Gå til innhold

Tilstelninger i forb. med jobb

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke poenget med hvorfor man på død og liv alltid må ha foskjellige tilstelninger på jobben, seminarer (les partytur) osv. Vil folk virkelig dette eller deltar folk kun fordi de "må"?

Jeg boikotter alt sånt, jeg stiller opp på julebord, det kan jeg strekke meg til, men resten: nei takk! Når jeg har fri eller skal feste vil jeg være sammmen med dem jeg ikke ser hele dagen = mine venner. Jobben tar nok tid fra før mener jeg, og kollegaene ser man hele dagen, hver dag, hele året!!

Er det noen som er enig, eller er det bare meg som er sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76370-tilstelninger-i-forb-med-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åshill

De seminarene jeg har vært på, har vært fulle av nyttig faglig innhold på dagtid, og med middag om kvelden. Har vært lærerike, og jeg jobber sammen med hyggelige mennesker det er interessant å lære bedre å kjenne også.

Men hvis det er ofte, forstår jeg at du reagerer.

Jeg ville nok prioritert faglige seminarer høyere enn julebord, hvis jeg måtte velge.Hvis seminarene ikke gir de ansatte noe faglig, må jo de som arrangerer disse få tilbakemelding på det.

Jeg var på en 4-dagers utenlandstur med jobben for en stund siden, og det var uhyre morsomt. Hadde det mer gøy da enn på en ukes sydentur med vanlige venner i sommer.

Hadde jeg ikke likt de jeg hadde jobbet sammen med ville selvfølgelig saken stilt seg annerledes. Men jeg blei veldig positivt overrasket, de fleste er tross alt 30 år eldre enn meg.

For meg er trivsel viktig på jobb - å kunne snakke og tilbringe tid med kollegaer utenom det faglige. Dette gjør også at det faglige samarbeidet fungerer bedre .

At dette noen ganger går av min fritid synes jeg er helt greit.

Så lenge det ikke er snakk om veldig ofte synes jeg den enkelte bør stille opp hvis ikke det er spesielle grunner for å ikke gjøre det.

Alt annet synes jeg er litt egoistisk.

Annonse

For meg er trivsel viktig på jobb - å kunne snakke og tilbringe tid med kollegaer utenom det faglige. Dette gjør også at det faglige samarbeidet fungerer bedre .

At dette noen ganger går av min fritid synes jeg er helt greit.

Så lenge det ikke er snakk om veldig ofte synes jeg den enkelte bør stille opp hvis ikke det er spesielle grunner for å ikke gjøre det.

Alt annet synes jeg er litt egoistisk.

Jeg har akkurat samme innstilling som deg, punkyB.

Man skal ikke undervurdere viktigheten av litt sosial lagbygging på arbeidsplassen. Den slags forebyggende arbeid har ihvertfall reddet stemningen på vår jobb når det er travle perioder og stort press.

Men man bør naturligvis ikke overdrive antall seminarer og sosiale tilstelninger heller - det er jo greit å ha et liv utenfor jobben også..

Det kommer vel litt ann på hvem du jobber med. Samboeren min har mange slike tilstelninger på jobb. En fredag i måneden har de pilskveld og spiller dataspill over nettverket (IT-konsulenter vet du...), de drar på "teambuilding" på danskebåten eller på andre turer. Han synes det er koselig, men som sagt det er ikke alle som ønsker å være sosiale med kollegaer utover arbeidstiden.

Ulv I Faarikaal

Det siste jeg var på var en blanding av et kjedelig informasjonsmøte i en ombygd verkstedhall med romling i mager, plastoler og plastmat, papirduker og et helvetes bråkete diskoinferno. To drinkebonger. kr 45 for en halvliter øl etterpå. Heldigvis fikk jeg rappa 4 boksøl ekstra på informasjonsmøtet mens kelnern sto med ryggen til, og ei hel rødvinsflaske aleine på bordet. Sidemenna drakk brus tilfeldigvis.

Annonse

Jeg er vel egentlig litt av samme oppfanting som du. Helgeturer og sånt piss med jobben har absolutt laveste prioritering for meg. Jeg setter familie og venner først i fritiden min, og ikke minst lillegutt på to år.

Helgene er "hellige", og dem bruker jeg IKKE på kolleger og jobben!

Gjest Labbetuss jr

Der jeg jobba ble det masse sjalusiproblemer rundt i de forskjellige hjem. Og det var ikke så rart, det var bestandig noen som 'fant hverandre' på fester vi hadde.

Ganske mange som var flaue på jobben på mandagen. Dette var et større firma. Der jeg jobber nå er det ikke så mye festligheter. Ihvertflall ikke med slike konsekvenser.

millymollymandy

Enig med deg. De jeg er sammen med hele dagen, kan jeg styre meg for å tilbringe særlig mye mer tid med. Jeg har ikke noe ønske om å etablere nærmere vennskap med kolleger - det har jeg sett mange eksempler på - og stort sett blir det problemer av det. Jeg har et par kolleger jeg spiser middag sammen med en eller to ganger i året - men "festlige" sammenkomster med hele kollegiet deltar jeg ikke på. Det er også noe med at en som småbarnsmor som regel har mer enn nok med jule- og sommeravslutninger akkurat når festene på jobben også går av stabelen.

Gjest ikke undertegnet

Enig med deg. Jeg ¨går heller ikke på julebordet. Jobb er jobb og jeg er bare ikke interesert i å ha noe mere enn den enn som så. Jeg har ikke selv valgt å være sammen med de jeg jobber med, men må det fordi vi jobber sammen. i fritiden vil jeg være sammen med venner og familie som jeg gjerne skulle hatt enda mere tid sammen med.

Gjest sevenup

Det må da være trist å jobbe sammen med mennesker som du ikke kan tenke deg å gå ut sammen med?

Hmmm, det har da ingenting med det å gjøre !!!!

Det er snakk om å måtte prioritere hvis tilbudene er for mange !

Jeg velger heller gode venner :-)

Går også ut med jobb-venner en gang i blant, men det er dersom jeg har overskudd / tid, det kommer i bakerste rekke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...