Gjest yngst? Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Jeg har lest endel her, og ser at de fleste er i 30-åra... Jeg er selv 27, vi kan ikke få barn selv, og har tenkt å adoptere. Vi vil ha så lite barn som mulig, siden vi selv er unge. Kan noen svare meg på følgende: Hvilket land er det størst sjanse å få så ungt barn som mulig? Hvilke land har kortest ventetid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nijni Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei, jeg er selv kina adoptant og står nå i siste innspurts runde. Etter hva jeg har lest og forhørt meg om så er barna fra Colombia og India, ganske små. Har hørt om de som har fått barn på bare noen uker gamle fra disse landene. Kina hadde tidligere barn ned i 4-6mnd, men nå ligger de oftest rundt 12 mnd. Når det gjelder ventetia er jeg litt usikker på de ulike landene. Men jeg vet at ventetia i Kina er blandt den korteste, og vil nok med tiden bli ennå kortere enn den nå er, ca. 14 mnd. etter at papirene er sendt til landet. Hvis du skal regne ventetia fra du starter papirmølla, er det veldig avhengig om hvor du bor. Med oss, som kommer fra en liten kommune, tok det bare 3 mnd. med sosialrapporten.Mens det har hendt at de som bor i de større byene har måttet vente i nesten 1 år før rapporten har vært ferdig skrevet. Deretter skal papirene sendes til BUFA, hvor det nå tar mellom 3-4 mnd. venting. Som du skjønner må du bare skynne deg å starte med prosessen, dersom det er det dere vil, fordi den tar alt for laaaaaaaaaaaaaang tid.Og du har ingen tid å miste.. Ønsker dere lykke til med adop. prosessen og velkommen etter. Og det må bare sies at dere har noe spennende i møte.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-390077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei! Jeg aner ikke noe om kapasiteten hos AF på Sri Lanka, men barna som kommer derfra er i gjennomsnitt 5-6 mnd. når de kommer hjem. Det er det eneste landet jeg vet om, bortsett fra Korea som er VB, som har et så lavt gjennomsnitt. Sri Lanka har begrenset kapasitet, men det tar ikke lenger tid enn andre land når man først blir godkjent for det landet. Og jeg kan virkelig anbefale landet som adopsjonsland. Fra India er det heller sjelden at barna kommer hjem til landet så unge, men det er selvsagt unntak. Men - når det gjelder ventetid etter tildeling er det ingen som kan slå Sri Lanka, for der kan man reise så fort man har skaffet flybilletter. Og barna er nyydelige, og gankse like på Indiske barn. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-390089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selly Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hei! Vi var 28 år da vi begynte prosessen, og ikke fylt 30 år da vi fikk tildeling. Da vi startet betydde det mye for oss å få et lite barn , noe som fikk mindre betydning etterhvert som tiden gikk. Vi valgte Colombia som giverland av flere grunner. PÅ AF sa de at det ikke betydde noe for oss om vi valgte ICBF eller private barnehjem (som nå er stengt) siden vi var så unge; vi ville få et lite barn uansett. Vi valgte ICBF og ble godkjent i Colombia for et barn under 12 mnd. Da tildeling kom fikk vi en gutt på over 2 år, så i Colombia har man ingen "garantier" for alder, der prioriterer man å finne en "perfekt" familie. Og jeg er ærlig når jeg sier at det ikke spiller noen rolle hvor gammelt barnet er når du får det. Det er mange fordeler med å få et "stort" barn. Han forstår utrolig mye og visste hvem vi var da vi fikk han siden han hadde fått album med bilder av oss, ble bleiefri etter drøye 3 mnd, han spiser selv og er alltid i godt humør. Vi har faktisk ikke opplevd noen problemer av betydning siden vi fikk gullungen. Så hvis du er redd for at barnet har "relasjonsskader" osv tror jeg ikke det har så mye å si hvor gammelt barnet er (siden vi uansett snakker om barn under 3 år siden dere er så unge). Jeg vet om par som