Gå til innhold

Stemmer tallene..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å skjønne disse ligningstallene. Jeg står oppført med null i inntekt, null i formue, og i underkant av en tusenlapp i skatt (så det dere det ;)

Men jeg jobba litt i fjor, og tjente rett under 10000 tilsammen. Regnes ikke det med i skatteoppgjøret? Isåfall, hvorfor ikke? Er det fordi det er under frikortgrensa?

*Fatter nada*

Eks'en er oppført med over 100 000 mindre enn han tjente også...

Åffår då då?

Skrevet

("så det dere det") *hihi* Sånn går det når man er trøtt ;) Det skal selvsagt stå "Vet".

Skrevet

Det er jo netto-beløpet som vises, dvs. etter fradragene. Så da har vel mannen din hatt fradrag på 100.000 da, og du har i alle fall minstefradrag!

mvh

Skrevet

Unnskyld for at jeg kalte ex'en din for mannen din, leste ikke nøye nok!

Skrevet

Unnskyld for at jeg kalte ex'en din for mannen din, leste ikke nøye nok!

Hehe... helt i orden! Han er nå "nestenmannen" min uansett, da ;) Må bare jobbe litt hardere med saken... :)

Skrevet

For det er etter fradrag. :-)

Ååh... da så! Vil det si at jeg får igjen det beløpet som står under skatt, da? Kan ikke sånt, jeg...

Skrevet

Ååh... da så! Vil det si at jeg får igjen det beløpet som står under skatt, da? Kan ikke sånt, jeg...

Jeg regner det, minstefradraget.

Skrevet

Det er jo netto-beløpet som vises, dvs. etter fradragene. Så da har vel mannen din hatt fradrag på 100.000 da, og du har i alle fall minstefradrag!

mvh

Finnes det ingen oversikt over bruttolønn? Det er jo like interessant som nettolønn etter fradrag.

Begynte å lure på enkelte jeg også.

Skrevet

Hvilken link sjekka du på Line?jeg prøver på forskjellige linker,men ingenting funker nå,tydeligvis stor pågang!

Gjest bærplukker fra Polen
Skrevet

Finnes det ingen oversikt over bruttolønn? Det er jo like interessant som nettolønn etter fradrag.

Begynte å lure på enkelte jeg også.

Du er faen ikke mye smart, når du stiller et sånt spørsmål.

Det er LIGNINGSTALLENE som legges fram for offentligheten, bruttolønn har aldri vært gjenstand for offentliggjøring fra ligningsmyndighetene.

Gjest bærplukker fra Polen
Skrevet

Han har vel en del barnebidrag som han har fått fradrag for da, skjønner du....

Skrevet

Han har vel en del barnebidrag som han har fått fradrag for da, skjønner du....

Nei, det hadde han ikke i fjor...

Skrevet

Hvilken link sjekka du på Line?jeg prøver på forskjellige linker,men ingenting funker nå,tydeligvis stor pågang!

Dette var på skatt.vg.no. Det var forøvrig en tungvint greie... man må stille inn kommune og sted for hvert eneste søk :o/

Gjest blåtopp
Skrevet

Det er LIGNINGSTALLENE som legges fram for offentligheten, bruttolønn har aldri vært gjenstand for offentliggjøring fra ligningsmyndighetene.

x

Gjest lottebosse
Skrevet

http://www.bt.no/skatt/

Denne funker greit og enkelt å komme frem

M.V.H

Skrevet

Var den til meg?

Skrevet

Hei Line =)

Jeg selv står f.eks oppført med i overkant av 1/3 av det jeg tjente ifjor. Da har de trukket minstefradraget og ellers alle fradrag jeg kan trekke fra på selvangivelsen, bl.a. renter, barnehage og slikt, fra brutto inntekt. Under skatt står det hva jeg reellt skal betale, og på likningsattesten min fra ifjor står det hva jeg faktisk betalte. Så er det bare å regne ut om man får restkatt eller penger igjen om man ikke vet det fra før av.

Skrevet

Hei Line =)

Jeg selv står f.eks oppført med i overkant av 1/3 av det jeg tjente ifjor. Da har de trukket minstefradraget og ellers alle fradrag jeg kan trekke fra på selvangivelsen, bl.a. renter, barnehage og slikt, fra brutto inntekt. Under skatt står det hva jeg reellt skal betale, og på likningsattesten min fra ifjor står det hva jeg faktisk betalte. Så er det bare å regne ut om man får restkatt eller penger igjen om man ikke vet det fra før av.

... ok :)

Når jeg tenker meg om... det er vel disse pengene vi fikk utbetalt i juni? Jeg fikk igjen 1500, 600 mer enn den summen som sto i skattelista.

Neste år håper jeg at det blir mere, for i år har jeg ingen jobb, men betaler 30% skatt av alle bidrag og stønader...

Skrevet

Sier ikke at bruttotallene blir lagt ut heller, bare at jeg hadde likt å se de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...