Gå til innhold

Anbefalte innlegg

du tar deg tid til oss som kommer etter deg. Og så fint at vi kan lære av dine erfaringer. Tror så virkelig vi trenger hverandre, uansett her i livet. Det å være medmenneske, støttespiller og venn er den beste egenskap..

Takk for at du er vår veiviser.

Venteklem fra

Veiviser?! Er det meg du sikter til er det å ta vel hardt i *humre*

Føler heller at jeg kan behøve egne "veivisere" fremover. Det er derfor jeg savner flere fix ferdige, om du forstår ;-)

Fortsetter under...

Takk for mange positive tilbakemeldinger. Jeg fikk omtrent de svarene jeg håpet på ;-)

Selv oppdaget jeg dol først etter at begge barna var hentet hjem, og synes vel dere som adopterer i dag har et unikt tilbud å ta vare på.

At noen trekker seg ut etterhvert er selvfølgelig en helt frivillig sak, skulle bare mangle, men det er ikke noe man _må_ altså.

Jeg føler meg også som en helt vanlig mamma - bare så det er sagt - med helt vanlige barn, vel, litt ekstraordinære er de - de er jo mine ;-) og slik håper jeg det skal fortsette i mange, mange år. Samtidig har jeg nok antennene spredd i litt andre grader og vinkler enn de på "foreldre og småbarn" det er der _jeg_ føler jeg trenger dere på samme frekvensen, om dere skjønner... ;-)

Men takk igjen for engasjementet!

wilma1365380317

Kjære Thaimor!

Fint inlegg. Joda vi er her, det ser jeg også av alle svarene du har fått.

Det er bare dette med tida, da.... Jeg oppdaget DOL bare like før vi skulle hente, men husker at jeg hadde adskillig bedre tid til å sitte foran PC'en den gangen :-)

Dagene går i ett og det er flere dager mellom hver gang jeg har tid til å koble meg opp, og da hender det ofte at interessante lenker (dvs. interessante for meg) allerede er avsluttet. men jeg ser absolutt på forumet som et verdifult sted å utveksle erfaringer, også for oss som ikke lenger går og venter og lengter.

gogo1365380358

Det er så fin å ha dere "erfarne" adoptanter her! Vi "uerfarne" har ofte mange spørsmål, og det er flott å kunne få svar fra dere som har vært gjennom prosessen og kjenner den godt.

Det er godt å vite at dere har vært gjennom de ulike fasene av en adopsjon, og at dere vet hvordan vi tenker og føler underveis. Jeg lærer mye av dere!

Gjest ChiengMai

Ja takk og pris... men si meg, leste du ikke innlegget mitt? ...de som ikke er i tenkefasen, karantene eller i en prosess...??? ;-)

Ehh .. jeg mente vel at det er stor fare for at jeg kommer til å bli værende også etter at vi har hentet Lillebror hjem. :-) Alt går så fort her at jeg ikke er kommet inn i tankegangen om at vi _er_ i en ny prosess.

Annonse

Hei!

Det blir kanskje ikke så mange innleggene fra meg, men jeg er her og følger med. Det at det blir mindre etterhvert er kanskje ikke så rart. 9. desember (ikke lenge til) er det nemlig 15 - femten år siden vi var i Colombia og hentet to flotte gutter. De er i dag 21 og 15 år gamle.

Hilsen

Gjest ChiengMai

Veiviser?! Er det meg du sikter til er det å ta vel hardt i *humre*

Føler heller at jeg kan behøve egne "veivisere" fremover. Det er derfor jeg savner flere fix ferdige, om du forstår ;-)

Du er i alle fall en av dem som jeg virkelig fant trøst hos når ventetiden frem mot henting røynet på som verst da Storebror var på vei.

Og indirekte har du nå litt av æren for Lillebroren, selv om du nok ikke vet det selv. :-)

Du er i alle fall en av dem som jeg virkelig fant trøst hos når ventetiden frem mot henting røynet på som verst da Storebror var på vei.

Og indirekte har du nå litt av æren for Lillebroren, selv om du nok ikke vet det selv. :-)

Nææh, nå ble jeg glad!

En slik liten going tar jeg gjerne litt ære for (selv om jeg ikke vet det selv) :-)))

Hei!