har fått barn under 1 år som sliter mye med denne typen problemer. Og til slutt vil jeg si at det er utrolig moro å være hjemme med en 2 åring, vet ikke helt hva jeg skulle funnet på med en baby. Dette var ikke klart svar på ditt spm, men vil du være sikke på å få en baby må du ikke velge ICBF, men det er 1000 andre grunner til å velge Colombia. Lykke til med valget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-390206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siro Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Har to gutter fra Korea. Eldstemann kom for 3 år siden da han var 4,5 mnd. For 3 uker siden kom vår lillegutt som da var snaut 4 mnd. Han ligger nå i vognen her inne i stuen og sover. Korea har små barn, fra 3 mnd og oppover, snittet er nok 5-6 mnd gamle. Det kommer selvfølgelig også barn mellom 1-2 år, også. Ventetiden er ganske lang, ca. 11-12 mnd. Selv startet vi første gang da jeg var 25 år og fikk hjem eldstemann da jeg var 26 år. Korea er et nydelig land å reise til. Lykke til med valget. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-390263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
busten Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Heisann! Har selv to barn fra ICBF Colombia, vi fikk dem 10 og 9 måneder gamle. Vi var 28 og 30 år da vi fikk førstemann. Er enig med deg som skarev at i Colombia tar de ikke hensyn til godkjenning med hensyn til det man er godkjent for (litt rotete formulert, håper du skjønte det...) Vi var godkjent for et barn som var mellom 1 og 2 år, og fikk da først et barn på 10 måneder. Men dersom det med alder ikke spiller så stor rolle, så er Colombia et fantastisk land, begrenset hvor du kan reise og bevege deg (p.g.a kriminalitet og vold, men slik er det jo i Oslo også...) Fantastisk nydelige mennesker, åpne og varme, skulle gjerne ha reist dit igjen i morgen. Mange gode grunner til å velge Colombia, men da må ikke alder bety så mye. Lykke til med valget, dere har en superspennede og opplevelsesrik tid foran dere dersom dere går for adopsjo, noe som virkelig kan anbefales!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-390383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adoptant Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hei, jeg er selv kina adoptant og står nå i siste innspurts runde. Etter hva jeg har lest og forhørt meg om så er barna fra Colombia og India, ganske små. Har hørt om de som har fått barn på bare noen uker gamle fra disse landene. Kina hadde tidligere barn ned i 4-6mnd, men nå ligger de oftest rundt 12 mnd. Når det gjelder ventetia er jeg litt usikker på de ulike landene. Men jeg vet at ventetia i Kina er blandt den korteste, og vil nok med tiden bli ennå kortere enn den nå er, ca. 14 mnd. etter at papirene er sendt til landet. Hvis du skal regne ventetia fra du starter papirmølla, er det veldig avhengig om hvor du bor. Med oss, som kommer fra en liten kommune, tok det bare 3 mnd. med sosialrapporten.Mens det har hendt at de som bor i de større byene har måttet vente i nesten 1 år før rapporten har vært ferdig skrevet. Deretter skal papirene sendes til BUFA, hvor det nå tar mellom 3-4 mnd. venting. Som du skjønner må du bare skynne deg å starte med prosessen, dersom det er det dere vil, fordi den tar alt for laaaaaaaaaaaaaang tid.Og du har ingen tid å miste.. Ønsker dere lykke til med adop. prosessen og velkommen etter. Og det må bare sies at dere har noe spennende i møte.. Det stemmer ikke at barna fra India er så små lenger. Tidligere kunne man få barn på bare noen få måneder fra Calcutta, men det har endret seg fordi reglene har endret seg. De yngste barna i dag kommer såvidt jeg vet fra Korea (noen få mnd gamle) og fra private barnehjemm i Colombia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/76564-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-391874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.