Gå til innhold

Musikk tips til 40-50 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal laste ned litt musikk til pappa tenkte jeg. Han har vel de aller fleste Vikingarna cd'ne. Så slik gla dansemusikk liker han godt.

Noen andre grupper i samme sjanger? eller gode gamle kjente låter de fleste likte på den tiden han var yngere?

Tips mottas med stor takk :)

Skrevet

New Jordal Swingers, Lillian Askeland, Country Snakes, Kenny Rogers, Charlie Pride, Joe Dassin, Burl Ives..

Av nyere dato: Mark Knopfler, Eric Clapton, James Taylor, Delbert McClinton.

F.eks.?

Skrevet

New Jordal Swingers, Lillian Askeland, Country Snakes, Kenny Rogers, Charlie Pride, Joe Dassin, Burl Ives..

F.eks.?

Takk birdie :)

Laster nå ned Ole Ivars...og vil prøve meg på noen av de tipsene etterpå :)

Skrevet

Takk birdie :)

Laster nå ned Ole Ivars...og vil prøve meg på noen av de tipsene etterpå :)

Sven Ingvars, Trond Erics, Kikki Danielson, Four Jets og Wisex er også grupper du finner i den sjangeren (hvis jeg har skrevet navnene riktig, da).

Skrevet

F.eks.?

Hehe, Lillian Askeland.... jeg har vokst opp med to foreldre som eeeeelsket Lillian Askeland :) Stor var overraskelsen da hun startet som hjelpelærer i klassen til den eldste jenta.

Gjett om mora mi er misunnelig (!) Hun ble om mulig enda mer forskrekket da hun fikk se at jeg bodde like ved ELLOS!!!

:)

Skrevet

Sven Ingvars, Trond Erics, Kikki Danielson, Four Jets og Wisex er også grupper du finner i den sjangeren (hvis jeg har skrevet navnene riktig, da).

Takk :)

Ja, det høres ut som de er i riktig sjanger ;o)

Skrevet

Min mor er på Vikingarna-nivået med hensyn til musikk. Jeg sender henne noe fra tid til annen, men sjelden det hun eegentlig vil ha. Sist gang brant jeg Eric Clapton, Rolling Stones, The Who og Neil Young til henne.

Hun påstod at hun likte det, men jeg tror hun sa det bare for å glede meg.... slik at jeg ikke skulle føle at jeg hadde brent cd-er til ingen nytte :)

Nåvel, jeg gir ikke opp å påvirke henne ihvertfall :)

Skrevet

Kremt, jeg er 41 og hører definitivt IKKE på den type 'musikk' som ramses opp nedenfor. 40-50åringer med Ole Ivars på ønskelista er det dessverre intet håp for.

Skrevet

Kremt, jeg er 41 og hører definitivt IKKE på den type 'musikk' som ramses opp nedenfor. 40-50åringer med Ole Ivars på ønskelista er det dessverre intet håp for.

Med 40-50 åringer tenkte jeg på min far og mor egentlig ;o)

Men hva slags håp er det ikke for dem mener du?

Neida, du er sikkert en veeeeeldig undommelig og tøff 40 åring :-D

overgangsalderen kalles det :-p

hehehe

Skrevet

Gluntan, The Vanguards, Johannes Kleppevik, Teddy Nelson. Hvor finner du gammel norsk musikk da? Synes det er vanskelig etter at Napster forsvant. Da forsvant jo Napsterserveren på Winmx også.

Skrevet

Min mor er på Vikingarna-nivået med hensyn til musikk. Jeg sender henne noe fra tid til annen, men sjelden det hun eegentlig vil ha. Sist gang brant jeg Eric Clapton, Rolling Stones, The Who og Neil Young til henne.

