Gå til innhold

Klokken går for sakte på maskinen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke virusprogram på maskinen så det kan godt være grunnen til mitt problem, ikke vet jeg. Klokken på pc'en min var plutselig blitt 1/2 t for sen i går så jeg stilte den. Da jeg satt på pc'en i dag var klokken ok, men nå i kveld er den igjen 1/2 t for sen. Hva skjer?

Fortsetter under...

Sannsynligvis på tide å skifte CMOS-batteriet. Det sitter et batteri på hovedkortet, som blant annet holder systemklokken i gang. Når batteriet begynner å bli dårlig, sakker klokken, akkurat som et armbåndsur. Gå til en dataforretning og be om hjelp til å skifte batteriet.

Sannsynligvis på tide å skifte CMOS-batteriet. Det sitter et batteri på hovedkortet, som blant annet holder systemklokken i gang. Når batteriet begynner å bli dårlig, sakker klokken, akkurat som et armbåndsur. Gå til en dataforretning og be om hjelp til å skifte batteriet.

Hvis klokka saktner mens maskinen er i bruk kan det også være et software-problem. Er det noe spesiellt prog. du har innstallert i det siste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...