Gå til innhold

Fant ut ved hjelp av skattelisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

at det kvinnemenneske som har gitt inntrykk av å ha dårlig råd, faktisk har halvannen så høy inntekt som meg!! Faens frekkhet!

Hun har hatt en lur måte å tigge på også. Typ; "kan jeg låne en 20-kroning til en loff og en suppepose". Vel vitende om at en "gentlemann" trår til med en hundrings -eller to.

Kanskje jeg skal printe ut lista å "slenge i bordet"...

Skrevet

Skattelisten sier ingenting om hvor høy inntekt noen har, bare hvor mye skatt de har betalt og da etter alle fradrag, noen har lavere skattesats pga høye lån osv.

Gjest saksbehandler
Skrevet

Skattelisten sier ingenting om hvor høy inntekt noen har, bare hvor mye skatt de har betalt og da etter alle fradrag, noen har lavere skattesats pga høye lån osv.

Inntekt + skatt pleier å gi et bilde av hva man tjener brutto. Disse opplysningene får du på skattelistene.

Det sier selvfølgelig ingen ting om andre lån og utgifter, men det bør si noe om tilnærmet bruttoinntekt.

Gjest bidragsmottaker
Skrevet

Jeg fant ut at jeg ikke orker å bry med med å ha dårlig samvittighet lenger på grunn av bidraget eksen stadig gnåler om.

Han har jamen råd til å forsørge ungene sine! Han betaler mer skatt enn bidrag, hmmmmmmmmmmmm.... kanskje jeg skulle forsøke å endre på det til neste år????????????

LOL

Gjest lottebosse
Skrevet

Jeg fant ut at jeg ikke orker å bry med med å ha dårlig samvittighet lenger på grunn av bidraget eksen stadig gnåler om.

Han har jamen råd til å forsørge ungene sine! Han betaler mer skatt enn bidrag, hmmmmmmmmmmmm.... kanskje jeg skulle forsøke å endre på det til neste år????????????

LOL

Hei.

Du kan gå inn på Trygdekontorets hjemmesider å legge inn de tallene.

Så får du en ca vurdering på hvor mye du har krav på å få i bidrag.

http://www.dep.no/bfd/html/calc/calc.html

M.V.H

Gjest poppupp
Skrevet

Da er det kjekkt og stå med null i inntekt og leve på svarte penger av ymse slag ;)

Skrevet

Tja, hun har kanskje dårlig råd mesteparten av tiden. DEN siden av saken er sannsynligvis sann. Det er sikkert bare det at hun svir av de pengene hun tjener fortere enn svint. Noen har penger bare en uke, også sulter de i tre uker til neste lønningsdag.

Skrevet

Inntekt + skatt pleier å gi et bilde av hva man tjener brutto. Disse opplysningene får du på skattelistene.

Det sier selvfølgelig ingen ting om andre lån og utgifter, men det bør si noe om tilnærmet bruttoinntekt.

Enig. Etter "normale" fradrag som er gjengs for alle lønnsmottakere og div. så ser jeg jo at hun har halvannen ganger så høy inntekt som meg. Hun har ca. samme boutgiftene. Kort sagt så kjenner jeg forholda så godt at ingen her kan trikse med tallene.

Skrevet

Tja, hun har kanskje dårlig råd mesteparten av tiden. DEN siden av saken er sannsynligvis sann. Det er sikkert bare det at hun svir av de pengene hun tjener fortere enn svint. Noen har penger bare en uke, også sulter de i tre uker til neste lønningsdag.

Det faller brikker på plass når en får tenkt seg om litt.. Har jo sett henne fra tid til annen pesende med koffert og bag... mistenker hun tigger for å kunne bruke pengene sine på spennende reisemål...

Mulig jeg holder kjeft, det er så koselig å besøke henne...

Kanskje suppeleken fortsetter..

Skrevet

LOL

Det gjorde jeg et år og da ble eksen plutselig "arbeidsledig"...

Skrevet

Hehe. Jeg har sjekket gamlekjærester. Det er ok å vite hva en har gått glipp av/sluppet unna.

Skrevet

Ikke så lett å vite hva bruttolønnen til en person er. Jeg har f.eks nærmere 400.000 i fradrag, noe som ikke kommer frem noe sted og da er det ikke lett å se hva jeg tjener.

Skrevet

Hehe. Jeg har sjekket gamlekjærester. Det er ok å vite hva en har gått glipp av/sluppet unna.

Det var lurt! :)

*setter av to dager* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...