Hun påstod at hun likte det, men jeg tror hun sa det bare for å glede meg.... slik at jeg ikke skulle føle at jeg hadde brent cd-er til ingen nytte :)

Nåvel, jeg gir ikke opp å påvirke henne ihvertfall :)

Altman dah! hvorfor påvirke? det nytter ikke likevel :)

Send henne sanger hun liker og blir i godt humør av ;o)

Liker til og med selv Terje Tysland: heile livet. Og: I wanna go home med Bobby Bear er jo kjempe artig og spille selv på gitaren :)

litt honky tonky av og til er ikke så dumt :-D

Skrevet

Gluntan, The Vanguards, Johannes Kleppevik, Teddy Nelson. Hvor finner du gammel norsk musikk da? Synes det er vanskelig etter at Napster forsvant. Da forsvant jo Napsterserveren på Winmx også.

Hei og takk for tips :)

Finner da noe på Kazaa lite ;o)

Skrevet

Med 40-50 åringer tenkte jeg på min far og mor egentlig ;o)

Men hva slags håp er det ikke for dem mener du?

Neida, du er sikkert en veeeeeldig undommelig og tøff 40 åring :-D

overgangsalderen kalles det :-p

hehehe

Jeg er 43 år, og liker da mye av det som er på topp nå, man er da ikke fossil, fordi om man er fylt 40!!

Men liker også gamle travere, som f.eks Elton John, Queen, REM.

Har ikke mange "svensktopper" i plate rekka mi. Vi har hoppet fra vinyl til CD`er vi over 40 også, skjønner du :-)

Skrevet

Jeg er 43 år, og liker da mye av det som er på topp nå, man er da ikke fossil, fordi om man er fylt 40!!

Men liker også gamle travere, som f.eks Elton John, Queen, REM.

Har ikke mange "svensktopper" i plate rekka mi. Vi har hoppet fra vinyl til CD`er vi over 40 også, skjønner du :-)

hehe det var da svært så fornermet 40 åringene ble da!

MINE foreldre liker den musikken, og jeg vil gjerne laste ned musikk DE liker.

Mine foreldre er 40-50 åringer og det er de jeg søker tips til ;o)

Så egentlig spiller det ikke så stor rolle for meg hva noen andre 40 åringer liker, om det er Trance, rock, havy osv.

Skjønner?

*s*

Hehe vittige er dere også :-D

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Kool & the Gang, Creedence, Doors.

Gjest sevenup
Skrevet

Vikingarna-Fan har en tendens til å like norsk musikk og vise-sang..

Åge Alexandersen, Bjørn Afzelius, Halfdan Sivertsen...

Skrevet

Leonard Cohen - den siste platen er nydelig.

Mine foreldre er nesten 70, men ikke de engang liker Vikingarna, så du skal ta de rådene du får under her med en klype salt.

Selv er jeg 36 år, og spiller masse av Odd Børretzen, Tungtvann, Portishead, Morcheeba, Eminem, Goldie, Tricky - om dine foreldre liker dette er derimot vanskelig å si, men Leonard Cohen er alltid en sikker vinner. Føler jeg iallefall.

Skrevet

Vikingarna-Fan har en tendens til å like norsk musikk og vise-sang..

Åge Alexandersen, Bjørn Afzelius, Halfdan Sivertsen...

Ja, det er sant det! :) Takk

Skrevet

Leonard Cohen - den siste platen er nydelig.

Mine foreldre er nesten 70, men ikke de engang liker Vikingarna, så du skal ta de rådene du får under her med en klype salt.

Selv er jeg 36 år, og spiller masse av Odd Børretzen, Tungtvann, Portishead, Morcheeba, Eminem, Goldie, Tricky - om dine foreldre liker dette er derimot vanskelig å si, men Leonard Cohen er alltid en sikker vinner. Føler jeg iallefall.

Min mor liker i allefall godt ham :)

*laster ned*

Takk

Skrevet

Foreldrene mine er 60 og liker også Vikingarna og den type musikk.

Jeg har prøvd å utvide horisonten deres en liiiten smule (den siste plata de kjøpte var på åttitallet), og introduserte dem for Eva Cassidy og Hellbillies. Det liker de veldig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...