Gå til innhold

Hvilken tursekk skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

ilene1365380268
Skrevet

Så en temmelig bra en (Trollhetta -Lady) av Bergans. Men jeg syntes at den var litt dyr. 2190,- Er det dyrt for en nybegynner? Hvilken sekk har du? Og er du fornøyd?

Fordelen med den sekken jeg prøvde, var at den hadde en lang pute på ryggen, slik at det var god polstring, i stedet for bare en pute i korsryggen + hoftebeltet..

Skrevet

Når du først skal legge penger i en tursekk vil jeg anbefale at du kjøper en av god kvalitet.

Husk at en tursekk har du i mange år og det er en investering:)

Viktig med polstring, ja. Og at den har gode innstillingsmuligheter. Den må sitte godt på ryggen og være anatomisk riktig for at du skal klare å bære kiloene over lengre tid.

Hvis du er jente finnes det jentemodeller (dvs med kortere rygg bl.a).

Tenk også på hvor stor den trenger å være. Ikke kjøp _for_ stor. Kanskje du klarer deg med 60l? Vet ikke til hvilket formål/hvor mye oppakning du trenger.

:-)

ilene1365380268
Skrevet

Når du først skal legge penger i en tursekk vil jeg anbefale at du kjøper en av god kvalitet.

Husk at en tursekk har du i mange år og det er en investering:)

Viktig med polstring, ja. Og at den har gode innstillingsmuligheter. Den må sitte godt på ryggen og være anatomisk riktig for at du skal klare å bære kiloene over lengre tid.

Hvis du er jente finnes det jentemodeller (dvs med kortere rygg bl.a).

Tenk også på hvor stor den trenger å være. Ikke kjøp _for_ stor. Kanskje du klarer deg med 60l? Vet ikke til hvilket formål/hvor mye oppakning du trenger.

:-)

Så for meg en på 60 liter ja...

Har du sekk? Og hvilken i så fall?

Skrevet

Så for meg en på 60 liter ja...

Har du sekk? Og hvilken i så fall?

Jeg har en 60l gamel sekk, men ingen god sekk egentlig.

Har ikke kunnet bære sekk på mange år pga en nakkeskade, så jeg har kjøpt en kjempestor rompetaske fra Bergans for å slippe belastningen på skuldre.

Jeg jobbet et sted som solgte sekker bl.a, hvor vi fikk litt opplæring på sekker og anatomi, så jeg ser viktigheten av en god anatomisk sekk.

Tror jeg ville spurt gode ekspeditører i sportsbutikken om veiledning om de forskjellige merkene. Jeg er ikke godt nok oppdatert på merkene og den siste utviklingen.

Lykke til:)

Skrevet

DU bør også tenke på hvordan du kommer til å bruke sekken.

Skal du bære tungt, så bør du kanskje ha en sekk med ramme.

Skal du gå mye på ski (eller med staver) med sekken, så bør den være smal.

Uansett så MÅ den passe din kropp, og her er det forskjeller mellom produsentene og litt forskjeller mht utformingen på bæresystemet. Siden det i stor grad er hoftene og bena som skal bære tyngden når sekken er justert riktig og passer deg, er viktig at hoftebeltet er komfortabelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...