Gå til innhold

Jeg er ny her.....

Anbefalte innlegg

Gjest Tobarnmamsen

Velkommen. Veldig hyggelig med nye søkere.

Kan sterkt anbefale Colombia som land. Vi har et barn gjennom ICBF og ett barn gjennom et privat barnehjem. Er nå i prosess for nr. 3.

Pr i dag tar ikke AF i mot søkere på de private barnehjemmene. Dette siden de ikke har formidlingstillatelse lengre enn til 30.06.03. Ventelistene er fulle........

Men dette vedtaket KAN bli endret. Så om noen måneder KAN situasjonen være annerledes. Men køene vil sannsynligvis være lange uansett, på de private.

ICBF er et veldig godt alternativ!

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76458-jeg-er-ny-her/page/2/#findComment-389798
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mathilde! Vi skal også søke gjennom ICBF. VI holder ivrig på med papirene for tiden. Halv ett i natt følte vi oss ferdig med følgebrevet, og det spanske søknadsskjemaet har vi også fylt ut (noe må jo oversettes da). Vi skal fortsette med bildepresentasjonen i kveld - og vi har så mange bilder vi gjerne skulle hatt med. Scannet dere bildene eller limet dere dem på ark? Hørt hørt med Adopsjonsforum og de sa at det ikke skulle være en for stor presentasjon. Hvor mange sider hadde dere????? Har dere klippet en del for å få plass til mange bilder? Har tenkt til å prøve å begrense teksten til bildene, men det er jo mye man vil fortelle... Vanskelig dette her!!!!

Noen gode råd er etterlengtet :o)

Hilsen fra

Scannet dere bildene eller limet dere dem på ark?

Vi limte inn bildene på sånn svart fotokartong vi.

Hvor mange sider hadde dere?????

Det ble til sammen ti sider (eller fem ark på fram og baksiden dah... )

Har dere klippet en del for å få plass til mange bilder?

Ja, jeg formklippet noen bilder etter motivene, og lagde noen "montasjer" for å få med flere motiver på mindre plass. Til sammen ble det 26 bilder, og det er jo litt flere enn det som anbefales (er det ikke 10-16 det står), men vi fikk ikke noen kommentarer på det i etterkant... Vi slo sammen noen bildetekster, slik at den omtalte flere bilder i samme slengen, så vi sendte vel inn 19 bildetekster til oversettelsen.

I tillegg tegnet jeg på rammer rundt noen av bildene for å variere og skille dem godt fra hverandre. Det er jo deilig med litt luft også da! :o)

Lykke til, det blir sikkert kjempebra!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76458-jeg-er-ny-her/page/2/#findComment-389836
Del på andre sider

Velkommen inn i varmen.

Det skal sies at DOL virkelig er et godt samlingssted for oss lengtende...

Hva det gjelder hvilket land du skal velge for å få minst mulig barn, det vet jeg ikke. Men av det jeg har hørt er de ganske små fra Colombia og India. Jeg var selv veldig opptatt av at det landet jeg skulle adop. fra måtte kunne gi meg et så lite barn som mulig.

Men vet du at nå, når vi er på slutten av prosessen, betyr det så lite, det viktigste for oss nå er at barnet er friskt. Vi blir jo glad i dem uansett, og hver en alder har sin sjarm.

Ønsker deg lykke til med adop. prosessen og velkommen etter.

Venteklem fra Kina adopt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76458-jeg-er-ny-her/page/2/#findComment-390086
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...