gammal kjerring...øh, unnskyld "kjenning" mente jeg selvsagt *host* som har byttet nick. Da gidder ikke jeg mer.

Gjest crociodille
Skrevet

Nå sto du for tur.

Der tar du feil

Skrevet

Jeg leste det AKKURAT som Molli.

Skrevet

Jeg forsto det også sånn som molli. Tror du må innse at formuleringen din ikke var av de beste.

Nicket ditt passer jo forsåvidt glimrende til personligheten din. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...