Det blir kanskje ikke så mange innleggene fra meg, men jeg er her og følger med. Det at det blir mindre etterhvert er kanskje ikke så rart. 9. desember (ikke lenge til) er det nemlig 15 - femten år siden vi var i Colombia og hentet to flotte gutter. De er i dag 21 og 15 år gamle.

Hilsen

... og det er vi kjempetakknemlige for, ColPappa! Uten deg, ingen lickliste m.m... Det er du som er selve grunnpilaren, vet du ;-)

Hei thaimor,

Jeg er helt enig med deg. Forumet er for både blivende, nyblitte og "erfarne" foreldre. Jeg er her mye og leser, selvom jeg tror vi er ferdige med adoptering. Svarer når jeg syns jeg har noe å si...:-) Og følger litt ekstra med på thai-adoptantene..

Jeg har vært mer eller mindre aktiv på dol siden våren 98. Mest aktiv var jeg nok i starten da vi kke engang hadde vårt eget forum, men holdt til på ufb. På den tiden var det lite og trygt, ikke så "farlig" å ikke være så veldig anonym. Det er nok utviklingen til et stort forum som har gjort meg mye mer tilbakeholden med hva jeg skriver og engasjerer meg i. Før likte jeg veldig godt å diskutere problemfokuserte temaer og adopsjonsetikk, noe som selfølgelig gjør at man gir mye av seg selv og sine meninger.

Siden jeg har adoptert fra et lite land i adopsjonssammenheng ble jeg etterhvert som Dol vokste _mye_ mindre villig til å utlevere meg selv, jeg ønsker rett og slett ikke å bli konfrontert med mine utsagn på Dol, i RL, selv om jeg står for det jeg skriver her.

Dessuten synes jeg det er et "problem" at adopsjonsforeningene og SUAK også leser her inne, noe som har gjort at jeg ikke har brukt Dol i vansklige perioder i prosessen i fare for å bli gjenkjent.Man blir kanskje litt paranoid av å oppholde seg på nettet etterhvert?;-)

Men tilbake til temaet, det er kjempeflott at det er noen som er ferdige med sine prosesser som engasjerer seg så mye som noen av dere gjør - det gjor forumet til et rikere sted å bruke sin fritid;-) Det er viktig at det er rom for for alle som er opptatt av adopsjon her, ikke bare de med politisk korrekte meninger - jeg slår et slag for flere friske debatter!.....selv om jeg ikke "tør" å engasjere meg selv i disse lengre.......

Så er det bruke av tid, da - mye lettere å bare lese litt i ledige stunder enn å delta aktivt, spesielt i debatter. Da blir det fort litt for mange turer innom for å sjekke utviklingen, og det er ikke så lett med to barn;-)

Jeg er enig med det Anka sier. For min del (litt selvforskylt) er det ikke så anonymt lenger. Også fordi nye innlegg kommer på 100 nyeste innlegg og at BUFA og foreningene leser her osv. Jeg kunne jo ha laget meg et nytt nick, men det er liksom ikke det samme.

Derfor deltar jeg ikke i store diskusjoner, og skriver ikke ting som jeg føler er for personlig. Men jeg er innom nesten hver dag for å følge med hvordan det går med alle, og svarer på innlegg om det er noe jeg vet. Men det er veldig begrenset med tid med en aktiv liten Plingeling i huset, så jeg rekker som regel bare å lese og ikke skrive så mye. Og det er bare 3 mnd siden vi kom hjem og jeg er vel ikke akkurat noen ekspert-mamma ennå. :) Det har også vært veldig, veldig travelt i begynnelsen. Men har jeg 5 minutter, skynder jeg meg inn her for å sjekke siste nytt.

Jeg er glad vi har dette forumet og jeg går nesten aldri inn på foreldreforumet eller småbarnsforumet. Det er liksom her jeg hører hjemme. Og jeg har ikke blitt avvent ennå. :o)

Vi er her vi også (ruffe og monolita), selv om vi ikke skriver så ofte. Og så er vi i en litt annen fase akkurat nå, i og med at vi venter et magebarn i slutten av november. Men jeg klarer ikke og vil heller ikke gi slipp på Forum for adopsjon, for det er her jeg føler meg mest hjemme. Det føles litt rart å kjenne babyen i magen og vite at vi blir tobarnsforeldre før jul. 2 1/2-åringen vår er helt i hundre og kommer til å bli ei topp storesøster - noe hun også får høre fra oss.

