Gå til innhold

Smaksforandring på brystmelk?


Kanutten

Anbefalte innlegg

Helene har nå blitt 5 mnd og jeg fullammer henne fortsatt.. Får jo grøt om kvelden, men det varierer hvor mye. Jeg pumper og blader grøten ut i morsmelk..

Men nå i dag har jeg altså fått mensen for første gang etter at jeg ble gravid. Og det virker som om hun ikke liker puppen.. :-( Hun har jo spist litt, men stopper midt i og vil tydelig ikke ha mer. Hun tar vanligvis to pupper, men flere ganger i dag har hun stoppet før den første er tom. Kan det ha noe med at jeg har fått mensen?? Bør jeg pumpe og kaste den melken, eller skal jeg ta vare på den...Dersom den smaker anerledes mener jeg..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

jeg har hørt om babyer som blir uvel av mors mensemelk, men opplevde ikke det selv. Min datter er 5 måneder og begynner å bli litt puppelei, alt annet er mye morsommere... Det er nok heller det som er tilfellet. Prinsessa mi tar også bare litt før hun igjen må leke eller noe annet, det er bare om natta at hun drikker brystene tomme da har hun roen. Jeg har sett mange bli rådet til å amme et stille sted, men det hjelper ikke meg. Men jeg bekymrer meg ikke så lenge hun legger på seg godt... Hn har vokst kjempemye helt til nå, men den siste måneden har det stoppet litt opp (heldigvis, ellers ville jeg ikke orke å bære henne snart) - og det kan jo være det som gjør at hun ikke trenger like mye melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Kanutten.

Det du beskriver om at barnet kanskje ikke er så ivrig på brystet når mor har menstruasjon er ikke uvanlig. Det er ingen grunn til å gjøre noen forandringer i forhold til å amme eller å kaste melken. Dette er forbigående.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også oppleve at du får litt mindre melk i forbindelse med mensen har jeg hørt. Selv fikk jeg noen intense økedager på dag 2 av min første mens. Det varte like lenge som mensen - så ikke bli forskrekket om hun vil ha mat flere ganger om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...