Gå til innhold

arbeidsledighet/hvilke rettigheter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat begynt å tvile etter at jeg leste noe som en her på forumet sa.

Så derfor spør jeg dere: Har man rett på arbeidsledighetstrygd uansett hvor lenge det er siden man har vært i jobb(så lenge man har vært i jobb), eller gjeller det kun innenfor det siste året.

Jeg har nemlig vært i jobb i 6år og har sluttet nå for å ta meg en utdannelsen som vil vare i tre år.Hvis jeg ikke får jobb, hva gjør jeg da?

Sosialstønad vil ikke kunne dekke de utgiftene jeg har i dag.

Så hvilke krav må man fylle for å få arbeidsledighetstrygd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/76478-arbeidsledighethvilke-rettigheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"ha fått utbetalt lønn på minst kr. 67.712 i fjor (sist kalenderår). Eller du må ha fatt utbetalt lønn i de tre siste kalenderårene som i gjennomsnitt tilsvarer folketrygdens grunnbeløp. Minstelønnen på kr. 67.712 tilsvarer 1,25 ganger grunnbeløpet. (Pr.1. mai 2002 utgjorde folketrygdens grunnbeløp kr. 54 170. Grunnbeløpet endres normalt en gang pr. år, vanligvis pr. 1. mai) "

Det er noen spesielle regler for avbrudd i stønadsperioden, men jeg klarer ikke desifrere det som står på aetat sine sider. Du kan stikke innom aetat og/eller lese her: http://www.aetat.no1.asap-asp.net/InfoWeb/rettigheter/index.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...