Annonse

Jeg er enig med det Anka sier. For min del (litt selvforskylt) er det ikke så anonymt lenger. Også fordi nye innlegg kommer på 100 nyeste innlegg og at BUFA og foreningene leser her osv. Jeg kunne jo ha laget meg et nytt nick, men det er liksom ikke det samme.

Derfor deltar jeg ikke i store diskusjoner, og skriver ikke ting som jeg føler er for personlig. Men jeg er innom nesten hver dag for å følge med hvordan det går med alle, og svarer på innlegg om det er noe jeg vet. Men det er veldig begrenset med tid med en aktiv liten Plingeling i huset, så jeg rekker som regel bare å lese og ikke skrive så mye. Og det er bare 3 mnd siden vi kom hjem og jeg er vel ikke akkurat noen ekspert-mamma ennå. :) Det har også vært veldig, veldig travelt i begynnelsen. Men har jeg 5 minutter, skynder jeg meg inn her for å sjekke siste nytt.

Jeg er glad vi har dette forumet og jeg går nesten aldri inn på foreldreforumet eller småbarnsforumet. Det er liksom her jeg hører hjemme. Og jeg har ikke blitt avvent ennå. :o)

Dette vil jeg også skrive under på :-)

Som Anka, så adopterer vi også fra et litt sjeldent land, spesielt på DOL, og derfor er det sjelden at jeg skriver noe som er veldig personlig jeg heller. Og siden jeg ikke bryr meg med å skrive "anonymt" så blir det sjelden.

Men - som Melis skriver, så er jeg også innom her så ofte som jeg har tid, selv om jeg også er veldig travelt opptatt med vår lille prinsesse, som akkurat nå er i ferd med å utforske bokhylla til mamma :-)

Men - jeg vil gjerne svare på spørsmål dersom det er noe jeg tror jeg har bedre greie på enn andre, som f.eks. spørsmål om adopsjon fra Sri Lanka. Og så er det jo alltid koselig å lese om tildelinger, og spesielt gledelig var det å lese om at det løsner i Peru, da vi har venner som venter på tildeling derfra.

Hilsen fra

Gjest og gratulerer meg der

Dette vil jeg også skrive under på :-)

Som Anka, så adopterer vi også fra et litt sjeldent land, spesielt på DOL, og derfor er det sjelden at jeg skriver noe som er veldig personlig jeg heller. Og siden jeg ikke bryr meg med å skrive "anonymt" så blir det sjelden.

Men - som Melis skriver, så er jeg også innom her så ofte som jeg har tid, selv om jeg også er veldig travelt opptatt med vår lille prinsesse, som akkurat nå er i ferd med å utforske bokhylla til mamma :-)

Men - jeg vil gjerne svare på spørsmål dersom det er noe jeg tror jeg har bedre greie på enn andre, som f.eks. spørsmål om adopsjon fra Sri Lanka. Og så er det jo alltid koselig å lese om tildelinger, og spesielt gledelig var det å lese om at det løsner i Peru, da vi har venner som venter på tildeling derfra.

Hilsen fra

Godt ikke alle er like travle og 'livredde' som dere tre, da hadde det blitt et kjedelig forum ;-)

Gratulerer meg her,

Godt ikke alle er like travle og 'livredde' som dere tre, da hadde det blitt et kjedelig forum ;-)

Gratulerer meg her,

Velkommen hit, jeg har visst ikke sett nicket ditt her før :-)

Betyr det at vi kommer til å se mere til deg her på forumet, eller turte du ikke å skrive under med ditt eget nick!? Bare lurte!!

Hilsen

Gjest eller både her og der

Velkommen hit, jeg har visst ikke sett nicket ditt her før :-)

Betyr det at vi kommer til å se mere til deg her på forumet, eller turte du ikke å skrive under med ditt eget nick!? Bare lurte!!

Hilsen

Best å være på den sikre siden vet du. _Noen_ kan lese innlegget mitt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...