Gå til innhold

Navn på hest

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Nok om hester, jeg kjenner en som er litt som deg, han har en stall som heter "Sørensen og Blakken" skilt over inngangen. Parakitten heter Badmington, grisen Per Grynt, eslene Ikke og Rikke, kattene Ditt og Datt, hønene Klara Klukk og Gro Tesk, hanen Galematias, hunden Slafse. Fyren er ikke gal, unga i nabolaget elsker fyren. Kjøkkenet har han tapetsert med sånne ruller du ser foran på gamle busser, så det står Sagene Ring, Ryen, Simensbråten osv over det hele. Huset er fullt av rariteter. En toalettskål med blomster i står utenfor døra.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• leenie

11

• Ulv I Faarikaal

10

• Pappa Bjørn

9

• tigertrollet

8

Mest aktive i denne tråden

Fortell! :-) Er det en mening i det altså? Det visste jeg ikke.

Spytt ut er du snill! :-) Interessant å lære noe nytt!

Atomvinter ooppstår f eks etter et meteorsammenstøt (jmfr Deep Impact og Armageddon ;) ). Etter sammenstøtet virvler det opp støv og partikler som vil legge seg som et teppe rundt jorda, og skygge for sola. Mangelen på sollys vil gi Atomvinter.

Sikkert elendig forklaring, men sånn omtrent... ;)

Nok om hester, jeg kjenner en som er litt som deg, han har en stall som heter "Sørensen og Blakken" skilt over inngangen. Parakitten heter Badmington, grisen Per Grynt, eslene Ikke og Rikke, kattene Ditt og Datt, hønene Klara Klukk og Gro Tesk, hanen Galematias, hunden Slafse. Fyren er ikke gal, unga i nabolaget elsker fyren. Kjøkkenet har han tapetsert med sånne ruller du ser foran på gamle busser, så det står Sagene Ring, Ryen, Simensbråten osv over det hele. Huset er fullt av rariteter. En toalettskål med blomster i står utenfor døra.

Og han er normal?? *gapskratter*

Hehe, sist la jeg merke til en rottweiler hvis navn var "Bittebit's Knerten Bjarne".

Syns å se at den rødmet.

Pudler har de rareste navnene Beautiful Summer Dream...

Vår forrige hund het Top Dogs Irma og den vi har nå heter Laureen av Serjas ;-) - mens søsteren heter Lorrelei av Serjas.

Ekkelt og ikke det minste rart at de har hverdagsnavn

Annonse

Hehe, jo i hestemiljøet forekommer det mange rare navn:)

Her skal jeg tilby min navnekunnskap i travmiljøet..:

Kaldblodshester (de kraftige med masse hårvekst) har norske navn (Slogum Tron..)og varmblodshester har engelske navn (Rex Rodney).

Nesten uten unntak.

Sånn! Nå har du lært noe nytt;)

Ulv I Faarikaal

Og han er normal?? *gapskratter*

Han er dataprogrammerer og alt er relativt, blant sånne som han er han normal. Unga elsker han og de kommer for å ri på eslene. Det er flere dyr der men navnene husker jeg ikke. Han sa til meg at esler egentlig ikke er sta, mens han fortvilt forsøker å få et esel med fire stive bein inn i stallen, med tre mann gikk det greit, fire furer i bakken etter hovene. he-he

Ulv I Faarikaal

Hehe, jo i hestemiljøet forekommer det mange rare navn:)

Her skal jeg tilby min navnekunnskap i travmiljøet..:

Kaldblodshester (de kraftige med masse hårvekst) har norske navn (Slogum Tron..)og varmblodshester har engelske navn (Rex Rodney).

Nesten uten unntak.

Sånn! Nå har du lært noe nytt;)

Hvor sitter kronen på hesten ?

Pudler har de rareste navnene Beautiful Summer Dream...

Vår forrige hund het Top Dogs Irma og den vi har nå heter Laureen av Serjas ;-) - mens søsteren heter Lorrelei av Serjas.

Ekkelt og ikke det minste rart at de har hverdagsnavn

Stakkar hunden min... Den heter bare Ally... Hun kommer til å føle seg utenfor på utstilling...

En kompis av meg hade en gullfisk som het Gunda Grendehus. Den bodde i grønnsaksskuffen fra kjøleskapet. Den døde etter et festlig lag da den sovnet forsiktig med buken i været. Obduksjonen viste at den hadde 6,3 i promille.*L*

Annonse

Han er dataprogrammerer og alt er relativt, blant sånne som han er han normal. Unga elsker han og de kommer for å ri på eslene. Det er flere dyr der men navnene husker jeg ikke. Han sa til meg at esler egentlig ikke er sta, mens han fortvilt forsøker å få et esel med fire stive bein inn i stallen, med tre mann gikk det greit, fire furer i bakken etter hovene. he-he

Du omgås mye rare folk du Ulv.. *flirer*

Jeg var på Øvrevoll i dag og så noen hester som var motsatt av eselene til kompisen din; høyeksplosive unghester som var vill i blikket og full av faen. Æ vart litt skræmt ja og gjemte mæ bak bikkja:)

Ulv I Faarikaal

En kompis av meg hade en gullfisk som het Gunda Grendehus. Den bodde i grønnsaksskuffen fra kjøleskapet. Den døde etter et festlig lag da den sovnet forsiktig med buken i været. Obduksjonen viste at den hadde 6,3 i promille.*L*

He-he. Jeg ga bort en gullfisk i bolle til ei venninne. Fisken hadde bare et øye, derfor fikk jeg den for halv pris i butikken. Den fikk navnet Rabatt. Dama lo så hu tissa på seg.

Hvilken farge har lipizzanerhesten ? Jeg har vært i Lipica hvor hesten kommer fra. Den har først en farge og etter noen år får den en helt ny farge.

Lippizzaneren blir født svart, men blir etterhvert helt hvit. En sjelden gang forblir den svart.

Lippizzanere blir brukt ved Den Spanske Rideskolen i Wien, og det er en tradisjon å ha med én svart lippizzaner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...